"הדרך להידוק הקשר עם העובד היא שילוב מערכות טכנולוגיות מתקדמות"

"העולם היום הולך למקום שונה והאתגר של כל עובד וארגון הוא למצוא כיצד להנגיש את ערכיו המוספים כדי להישאר על מגרש המשחקים" אמר ארז בוגנים, המשנה למנכ''ל סינאל

ארז בוגנים, משנה וממלא מקום מנכ"ל סינאל מלל פייוויי. צילום: אוסנת קרסננסקי

"עולם משאבי האנוש צועד קדימה במהירות ודורש פתרונות לניהול כלל פעילויות העובד. מה שנדרש כיום הוא העמקת והידוק הקשר עם העובדים בארגון. המענה לכך הוא בשילוב טכנולוגיות מתקדמות, העוטפות את העובד עם פתרון של 360 מעלות", אמר ארז בוגנים, משנה למנכ"ל סינאל מלל פייוויי.

בוגנים דיבר בכנס הלקוחות השנתי שערכה סינאל היום (א') במלון הילטון בתל אביב בהשתתפות מאות מלקוחות החברה.

  צילום ועריכה: ליטל רובינשטיין

לדבריו, "המהפכות הטכנולוגיות משנות את הארגונים, המנהלים, העובדים ואת היחסים ביניהם. יש תגובת שרשרת שמאפיינת את התפתחות הארגונים וצפויה להתעצם. החוליה הראשונה היא הטרנספורמציה הדיגיטלית המביאה לדרישה לעובדים בעלי שני מערכי כישורים ויכולות. האחד, שלעובדים תהיה אוריינות דיגיטלית וטכנולוגית ברמה הגבוהה ביותר, תפיסה טכנית ואנליטית, יכולת לעבד במהירות ובמדויק כמויות גדולות של מידע ולהפיק מהן ידע והחלטות אפקטיביות".

"ציפיה נוספת מהעובדים לכישורים שקשה מאוד להחליף במחשבים"

"המערך השני הוא ציפיה נוספת מהעובדים לכישורים שקשה מאוד להחליף במחשבים וברובוטים: להיות ניחנים ביכולת להבין לעומק ובמהירות אנשים, קבוצות, תרבויות ועולמות ערכיים שונים. העובדים נדרשים לנהל תקשורת אפקטיבית עם מגוון גורמים, לקוחות, ספקים, שותפים, עמיתים והקהילה. העובד במאה ה-21 נדרש לשלב בין יכולות אנליטיות וקוגניטיביות גבוהות לבין יכולות רגשיות וחברתיות, המלוות בכושר הבחנה ערכי מפותח", אמר.

בוגנים הוסיף כי "כתוצאה מהדרישה המתפתחת ל'עובד ההולסיטי' גם המנהלים ומנהלי משאבי האנוש יידרשו להפוך את עצמם ל'מנהלים הוליסטים' כדי להישאר רלבנטיים".
"המשמעות בעולם ניהול משאבי האנוש ברורה: המנהלים יצטרכו לשלב בין יכולת לאתר, להטמיע ולהפעיל כלים אוטומטיים אפקטיביים ומקיפים לניהול המשאב האנושי, מהסוג שמציעה סינאל בארץ ובעולם, לבין כישורים אנושיים וחברתיים מגוונים ומאוזנים", אמר.

סינאל נוסדה ב-1990 על ידי גבי בוגנים וכעבור עשור היא הונפקה. יש לקבוצה ארבע חברות בת בעולם. מטה החברה ומרכז המו"פ שלה ממוקמים ביקנעם ומשרדים ברעננה ובאור יהודה. לסינאל פעילות בינלאומית ב-54 מדינות. "יש לנו 45 אלף פרויקטים פעילים ברחבי העולם ובאחרונה חצינו את רף 300 אלף מסופים פעילים אצל הלקוחות. לסינאל בישראל יותר מ-10,000 לקוחות ארגוניים", ציין בוגנים, "אחד מכל שלושה עובדים מקבל שירותים מאתנו", הוסיף בוגנים.

לדבריו, "2.2 מיליון עובדים מתוך כלל 3.9 מיליון בארץ מדווחים למקום עבודתם בארץ על בסיס המערכות שלנו. רבע מיליון עובדים מקבלים שכר בתלושים המופקים באמצעות סינאל".

"אנו פעילים בתחום ניהול כוח אדם כולל ניהול נוכחות, סליקה פנסיונית, מערכות שכר, ניהול משמרות, ניהול ארוחות, ניהול מבקרים בארגון, וניהול מערכי אבטחה", אמר עוד.

הוא ציין את סינאל אקדמי, "מכללה מאושרת ומפוקחת על ידי לשכת רואי החשבון בישראל ומשרד הכלכלה, שמטרתה להעשיר ולחזק את הידע והתוכן והיכולות בתחום". לדבריו, "הפריסה הגלובלית הרחבה שלנו מעניקה יתרון משמעותי לחברות ישראליות הפונות לשוק העולמי".

בוגנים סיכם באומרו כי "העולם היום הולך למקום שונה והאתגר של כל עובד וארגון הוא למצוא כיצד להנגיש את ערכיו המוספים כדי להישאר על מגרש המשחקים".

הננו-טכנולוגיה והרובוטיקה יקפיצו את המין האנושי שלבים באבולוציה

פרופ' דוד פסיג, חוקר העתיד מאוניברסיטת בר אילן נכח גם הוא באירוע. פסיג אמר כי "המהפכות הטכנולוגיות ובראשן הגנטיקה, הננו-טכנולוגיה והרובוטיקה יקפיצו את המין האנושי שלבים באבולוציה ויעניקו יתרון דרמטי לעובדים הניחנים במיומנויות רכות הקשורות באינטליגנציה מוסרית, רגשית וחברתית".

לדבריו, "הקצב חסר התקדים של הטכנולוגיות המתפתחות משאיר מאחור אנשים שמבססים את הקריירה שלהם רק על מיומנויות 'קשות' דוגמת השכלה, ניסיון מקצועי והכשרה מקצועית. עובדים אלה יתקשו למצוא את דרכם בעולם העבודה העתידי. במקביל יועצם הצורך במיומנויות 'רכות' בעובדים, שיביאו בחשבון היבטים מוסריים, אנושיים ותרבותיים וינהלו תקשורת אפקטיבית בעבודה בצוותים מורכבים. בצד הקוגניטיבי, עובדים יידרשו להשיג רמות חדשות של יצירתיות ולשלב תחומי דעת המנוגדים זה לזה, כדי להשביח מוצרים ופתרונות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אתי אוחיון

    מסכימה לדבריו של ארז העובד הוא נכס חשוב לחברה

אירועים קרובים