זיו עומר, אורקל: יצוא תוכנה ישראלית המבוססת אורקל עומד על כ-3-4 מיליארד דולרים בכל שנה

עומר, שמנהל פעילות מול חברות הזנק ויצואני תוכנה באורקל ישראל, הציג את המודל שלו להצלחת חברת הזנק ● עומר דיבר בכנס SmartPilot1, שמטרתו לחבר בין המנמ"רים ובין חברות ההזנק

"היקף הפעילות של יצואני תוכנה הישראליים, שהטכנולוגיה שלהם מבוססת אורקל (Oracle), עומד על כ-3-4 מיליארדי דולרים בשנה", אמר זיו עומר, מנהל הפעילות מול חברות הזנק ויצואני תוכנה באורקל ישראל. עומר היה בין הדוברים בכנס SmartPilot1, שמטרתו לחבר בין המנמ"רים ובין חברות ההזנק. הכנס התקיים שלשום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדברי עומר, "אנו עובדים עם יותר מ-300 יצואני תוכנה, ISV's ו-OEM's, וסטארט-אפים, עם חלק מכריע של חברות שמפתחות יישומים ומוכרות אותן לשוק העולמי". הוא הסביר, כי "מדובר על שיתוף פעולה של אורקל ישראל עם שוק ההיי-טק הישראלי, שמפתח מערכות ומשווק אותן בכל העולם. אותם יותר מ-300 יצואני תוכנה, מתבססים על טכנולוגיית אורקל, כדי להצליח בשוק הבינלאומי. סקר אותו ערכה IDC ישראל, העלה כי 83% מכלל יצואני התוכנה הישראליים – הם יצואנים מבוססי טכנולוגיית אורקל".

עומר הוסיף, כי "מדובר בחברות גדולות ומוכרות – ביניהן הגדולות והמצליחות ביותר בתחומן, דוגמת אמדוקס, קומברס, NDS, אקס-ליבריס, ECI ורבות נוספות. אנחנו מלווים את החברות הללו מהשלב הראשוני, הפיתוח, ולאחר מכן עוזרים להן בשיווק ובמכירות בחו"ל. כך, אנו מקדמים את עסקיהן. כמחצית מהחברות הישראליות, יותר מ-150 שעימן אורקל נמצאת בקשרי OEM, כבר מייצרות הכנסות לעצמן ולאורקל. הן מטמיעות על הפלטפורמות שלהן את מגוון המוצרים והטכנולוגיות שלנו. החל מפתרונות התווכה של BEA, עבור לפתרונות בינה עסקית של הייפריון (Hyperion), דרך פתרונות ה-CRM של סיבל (Siebel), פתרונות אבטחת מידע וכמובן בסיסי הנתונים של אורקל".

"אורקל בונה את הבסיס הרחב ביותר של מוצרים וטכנולוגיות עליו מפתחי תוכנה, ISV ו-OEM, יכולים לתכנן לזמן ארוך", אמר עומר, "יש פה שילוב אמיתי של ציונות עם עסקים. אנו מסייעים ליצואני התוכנה הישראליים, טכנולוגית כמו גם בפתיחת שווקים עבורם".

עומר הציג את המודל שלו להצלחת חברת הזנק: אם היא תהיה חברה בעלת מוצר, שיש לה עובדים, הכנסות ולקוחות, היא תנחל "הצלחה טובה יותר מאקזיט". לדבריו, מה שחסר למנהלי ה-IT הארגוניים זו "החתיכה החסרה בפאזל". עומר הסביר, כי מציאת הטכנולוגיות המשלימות "היא חלק מהפילוסופיה של אורקל". הוא הסביר למנהלי חברות ההזנק מה אורקל מחפשת: "פתרונות ולא תשתית. אנחנו מאמינים בפתרונות שניתן להוציא מהקופסה כמה שיותר בקלות ובפשטות. הדבר השני שאנחנו מחפשים הוא פתרונות המשלימים להיצע הקיים שלנו".

הוא אף פירט שבע אפשרויות להצליח בשיתוף פעולה עם ענקית תוכנה דוגמת אורקל: להירכש על ידי חברות ענק; להציע פתרונות של אורקל שיש בהם מוצרים של צד ג'; הליכה משותפת ללקוחות; השקעות משותפות; מכירה לחברה גדולה; סיוע טכני; ו-Coopetition, "שותחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים