האם פסיקה לטובת אורקל היא גזר דין מוות לרימיני סטריט?

בית המשפט המחוזי בארצות הברית הוציא צו מניעה קבוע לטובת אורקל נגד רימיני סטריט, ספקית תחזוקה של שירותי תוכנה ארגונית ● אוסר עליה להמשיך להפר זכויות יוצרים של אורקל במגעיה עם לקוחותיה העסקיים של זו האחרונה

שני מיליון מתקפות במשך שנתיים וחצי. צילום אילוסטרציה: BigStock

שופט בית המשפט המחוזי בארצות הברית הוציא לפני ימים אחדים צו מניעה קבוע לטובת אורקל נגד רימיני סטריט. הצו אוסר על ספקית התחזוקה של שירותי תוכנה ארגונית להפר זכויות יוצרים של אורקל במגעיה עם לקוחותיה העסקיים של אורקל.

הסיפור המשפטי מורכב: לפני שמונה שנים, ב-2010, אורקל תבעה את רימיני סטריט ואת סת' רבין, המנכ"ל, בגין "גניבה מסיבית של תוכנה של אורקל והיבטים של תמיכה הקשורים לתוכנה באמצעות מודל עסקי לא חוקי". אורקל טענה כי רימיני "שיבשה ושכפלה" את התוכנות של אורקל ללקוחותיה ואירחה את תוכנות אורקל על השרתים שלה (של רימיני).

לארי היקס, שופט בית המשפט המחוזי בנבאדה, העניק צו מניעה חדש וקבוע לאחר שקבע כי רימיני סטריט הפרה 93 סעיפים של זכויות יוצרים של אורקל ובכך "פגעה בה בלא תקנה". המודל העסקי של רימיני סטריט, חברה קטנה בבעלות פרטית, הוא לספק שירותי תמיכה עבור תוכנות ארגוניות של ספקיות IT דוגמת סאפ, אורקל ו-Salesforce ולהציע אותם במחירים נמוכים במיוחד.

 "לא תשכפל, תכין עבודות נגזרות או תפיץ את תוכנות אורקל"

השופט היקס ציין בצו שנתן בשבוע שעבר כי "רימיני סטריט לא תשכפל, תכין עבודות נגזרות או תפיץ את תוכנות אורקל: פיפלסופט (PeopleSoft), סיבל (Siebel) או J.D. Edwards בכל דרך שהיא אלא אם מתקיימים שני התנאים הבאים: יש ללקוח הספציפי רישיון תקף וכתוב עבור טיפול בתוכנות הללו עם אישור לפעילות הספציפית של רימיני סטריט והפעילות של רימיני עולה בקנה אחד עם שאר התנאים של הזמנת העבודה הזו".

החלטת השופט הפכה על פיה החלטה קודמת של בית המשפט לערעורים שפסק לטובת רימיני. החלטת בית המשפט לערעורים בינואר השנה הפכה על פיה פסיקה מחוזית לטובת אורקל. בנוסף, פסק השופט היקס כי רימיני סטריט תשלם 28 מיליון דולרים לאורקל בגין העלויות הנובעות מהמאבק המשפטי האחרון.

לפסק הדין האחרון, ציינו אנליסטים, יש משמעות רבה עבור לקוחות רימיני. "צו המניעה האחרון עשוי להיראות כגזר דין מוות עבור רימיני סטריט, חברת התמיכה, שהניבה הכנסות של 246 מיליון דולרים ברבעון האחרון", נכתב, "אך הצו מתמקד, שוב, בהפרת זכויות יוצרים והוא אינו כתב אישום על המודל העסקי של החברה".

רימיני סטריט, מצידה, ממשיכה לטעון כי ללקוחות הארגונים מגיע החופש לבחור ממי לרכוש את התמיכה במערכות שלהם. הצהרתה בעקבות פסק הדין האחרון הייתה לקונית והיא מסרה כי תערער על ההחלטה של השופט היקס. אורקל מצידה רוצה להגן על שירותי התחזוקה שלה המהווים את אחד ממנועי הצמיחה העסקית שלה.

"המודל העסקי שרימיני בנתה מתבסס במלואו על התנהגות בלתי חוקית"

דוריאן דליי, סגנית נשיא בכירה באורקל ופרקליטת החברה, אמרה בעקבות החלטת השופט היקס כי "המודל העסקי שרימיני בנתה מתבסס במלואו על התנהגות בלתי חוקית. מנהלי רימיני שיקרו שוב ושוב כדי לחפות על מעשיה הבלתי חוקיים של החברה".

האנליסטים ציינו כי אף שהצו שניתן הוא קבוע, רימיני תערער עליו, ותמשיך להציע שירותי תמיכה למערכות אורקל. "הצו רק יעשה לאנשי רימיני את החיים קצת יותר קשים, בבואם לספק את השירות הזה", כתב אחד האנליסטים, "הלקוחות של רימיני לא צריכים להיות מודאגים מדי מההתנהלות המשפטית המתמשכת – אלא אם רימיני תיאלץ להעלות את המחירים שלה, כדי לקיים את הצו החדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים