ThetaRay גייסה יותר מ-30 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמה לניתוח Big Data ופתרונות להגנת סייבר ויעילות תפעולית ● סך ההשקעה בחברה עד כה:יותר מ-60 מיליון דולר

פרופ' אמיר אורבוך מאוניברסיטת תל־אביב. צילום: יח"צ

ThetaRay הישראלית השלימה סבב גיוס הון חדש בהיקף של יותר מ-30 מיליון דולר. סיבוב ההשקעות הנוכחי מביא את סך ההשקעה בחברה ליותר מ-60 מיליון דולר.

על פי חברת הסייבר הישראלית, "הסיבוב נסגר בביקושי יתר של מאות אחוזים". בין המשקיעים בחברה נמנים קרן JVP, ג'נרל אלקטריק, בנק הפועלים, OurCrowd ,SVB ועוד.

החברה הודיעה כי היא מתכוונת להשתמש בהון שגייסה לטובת הרחבת נוכחותה הגלובלית באירופה, אסיה וארצות הברית, כמו גם כדי להגדיל משמעותית את מצבת כוח האדם שלה ואת פעילותה בסניפים הקיימים. זאת, לנוכח הביקוש הגדל, לדבריה, למערכות הנלחמות בפשיעה פיננסית ובהלבנת הון.

ThetaRay הוקמה ב-2013 ויש לה משרדים בהוד השרון ובניו-יורק. לדברי מנהליה, בחמש השנים בהן היא פועלת, היא הכפילה את צמיחתה משנה לשנה.

החברה פיתחה פלטפורמה לניתוח Big Data ופתרונות להגנת סייבר ויעילות תפעולית, להגנה מפני איומים לא מוכרים בשווקים של תשתיות קריטיות ושירותים פיננסיים. הפלטפורמה מגלה באופן אוטומטי איומי סייבר ואיומים תפעוליים לא מוכרים. זאת, על מנת לאפשר לארגונים לפעול ולמנוע משבר עוד לפני שנגרם נזק בפועל.

שיעור נמוך של התראות שווא

הטכנולוגיה של תטהריי מבוססת על אלגוריתמים מתקדמים שפותחו על ידי שני פרופסורים למתמטיקה, פרופ' אמיר אורבוך מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' רונלד קויפמן מאוניברסיטת ייל. אלגוריתמים אלה מהווים את הליבה של הפלטפורמה לצד למידת מכונה מתקדמת, המזהה סימני הלבנת הון או פשיעה לפני שבוצעה. הפלטפורמה מציעה שיעור נמוך של התראות שווא ומספקת ראייה כוללת וגילוי איומים אחוד, לטובת מלחמה בבלתי נודע.

מארק גזית, מנכ"ל תטהריי . צילום: יח"צ

מארק גזית, מנכ"ל ThetaRay . צילום: יח"צ

מארק גזית, מנכ"ל החברה, אמר כי "בתקופה זו, שבה הרגולציה מתגברת והפשיעה ופעילות הלבנת ההון מתגברות והופכות למתוחכמות יותר, נוצר ביקוש גדול יותר לפתרונות שלנו. ככל שכמות המידע הדיגיטלי תלך ותגדל לא ניתן יהיה להגן עליו בלא מערכות מבוססות בינה מלאכותית שמפעילות למידת מכונה".

יואב צרויה, שותף כללי בקרן JVP ומשקיע מייסד ThetaRay, ציין כי "פשעים פיננסיים, הלבנת הון, הונאה ומתקפות סייבר מתקדמות נגד מוסדות פיננסיים הפכו לסיכון מערכתי הולך וגדל. הסיכון פוגע בפעילות העסקית של הבנקים ובחלק מהמקרים משאיר אותם מחוץ למשחק. המערכות הקיימות אינן עמידות למול החדשנות והזריזות המאפיינים את ארגוני הפשיעה וההאקרים. תטהריי היא כיום החברה שהצליחה לפצח את המענה המדויק לצורך שוק משמעותי זה".

ג'ון מדבד, מנכ"ל OurCrowd, אמר כי "ההחלטה להשקיע בחברה התקבלה הודות לשלושה מדדים חשובים ביותר לדעתנו: טכנולוגיה פורצת דרך שהחברה מיישמת בבנקים המובילים בעולם; גודל שוק הפתרונות לפשיעה פיננסית והפוטנציאל הגלום בו והצוות האנושי שמוביל את החברה. אנו מאמינים שתטהריי מובילה את שוק ההגנה על מערכות פיננסיות ואף תמשיך לעשות זאת בהיקפים גדולים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים