אפל מצטרפת למחרימי הקונספירטור אלכס ג'ונס

חמישה מתוך שישה פודקאסטים בערוצו של מפיץ תיאוריות הקונספירציה האמריקנית, InfoWars, הוסרו משירותי iTunes של אפל בגין מה שהחברה מתארת כהפרת הנהלים שלה בכל הקשור בדיבור שנאה

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל (Apple) הסירה חמישה פודקאסטים המופעלים על ידי אלכס ג'ונס, כולל כל קטעי הפודקאסט של ערוץ InfoWars שאותו מנהל ג'ונס, כך דיווח BuzzFeed.

בשלהי יולי, אחרי חודשים שבהם סירבה להשתיקו והתעקשה על זכות הביטוי של שכמותו, החליטה פייסבוק (Facebook) לנקוט בעמדה תקיפה נגד הקונספירטור האמריקני ג'ונס, והשעתה אותו מהפלטפורמה שלה למשך 30 יום.

הפעולה באה ימים ספורים אחרי שיוטיוב (Youtube) הסירה ארבעה סרטונים מערוצו וחסמה את האפשרות שלו להזרים תכני לייב בערוץ למשך 90 יום. כעת מצטרפת גם אפל לגל ההחרמות, שמהווה חלק ממלחמה גורפת של ענקיות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות כנגד הפצת פייק ניוז ודיבור שנאה באמצעות הפלטפורמות שלו.

 

אתר האינטרנט והפודקאסטים של InfoWars מתמקדים בעיקר בתיאוריות קונספירציה שונות, ביניהן טענות שפיגוע הירי בסנדי הוק היה תרמית, כמו גם פיגוע התאומים, ושהנחיתה על הירח הייתה מבוימת ולא התרחשה באמת.

למעשה, אפל לא אירחה את הפודקאסטים, אלא ש-iTunes שלה סיפק אינדקס דרכו היה ניתן להוריד אותם. בנוסף ניתן היה גם להירשם דרך השירות שלה לצורך קבלת פרקים חדשים באופן אוטומטי. על פי הדיווח, ההסרה של הפודקאסטים על ידי אפל היא אחת הסנקציות הגדולות ביותר על "תוכן שכולל חדשות בנושאי תיאוריות קשר" שביצעה חברת טכנולוגיה עד כה.

מחיקת הנתונים תהיה בעלת השפעה משמעותית

iTunes אמנם לא הייתה הדרך היחידה שבה ג'ונס הפיץ את הפודקאסטים שלו, אבל BuzzFeed טוען כי הפלטפורמה של אפל היא פלטפורמת הפודקאסט הגדולה ביותר באינטרנט ולכן שמחיקת הנתונים תהיה בעלת השפעה משמעותית על יכולתו של ג'ונס להפיץ את משנתו.

בכתבה מסופר שקישור לאחד הפודקאסטים של InfoWars, שנקרא "חדשות אמיתיות עם דיוויד נייט" נשאר ב-iTunes. אפל סירבה להגיב על הפודקאסט הזה ולהסביר מדוע דווקא אותו החליטה להשאיר על כנו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    דעתי שמי שכתב את הרשימה הזו לא ממש מבין בפוליטיקה בארה"ב, לא יודע מי זה אלכס ג'ונס וניזון בעיקר מהאאוטלטים המרכזים של התקשורת בארה"ב שהם מטעם. כדאי ללמוד את הנושא לפני שכותבים כך.

אירועים קרובים