גאווה ישראלית: ניצחון לנבחרות ישראל בתחרות SAGE ליזמות בני נוער

המצאות של משקפיים חכמות לעיוורים וכבדי שמיעה ורובוט המאפשר למשותקים לצייר, פרי פיתוחם של תלמידי בתי הספר שבח מופת תל אביב וליידי דייויס ירושלים, זכו בתחרות היוקרתית ליזמות

20/08/2018 12:50
תלמידי עמל הזוכים בתחרות. צילום: יח"צ

 

תחרות SAGE  היוקרתית ליזמות בני הנוער נערכה באחרונה בעיר דורבן שבדרום אפריקה. בתחרות ייצגה את ישראל קבוצת תלמידי כיתות י' ו-יא' מבתי הספר שבח מופת תל אביב וליידי דייויס בירושלים.

המיזם שפיתחו תלמידי שבח מופת כלל משקפיים חכמות לעיוורים המאפשרות לתרגם לקול ולהקרין לכבדי ראייה כתוביות על עדשות המשקפיים. כמו כן מאפשרות המשקפיים גם להזהיר אדם חירש מפני סכנות בסביבתו על ידי מנגנון זיהוי מצבי סכנה. המיזם פותח על ידי התלמידים דניאל סטציוק, ניקיטה קוחן וגודנס אקדוקה והוא זכה במקום השני בקטגוריה עסק חברתי.

תלמידי ליידי דייויס פיתחו רובוט שמאפשר לאנשים משותקים לצייר ולבצע פעולות נוספות כגון הפעלת מחשב, שיחות טלפון ועוד. הוגי המיזם הם התלמידים אופיר יוסף ואהרון שלום. מיזם זה זכה במקום השלישי בקטגורית יזם חברתי.

כמו כן נבחרת ישראל זכתה ב-3 מדליות זהב על קידום מטרות או"ם לקיימות בתחומי חינוך, בריאות ושיוון הזדמנויות.

התחרות מתקיימת מאז שנת 2002 במדינות שונות בהשתתפות למעלה מ-30 מדינות וביניהן ארצות הברית, קנדה, סין ורוסיה, גאנה וצ'ילה. נבחרת ישראל משתתפת בתחרות זו השנה השלישית והיא מורכבת מתוך קבוצות זוכות בתחרות ארצית ליזמות וחדשנות שמארגנת רשת עמל.

השנה הובילו את הנבחרת הישראלית המורים הנם לב ברמן, מנהל מרכז יזמות שבח מופת ואופיר אליהו, מנהל תוכנית big picture בבית הספר ליידי דייוויס ירושלים.

משתתפי התחרות. צילום: יח"צ

משתתפי התחרות. צילום: יח"צ

"יזמים עם תפיסה גלובלית"

בבתי הספר אמרו כי צוותי התלמידים עבדו קשה במשך שנה לפתח את המיזמים, וקיבלו תמיכה וייעוץ מחברות היי-טק שונות ביניהן  earlyscense. כמו כן יצרו התלמידים שיתופי פעולה עם עמותות ומוסדות שונים ביניהם בית החולים אלין, עמותת מלבט, ארגון בקול ושמע ונגישות ישראל. כמו כן בית הספר שבח מופת מלווה גם בפעילות עמותת תובנות בחינוך שהוקמה על ידי יוסי ורדי ומנוהלת על ידי קארן טל. בעמותה פעילים אנשי היי-טק נוספים ביניהם יעל ורמי ליפמן.

ברמן, המשמש גם כמאמן הנבחרת מטעם SAGE Israel, אמר כי "זה כבוד גדול לייצג את ישראל בתחרות בינלאומית יוקרתית זו ורואים כמה כל המדינות מעריכות ואפילו קצת מפחדות להתחרות אתנו".

לדבריו, "הדבר החשוב מבחינתי זה לא לזכות מקום כזה או אחר, אלא ללמד את התלמידים שלנו להיות יזמים עם תפיסה גלובלית וגם להראות לדור הבא של יזמים מכל העולם שישראל פתוחה לשיתופי פעולה עם כל העולם ומוכנה לשתף את הידע הטכנולוגי שיש לנו".

הוא הוסיף כי "תחרות זו משקפת בצורה יוצאת דופן מגמות והתמחויות שיש בכל מדינה שמשתתפת בתחרות. כך, לדוגמה, נוער ממדינות אפריקה עסוק בלהמציא פתרונות סביבתיים כגון מקורות אנרגיה מאור השמש, טיהור מים וקידום חקלאות, נוער מסין מגיע עם מוצרי טקסטיל ועוד, ואילו הצוותים מישראל מובילים בצורה מובהקת שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון IoT, מציאות רבודה, קריאת גלי מוח ועוד".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים