קבוצת מר תבצע פרויקט תקשורת ברכבת הקלה ב-60 מיליון שקלים

המערכת תוטמע בקו האדום ותכלול יכולות ווקי טוקי ותאפשר כיסוי תקשורתי מלא לאורך כל המסלול – מפתח תקווה ועד בת ים ● הפרויקט צפוי להסתיים עם השקתו של הקו, ב-2021

מנהרה של הרכבת הקלה בקריית אריה שבפתח תקווה. צילום: McKaby, מתוך ויקיפדיה

קבוצת מר תתכנן ותקים מערכת רדיו עבור הקו האדום של הרכבת הקלה, בפרויקט שיחל בהמשך השנה ויסתיים ב-2021. היקפו הכספי של הפרויקט – שכולל תכנון, הטמעה וכן תחזוקה למשך שנתיים, עם אופציה לעוד 14 שנים – עומד על 60 מיליון שקלים.

הקו האדום הוא הראשון ברשת הסעת ההמונים שמשרד התחבורה ונת"ע מקימים, והוא אמור להתחיל לפעול בעוד קצת יותר משלוש שנים – באוקטובר 2021. הקו יחל מפתח תקווה, יעבור בבני ברק, רמת גן ותל אביב-יפו, ויסתיים בבת ים – חלקו במפלס הרחוב וחלקו במנהרה תת קרקעית.

חברה בת שבבעלות קבוצת מר תבצע את הפרויקט כקבלן משנה, עבור השותפות הסינית של CRTG ו-EEB. הקבוצה הסינית אחראית להקמת מערכות החשמל והתקשורת ולהתקנת המסילות של הרכבת הקלה, ו-DB הגרמנית תנהל את האינטגרציה של כלל המערכות בפרויקט.

מה תאפשר המערכת?

הפלטפורמה שתטמיע מר תכלול יכולות לתקשורת רדיו PTT (ווקי טוקי), ובשלב הראשון תשרת את עובדי הרכבת לתפעול היומיומי. ייחודה של פלטפורמת התקשורת, הפועלת בתקן טטרה, הוא באמינות שלה, עם שאיפה לאפס נפילות. החלקים התת קרקעיים של הקו האדום יקבלו כיסוי תקשורתי מלא, כך שתתקבל יכולת תקשורתית לאורך כל הקו.

עוד תאפשר הפלטפורמה חיבור עם גופי החירום וההצלה – פיקוד העורף, משטרת ישראל וכיבוי אש, ויכולת לעבוד עם הרשתות שלהם על גבי רשת הרדיו של נת"ע. הרשת שמקימה מר תשמש את צרכי התקשורת של גופי החירום והביטחון, והיא תאפשר קישוריות סלולרית בעת תנועת הרכבת תחת האדמה – עבור הנוסעים, לקוחות כל ספקיות הסלולר.

לאורך הנתיב של הקו האדום של הרכבת הקלה מר תתקין כבל קורן, שמהווה אנטנה. מדובר בכבל מיוחד, שקולט ומוביל את התקשורת בתוואי המנהרות, על ידי מגברונים שמותקנים לכל אורכן. הרשת גם תשלב ציוד שידור, שפועל בטכנולוגיה מתקדמת בתדרי חברות הסלולר ויחידות החירום.

משה צמיר, מנכ''ל מר ישראל. צילום: יח"צ

משה צמיר, מנכ"ל מר ישראל. צילום: יח"צ

משה צמיר, מנכ"ל מר ישראל, אמר לאנשים ומחשבים כי "הפרויקט הזה מצטרף לפרויקטים נוספים שערכנו בתחום. כך, הקמנו עבור רכבת ישראל מערך תקשורת במנהרות ואת גשרי תוואי הרכבת המהירה בין תל אביב לירושלים. הקמת תשתית התקשורת במנהרות הרכבת המהירה לירושלים היא הראשונה מסוגה בישראל, והיא חיונית לפעולת הרכבת ולאספקת התקשורת הרציפה בה, כולל התקשורת הסלולרית. כמו כן, בעבר ערכנו פרויקט ליישום ופריסה של רשת תקשורת מבוססת סיבים אופטיים עבור מנהרות הכרמל. רשת זו מחברת בין כל המערכות הטכנולוגיות המתקדמות הפועלות במנהרות, שכוללות מערכות שליטה ובקרה, מצלמות מעקב, שלטי הכוונה אלקטרוניים ומידע לנהגים, מערכות גילוי אש, אוורור ועוד. הקבוצה מרחיבה את פעילותה, ומוסיפה עוד תכולות ללקוחות, בעולמות הדטה סנטר, חדרי השליטה והבקרה, והערים החכמות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן בר

    שעה שיש בערך 50 איש בקרון, שלושה קרונות בסט רכבת אחת, אני רואה באותו רגע 150 איש מדברים ו/או פועלים בסלולארי שלהם, שעה שהרכבת בתוך המנהרה, הדבר יוצר כלוב ג'פרי. אני רואה בעיני רוחי עליה מהירה בעקומת מחלת הסרטן באזור גוש דן. וכניראה שזה בהחלט מגיע להם, שום דבר לא אישי, הכל כסף. הערבים לא צריכים לנסות לחסל אותנו אנחנו מבצעים את הדילול לבד. וחבל על הבריאות שלנו.

אירועים קרובים