פיתוח ישראלי חדש יאפשר לגדל קנאביס רפואי באופן אוטומטי

הישראליות קנאביקס וסידו יפתחו מתקנים להרבייה מבוקרת נרחבת עבור תעשיית הקנאביס הרפואי עם טכנולוגיה בלא מגע יד אדם

המערכת הטכנולוגית סידו לגידול קנאביס רפואי. צילום: סידו

קנאביקס וסידו הישראליות יפתחו מערכת טכנולוגית אוטומטית, ראשונה מסוגה בעולם לגידול עצמי, ביתי ומבוקר של קנאביס באיכות רפואית.

קנאביקס מתמחה בהתאמה אישית וטיוב טיפולים בקנאביס רפואי עבור חולי סרטן על ידי הרופא האישי. החברה, שהוקמה ב-2012, ערכה ניסויים פרה-קליניים שהעלו כי קיים קשר בין התאמת תרכובת הקנאבינואידים עם סוג הסרטן לבין השפעתה של תרכובת זו על התא הסרטני.

סידו פיתחה את המכשיר האוטומטי הראשון בעולם המנוהל על ידי אלגוריתם ומנוטר על ידי אפליקציות טלפון חכם. המכשיר שלה מאפשר לגדל עשבי תיבול וירקות בצורה ביתית וללא מאמץ. המערכת מנהלת ומבקרת את תהליך הגידול, מהזרע עד לצמח, תוך יצירת תנאי מעבדה המבטיחים מוצר סופי באיכות גבוהה, כל השנה. היא מחזיקה ברישיון מו"פ לתחום הקנאביס ממשרד הבריאות.

מערכת הגידול האוטומטית סידו. מתוך יוטיוב

יצירת תנאי מעבדה לגידול הצמח בלא צורך בידע חקלאי

המערכת לגידול עצמי של קנאביס רפואי ששתי החברות יפתחו תיעשה על ידי יצירת תנאי מעבדה לגידול הצמח בלא צורך בידע חקלאי מצד המטופל, בלא כימיקלים ובלא מגע יד אדם לאורך כל תהליך הייצור – החל משלב הגידול ועד ייבוש הצמח לשם קבלת המוצר הסופי לשימוש אישי.

המערכת תנוהל ותבוקר על ידי אלגוריתם בינה מלאכותית (AI), ותנוטר על ידי אפליקציה סלולרית על בסיס טכנולוגיה המשמשת כבר כיום את סידו לצרכי גידול קנאביס לא רפואי. פיתוח האבטיפוס הרפואי הביתי יחל ברבעון הראשון של 2019.

שתי החברות מתכוונות לפתח בהמשך מוצר המבוסס על טכנולוגיה זו, ואשר יאפשר לבצע רבייה של צמחים בהיקף נרחב לצרכים תעשייתיים.

אייל ברעד, מייסד-שותף ומנכ"ל קנאביקס אמר כי "שיתוף פעולה זה יאפשר למטופלים, ובהמשך גם לתעשייה, שליטה באספקת הקנאביס הרפואי שלהם. המערכות הטכנולוגיות של סידו, בשילוב הידע של קנאביקס, יאפשרו אספקה מתמשכת של קנאביס רפואי בצורה ובאיכות הנכונות".

זהר לוי, מנכ"ל סידו, הוסיף כי "אנחנו מצפים ליישום הטכנולוגיה הזו והרוח הגבית שאנו מקבלים מהפתרון הנוכחי שלנו לצורך יצירת פתרונות גידול רפואי שיכולים לעזור למיליוני מטופלים בכל העולם".

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתעשיית הקנאביס הרפואי. עם זאת, יודגש כי גידול של הצמח באופן פרטי אסור על פי החוק בארץ, ומותר רק לחברות וחממות שקיבלו רישיון מתאים. בקנאביקס ובסידו מדגישים כי יוכלו לקנות את המכשיר רק בעלי רישיון מתאים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים