על אפו ועל חמתו של פיטר ת'יל – Gawker חוזר

קבוצת המדיה והאתר הפרובוקטיבי שלה, שפשטו רגל עקב תביעה בגין פרסום קלטת סקס של מתאבק מפורסם, שבה היה מעורב גם יזם ההיי-טק ת'יל, יחזרו ב-2019 עם בעלים חדשים

פיטר ת'יל. צילום: יח"צ

יותר משנתיים לאחר מותה של רשת המדיה האמריקנית ואתר הרכילות הפרובוקטיבי המפורסם שלה אחרי סקנדל מתוקשר – Gawker חוזר.

בריאן גולדברג, מייסד ומנכ"ל קבוצת Bustle Digital, הוא הבעלים החדשים של האתר. גולדברג רכש את הנכסים שנותרו מ-Gawker Media, שנמכרו בחודש יולי לאחר שהחברה נתבעה, פשטה את הרגל וירדה למצולות בעקבות פרסום קלטת המין של המתאבק האלק הוגאן.

ב-2012 פרסם האתר קלטת ובה נראה הוגאן מקיים יחסי מין עם הת'ר קלאם, דוגמנית ואשתו של מי שהיה אז חברו הטוב, די.ג'יי בבה, שדרן רדיו אמריקני. הוגאן זכה במשפט ב-60 מיליון דולרים כפיצוי על עוגמת הנפש שהסב לו הפרסום של הקלטת שלפי עדותו לא היה מודע כלל לכך שצולמה.

את התביעה המפורסמת שהביאה לקריסת הקבוצה מימן בזמנו פיטר ת'יל, מיליארדר וטייקון עמק הסיליקון – תומך מוצהר של דונלד טראמפ ומי שייסד את PayPal והשקיע בפייסבוק בתחילת דרכה. הקשר של ת'יל לסיפור קלטת הסקס של הוגאן מקרי לגמרי – ת'יל רצה בעיקר לנקום ב-Gawker על שבשנת 2007 הוציאה אותו הרשת מהארון בלי הסכמתו. רצה – והצליח. אבל לא באופן סוי.

"נבנה על מורשת Gawker של ניצחונות ונלמד מהשגיאות"

בתזכיר ששלח גולדברג לצוות Bustle, שהושג ופורסם במגזין וראייטי  בשבוע שעבר, גולדברג הודיע כי Gawker יחזור לפעול מחדש, קרוב לוודאי במחצית הראשונה של השנה הבאה. "לא נבנה מחדש את Gawker בדיוק כפי שהיה, אלא נבנה על מורשת Gawker של ניצחונות ונלמד מהשגיאות שלו", נכתב בתזכיר. "בכך אנו שואפים ליצור משהו חדש, תוסס, רלוונטי מאוד ושווה ביקור יומיומי", הוסיף גולדברג, אייל תקשורת שהוא גם מייסד שותף של Bleacher Report, שספג בעברו לא מעט לעג מהאתר שהוא כעת בעליו החדשים.

למרות שהאתר יקבל גישה למשאבים המשותפים, לטכנולוגיה ולפלטפורמות העסקיות המשמשות את אתרי האינטרנט של החברה (כולל Bustle, Elite Daily ו-Romper), הוא "יהיה שונה לחלוטין מהנכסים האחרים שלנו, ויישב בתוך חברה בת נפרדת", כך נכתב בתזכיר. גולדברג רכש גם את הארכיון של האתר, על כמעט 200 אלף מאמריו, ולא ברור מה הוא מתכנן לעשות עם התכנים הללו. מקור המכיר את העניין אמר שגולדברג מתכנן לשמור על הגישה אל המאמרים.

אמנדה הייל, שכיהנה עד לאחרונה בתפקיד ה-CRO של אתר התרבות The Outline, תאייש את משרת המו"לית של האתר המחודש, וצוות המערכת עדיין לא נשכר. הייל תהיה אחראית לבניית צוותי המכירות והשיווק, ופיתוח האסטרטגיה הכוללת של המותג. הפרויקט הראשון שלה יהיה לחזק את התכנית העסקית בכדי להבטיח שלארכיון של האתר יהיה בית בטוח וקבוע.

כזכור, התביעה של הוגאן במימון ת'יל, שהיה שותף גם לעוד שתי תביעות אחרות נגד הרשת, אילצה את Gawker Media להגיש בקשה לפשיטת רגל ולמכור שישה מאתרי האינטרנט שלה (שכללו גם את Gizmodo, Jezebel ו-Deadspin), ל-Univision, שמבקשת כעת למכור מחדש את האתרים הללו. Univision החליטה שהאתר של Gawker.com היה "מסוכן" מדי בעבורה, והעבירה אותו בחזרה להליך פשיטת הרגל, שממנו רכש אותו גולדברג בסופו של דבר, כך לפי ההסבר של CNN.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים