דונלד טראמפ השתלח בגוגל: "מפיצה פייק תוצאות חיפוש נגדי"

בסדרת ציוצים קבע הנשיא האמריקני שענקית הרשת "מסתירה מידע וחדשות טובות" אודותיו, וכי "זה מצב רציני מאוד - הוא יטופל!" ● גוגל הכחישה וטענה כי תוצאות החיפוש נקבעות על פי מידת הרלוונטיות שלהן

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

המושג "פייק ניוז" הלך וקנה לו אחיזה בשנתיים האחרונות. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "אלוף" בלהאשים גורמים שונים שמפרסמים דברים שאינם לרוחו בפייק ניוז. עכשיו הוא מאשים את גוגל בדבר חדש – "פייק תוצאות חיפוש". בקיצור, אפשר לקרוא לזה "פייק חיפוש".

הנשיא האמריקני פרסם אמש (ג') סדרת ציוצים (אלא מה?) בטוויטר שבהם האשים מפורשות את גוגל בצנזורה של תכנים שמרניים, כלומר – של חדשות חיוביות לגביו שמקורן, לרוב, במפלגתו. טראמפ "קבע" שגוגל וגורמים אחרים עוסקים בדיכוי קולות שמרניים וב-"הסתרת מידע וחדשות טובות" אודותיו. גוגל מיהרה להכחיש את הטענות ולהדגיש שהמנוע שלה אינו מוטה פוליטית.

בציוץ שפרסם בשעת בוקר מוקדמת כתב טראמפ: "זה מצב רציני מאוד – הוא יטופל!". שעות ספורות לאחר מכן אמר לורנס קדלו, יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא ואיש תקשורת שמרן, כי הבית הלבן "בוחן" האם החיפושים של גוגל צריכים להיות כפופים לתקנה ממשלתית כלשהי.

החרפה במלחמה של טראמפ ב-"פייק ניוז", לדעתו

זו אינה הפעם הראשונה שבה טראמפ שוטח תלונות דומות להטיית דעת נגדו, אבל נדמה שהפעם הוא החליט להתקדם צעד נוסף במלחמתו במה שהוא מכנה "פייק ניוז".

"כשמחפשים בגוגל Trump News, מקבלים רק את ההשקפות/הדיווחים של תקשורת הפייק ניוז. במילים אחרות, הם מביימים (טראמפ כתב RIGGED באותיות גדולות ומודגשות – ג"פ) נגדי ונגד אחרים, כך שכמעט כל הסיפורים והחדשות הם רעים (שוב, הנשיא הגדיש את המלה BAD בבולד – ג"פ). מדיה הוגנת רפובליקנית-שמרנית מושתקת. האם זה חוקי?", כתב טראמפ בציוץ אחד.

הנשיא הוסיף וצייץ, מבלי תוספת של הוכחות לטענתו: "96% מהתוצאות על Trump News הן מהתקשורת השמאלנית של המדינה. מסוכן מאוד!"

"שולטים במה שאנחנו יכולים ולא יכולים לראות"

לפי דיווחים שונים, חיפוש של אותו מושג מספר שעות לאחר הציוצים של הנשיא הפיק תוצאות שכללו הפניות, בין היתר, לאמצעי תקשורת שנואי נפשו, כמו CNN, אבל גם לכאלה שאוהדים אותו, דוגמת Fox News. גם חיפוש דומה של המילה Trump מאוחר יותר במהלך יום האתמול הניב בין התוצאות המובילות פרסומים מהרשת המועדפת עליו. זאת, על אף שטראמפ צייץ כי גוגל ואחרים "שולטים במה שאנחנו יכולים ולא יכול לראות".

הוושינגטון פוסט ציין כי מהטוויטים של טראמפ לא היה ברור אם הוא גיגל פשוט את שמו שלו והגיב על תוצאות החיפוש, או שמא התייחס לפרסומים אחרונים ב-PJ Media, בלוג שמרני, שביצע תחקיר שמצא לטענתו כי פרסומים חיוביים אודות הנשיא נעדרו מממצאי מנוע החיפוש של גוגל.

התגובה של גוגל

לדברי ענקית הרשת, "כאשר משתמשים מקלידים שאילתות בשורת החיפוש שלנו, מטרתנו היא לוודא שהם מקבלים את התשובות הרלוונטיות ביותר בתוך מספר שניות. החיפוש אינו משמש לקביעת אג'נדה פוליטית ואנחנו לא מוטים או משנים את התוצאות שלנו לכיוונה של אף אידיאולוגיה פוליטית".

"בכל שנה אנחנו מעלים מאות שיפורים באלגוריתמים שלנו, כדי להבטיח שהם יניבו תוכן באיכות גבוהה בתגובה לשאילתות המשתמשים", המשיכה גוגל. "אנחנו פועלים ללא הרף על מנת לשפר את החיפוש בגוגל ואף פעם לא מדרגים את תוצאות החיפוש בכדי לעשות מניפולציות פוליטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים