"המענה לתשתיות ה-IT הישנות – קוד פתוח ותרבות של שקיפות ושיתופיות"
"אתגר המנמ''רים נותר זהה לאורך השנים: לעשות יותר (שירותי IT) בפחות (תקציב) ולהשביע את רצון כולם - המשתמשים הפנימיים, הלקוחות החיצוניים, השותפים והספקים", אמר מורטן רולפס, מנהל מוצר אזורי ברד-האט
"מנמ"רים מצויים בדילמה. הם מבינים שעליהם לחדש את התשתיות שלהם, אולם אינם רוצים להיפרד מהשקעות העבר. תשתיות ה–IT הארגוניות הן ישנות ברובן ולא מספקות זריזות ויכולת תגובה מהירה שנדרשות בעולם התחרותי כיום. המענה לאתגר טמון בקוד הפתוח, המתבטא בתרבות של שקיפות ושיתופיות", כך אמר מורטן רולפס, מנהל מוצר אזורי ברד–האט (Red Hat).
רולפס ביקר באחרונה בישראל. בראיון לאנשים ומחשבים הוא הסביר כי "אתגר המנמ"רים נותר זהה לאורך השנים: לעשות יותר (שירותי IT) בפחות (תקציב) ולהשביע את רצון כולם, המשתמשים הפנימיים, הלקוחות החיצוניים, השותפים והספקים".
לדבריו, "זו אף פעם לא הייתה משימה קלה אבל כיום, עם התגברות קצב הטכנולוגיה והופעתן של טכנולוגיות חדשות, היא הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית. אנשים מצפים שה–IT בארגון יהיה נגיש וידידותי כמו שהם רגילים מהבית, מהעולם הצרכני–פרטי. אנשים לא מבינים ולא רוצים לקבל את המצב שבעבודה אמצעי אבטחת המידע 'דופקים' אותם והאופי השונה בעבודת ה–IT מקשה עליהם בקבלת שירותים. כבר שנים הנתון הסטטיסטי נותר זהה: 82% מתקציבי ה–IT מוקדשים לתחזוקה ומעט מדי, פחות מחמישית, לחדשנות".
רולפס הוסיף כי "כיוון שאי אפשר לזרוק לפח את ה–IT המסורתי, אנו בונים את הגשר בין עולם ה–IT הישן וזה החדש. אז המענה הוא באינטגרציה בין העולמות, החדש והישן, עם חיבור קל ופשוט ותמיכה ביניהם. אנו עושים זאת, בין השאר, עם פלטפורמת ה–Red Hat OpenShift המסייעת ללקוחות לספק מהר יותר יישומי ענן על ידי ניצול היתרונות של מתודולוגיות DevOps הקיימות בה. זאת, מתוך הבנה שבשנים הקרובות העולם יהיה היברידי פעמיים – בדטה סנטר ובענן ובענן בסביבה מרובת עננים".
"להמריץ את אספקת השירותים והאפליקציות"
"יש מנמ"רים שמבינים שה–IT יכול לסייע לארגונים לנצח את המתחרים ואנו מסייעים להם לעשות זאת. כך, הטמענו ב–BMW את פלטפורמת הקונטיינרים שלנו, OpenShift, כדי להמריץ את אספקת השירותים והאפליקציות, להזריק חדשנות ולקצר את זמן ההגעה שלהם לשוק עם גמישות רבה יותר בתפעול ה–IT", אמר רולפס.
"בענף הרכב התחרותי תשתיות ה– IT אינן תומכות רק בפונקציות פנימיות, דוגמת פיתוח וייצור. עליהן לאפשר אספקה של שירותים דיגיטליים שיהיו עם חוויית משתמש טובה וידידותית ושיגיעו אמינים ובמהירות. רוב הקשר של הלקוחות עם החברה נעשה כיום באמצעות שירותי ה–IT שלה. כמעט כל המכוניות בקבוצה מגיעות עם BMW ConnectedDrive, פלטפורמה דיגיטלית המחברת את הנהג וכלי הרכב עם מגוון של שירותים ויישומים. אלה מקושרים למערכות השונות במכונית ומספקות מרחוק מידע המסייע לחברה לשרת את הלקוחות טוב יותר", הוסיף.
"לקבוצת BMW יש כיום יותר מאלף אפליקציות שכאלה והפלטפורמה שלנו מסייעת לה לספק את השירותים במהירות על תשתית אמינה. המטרה היא לייצר מכוניות מקושרות. איש לא מתעניין כמה כוחות סוס יש במכונית, אבל הרבה יותר מעניין אם ה–Wi-Fi עובד ושלא תהיה תאונה. פלטפורמת הקונטיינרים שלנו מביאה לכך שניתן לשדרג את האפליקציות במהירות ולא לחכות חודשים. יש ל–BMW עשרות מיליוני מכוניות המשתמשות בתוכנה שלנו, עם יכולת גידול ואמינות שלא היו להם קודם", סיפר.
"הקוד הפתוח הפך להיות בזרם המרכזי בעשייה המחשובית של ארגונים"
דוגמה נוספת, אמר רולפס, "היא דויטשה בנק (Deutsche Bank). היו להם תשתיות מיושנות אבל הם לא רצו לוותר על כל היישומים שפותחו במהלך השנים. הם עברו לתשתיות חדשות עם פלטפורמת OpenShift שלנו והיגרו לשם כבר יותר מ-80% מהאפליקציות. המהלך הניב להם חיסכון תפעולי אדיר של 300 מיליון יורו".
רולפס סיכם באומרו כי "הקוד הפתוח הפך להיות בזרם המרכזי בעשייה המחשובית של ארגונים. רוב הארגונים בעולם מטמיעים מערכות מבוססות קוד פתוח במערכי המחשוב שלהם. התועלות באות מכמה כיוונים – כספים, ביצועים, היכולת להנפיק אפליקציות במהירות, צמצום כוח האדם התפעולי לצורך תחזוקת התשתיות ועוד. פתרונות קוד פתוח משתלמים כלכלית וטכנולוגית ולכן העולם יתקדם לעבר הקוד הפתוח יותר מהר ובהיקף נרחב יותר מבעבר. מדובר ברכיב אסטרטגי בכל ארגון הפותח במסע של טרנספורמציה דיגיטלית".
תגובות
(0)