האקרים פרצו לחשבונות שני מיליון לקוחות טי-מובייל

אין זו הפעם הראשונה שטי-מובייל חווה פריצה: בשנת 2015 נפרצו ונגנבו פרטיהם של 15 מיליון משתמשים שלה

טי-מובייל. צילום: BigStock

טי-מובייל  הודיעה בסוף השבוע האחרון כי חוותה מתקפת סייבר ב-20 באוגוסט על ידי האקרים אשר הצליחו לשים את ידם על מידע אישי של לקוחותיה. החברה לא מסרה פרטים על אופי הפריצה או על היקפה, אולם המדובר כנראה בכשני מיליון לקוחותיה, כך דווח בתקשורת האמריקנית.

אתר וייס דיווח כי מדובר בכ-3% מ-77 מיליון לקוחותיה, מה שמעמיד את מספר הלקוחות שנפגעו על כ-2.3 מיליון.

על פי טי-מובייל, לא נחשפו פרטי מידע פיננסי או אישי רגישים אולם מה שכן נחשף, כך דווח, הם מספרי טלפון של לקוחות, חשבונות וכתובות דואר אלקטרוני.

בהודעת החברה נמסר "אנו לוקחים את נושא אבטחת המידע באופן רציני ביותר ויש לנו כמה שומרי סף הפועלים על מנת לשמור על מידע אישי פרטי מפני גישה בלתי מורשית אליו".

"אנו מתחרטים באופן אמיתי על המקרה שאירע ומצטערים על כל אי נוחות עתידית שתיגרם בשל כך ללקוחות", נכתב. החברה מסרה עוד כי יידעה או תיידע בקרוב את כל הלקוחות שנפגעו.

אין זו הפעם הראשונה שטי-מובייל חווה פריצה. בשנת 2015 נפרצו ונגנבו פרטיהם של 15 מיליון משתמשים שלה, עקב פריצה לאקספריאן (Experian), אשר ניהלה את תהליכי האשראי של הלקוחות מול החברה.

רוכשת את ספרינט

באפריל השנה דווח כי ענקית התקשורת רוכשת את ספרינט תמורת 26 מיליארד דולר לאחר שנים של משא ומתן. המיזוג עתיד ליצור חברה שתשרת 127 מיליון לקוחות, מה שיציב אותה בעמדה חזקה בהרבה מול המובילות הנוכחיות בשוק האמריקני, וריזון ו-AT&T.

ל-וריזון יש 116 מיליון לקוחות בארצות הברית ואילו ל-AT&T יש 93 מיליון לקוחות. המשא ומתן בין השתיים ארך ארבע שנים. במקור דנו השתיים במיזוג ב-2014 אך אז החליטו לוותר על הרעיון עקב קשיים רגולטוריים שהיו חלק ממדיניותו של ממשל אובמה. לאחר מכן נמשכו המגעים ונסיגה נוספת בדרך למיזוג נרשמה בנובמבר 2017.

בהסכם מאפריל השנה נקבע כי דויטשה טלקום, שהיא הבעלים של מרבית המניות של טי-מובייל, תחזיק 42% ממניות החברה החדשה. הבעלים העיקרי של ספרינט, תאגיד סופטבנק יחזיק ב-27% נוספים. השאר יוחזק על ידי בעלי המניות הציבוריים.

הרגולטורים האמריקניים, שהתקוממו במיוחד על עסקת המיזוג של AT&T עם טיים וורנר, שהיקפה עמד על 85 מיליארד דולר, לא רואים בעין יפה גם את עסקת ספרינט-טי-מובייל – מאותה הסיבה: חשש לריכוזיות יתר, שתפגע בצרכנים.

החברות המתמזגות מסרו שהן מאמינות שיוכלו לשכנע את הרגולטורים הספקנים שהמיזוג ייצור אלפי מקומות עבודה ויעזור לארצות הברית לנצח את סין, מאחר שהוא יפתח אפשרויות רבות על מנת ליצור את הדור הבא של הרשת הסלולרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים