הנתון הנכון, לאדם הנכון, בזמן הנכון

"ככל שהארגון שלנו עובד יותר מהר ומעבד את המידע יותר מהר מאשר המתחרים שלנו, כך אנחנו יכולים להשיג יותר הזדמנויות עסקיות", אמר עוזי יערי מנכ"ל קומפליט

עוזי יערי, מנכ"ל קומפליט. צילום: ניב קנטור

ERP נחשב פעם ליישום שלוקח זמן להטמיע אותו, זמן שגורם לעלויות גבוהות וליציאה של הארגון המטמיע (הלקוח) מהפוקוס שלו, ולפי עוזי יערי, מנכ"ל קומפליט (Complete), היבט ההטמעה עדיין נותר פחות או יותר כמו שהיה לאורך השנים. לדעתו של יערי, יש לראות את המהפכה שעבר הטלפון בשנים האחרונות ולהשליך ממנה אל שוק ה-ERP.

לדבריו, "אנחנו צריכים לעשות את הכל מהר, יעיל וחכם, כי אנחנו נמצאים בשוק תחרותי וכיום, השינויים האלה אפשריים מאחר שהיכולת לחפש ולמצוא מידע התקדמה בעולם הפתרונות של סאפ (SAP) בצורה דרמטית. ככל שהארגון שלנו עובד יותר מהר ומעבד את המידע יותר מהר מאשר המתחרים שלו, כך אנחנו יכולים להשיג יותר הזדמנויות עסקיות והכי חשוב – לממש אותן. הצורך הזה במהירות היישום הוא בדיוק מה שאנחנו מציעים ב-SAP Business ByDesign. כל זאת, עם ממשק משתמש קל להבנה ודינמי מאוד, המושתת על תפיסת השירות העצמי. הוא מביא באופן יעיל את הנתון הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון כדי להוביל לתוצאה הנכונה ביורת עבור הארגון העסקי".

יערי דיבר בנושא בשבוע שעבר בכנס ERP 2018. הכנס נערך בהפקת אנשים ומחשבים באולם האירועים LAGO שבראשון לציון, ונווט בידיה של עידית לסר מ-IT Solutions, שגם הנחתה אותו.

הוא אמר עוד כי "SAP Business ByDesign היא מערכת שקל להגדיר, גם עבור ארגונים עם מורכבויות עסקיות ותהליכיות. זו מערכת שמאפשרת לעבוד באופן רב-חברתי, גם עם חברות בת וחברות אחיות, כולל אפשרות לראות את כל היחידות בכל החברות באופן ברור, מדויק ובקלות יישום אדירה. זה נובע מכך שהמערכת מגיעה מובנית עם תצורות רבות, שמובילות זמן יישום קצר. היא אפילו כוללת כ-500 דו"חות בנויים במקום שיהיה צורך בעוד מיני פרויקטים כדי להכין אותם", תיאר יערי.

ByDesign, לדבריו, מאפשרת למקד את הפתרון המדויק לכל תעשייה כמעט ומציעה גם לוקליזציה מלאה לעברית מבית סאפ. "זו גם מערכת מבוססת ענן, כך שגם תהליך ההקמה עצמו אינו מורכב. יותר מכך, היא למעשה מנחה את הפרויקט וההחלטות שהתקבלו נשמרות בתוך המערכת. כך, גם אחרי שנים רבות, ניתן לחזור למערכת, לבדוק את ההגדרות בקלות ולשנות בהתאם להשתנות הצרכים והשוק".

בכנס הוצגה המערכת, הכוללת קומפיגורטור להקמתה, שמאפשר תפיסה לניהול פרויקט ההטמעה, הקמת המערכת והתיעוד שלה. "תפיסה זו מאפשרת את הקמת המערכת בשלושה-ארבעה חודשים, מבלי להתפשר על איכויות תוצרי הפרויקט", אמר יערי.

גולן בר אור, שותף ומנהל שיווק ומכירות בפרודוור. צילום: ניב קנטור

גולן בר אור, שותף ומנהל שיווק ומכירות בפרודוור. צילום: ניב קנטור

לשבור את החומות בין עולמות ה-CRM וה-ERP

גולן בר אור, שותף ומנהל שיווק ומכירות בפרודוור (Prodware), אמר בכנס: "בואו ואגלה לכם סוד: מערכות ה-ERP לא נבדלות לא במודל הפיננסים ולא ברכש, גם לא במודלים של הייצור ושל שרשרת האספקה. כולם טובים, כולם חכמים ולכולם יש הכל. זה לא מה שצריך לגרום לכם לבחור בזו או באחרת. מערכות ה-ERP כיום נבדלות ביכולת שלהן להשתנות ולהתחבר לטכנולוגיות שיכולות לאפשר לכם להעצים את הלקוחות שלכם במסע של הטרנספורמציה הדיגיטלית ואל התחברות אל העולמות החדשים של הטכנולוגיה", אמר.

לדבריו, ה-ERP מתחבר כיום לעולמות חדשים. "הוא מתחבר ל-IoT, לבינה מלאכותית, לרובוטיקה, טכנולוגיות בלוקצ'יין, תחומים שלכאורה לא מחוברים לעולמות שלנו, אבל בעולם המשתנה הזה אנחנו פחות ופחות רואים יישומים של ERP ליבתי ובסיסי. למעשה, זה גם קצת פחות מעניין כי העולם הולך למקומות אחרים והרבה יותר מעניינים של חיבור בין טכנולוגיות חדשניות. זו הסיבה שאנחנו צריכים להוריד את החומות מסביב ל-ERP כפי שאנחנו מכירים אותו" אמר.

בר אור סיפר כי פרודוור מציעה פתרונות המבוססים על הענן של מיקרוסופט (Microsoft) שלדבריו צומח בקצב כפול מ-AWS, גם בגלל הורדת החומה שהם מחפשים. "מיקרוסופט הגיעה למסקנה שצריך לשבור את החומות בין עולמות ה-CRM וה-ERP. אני לא מכיר שילוב כזה במקום אחר. באמצעות הענן יש תמיכה בתחום השירות, המכירות וכדומה, עם שילוב חלק לחלוטין של Office 365 לצד כל מודולי ה-ERP שצריכים. זאת, עם שילוב גם בדברים המעניינים באמת ובכללם מציאות רבודה, רכיבי בינה מלאכותית אמיתיים ומלאים ואפילו שימוש בעוזרת האישית בקורטנה. זו הדוגמה, לכיוון שאליו יתקדמו מערכות ה-ERP", אמר.

מיכאל לורברבאום, ראש צוות ERP ו-BI בקרמר אלקטרוניקה. צילום: ניב קנטור

מיכאל לורברבאום, ראש צוות ERP ו-BI בקרמר אלקטרוניקה. צילום: ניב קנטור

"כל המוצרים נמצאים על המדף לרכישה מידית"

מיכאל לורברבאום, ראש צוות ERP ו-BI חברת ה-Pro AV קרמר אלקטרוניקה, סיפר על הדרך בה החברה מממשת ניהול שרשרת ייצור בסביבה רב חברתית. סביבה בה לכל חברה במערכת יש צרכים אחרים.

לדברי לורברבאום, "מערכת Priority היא המערכת המרכזית לפי החלטתנו ואליה מתחברים עם מה שקורה במערכות האחרות על בסיס שנקבע בחברה, כולל רצפת ייצור, כולל ניהול מחזור חיים וכדומה, וכולל כמובן מערכת ה-CRM על כל היקפיה: החל משירות, דרך פתיחת לקוחות חדשים, דרך מעקב רכישות וכדומה".

הוא סיפר עוד כי ההחלטה של החברה עוד מראשית דרכה הייתה שכל המוצרים נמצאים על המדף לרכישה מידית. אחד ההיבטים מכך הוא כמובן צורך במשאבים וחומרים שיאפשרו לייצר את מה שצריך.

"כשחיפשנו מענה לצורך העניין הזה נתקלנו בכמה אילוצים: הצורך לנהל את רמת המלאי בכל אחת מהחברות שלנו בעולם, כי הרי קרמר ארצות הברית לא דומה לקרמר צ'ילה, הצורך להגדיר יעדי מלאי לכל אחד מהמוצרים בכל אחת מהחברות, שילוב של ייצור משלל קבלני ייצור בחוץ וכן הצורך להבין לאורך כל השרשרת איפה אני נמצא מבחינת החומר ואם צריך, מאיפה משלימים. בעיה נוספת היא ההחלטה למי מספקים קודם במקרה של חוסר", אמר.

לורברבאום הסביר כי החברה חיפשה פתרון חיצוני, אולם בסופו של דבר ההחלטה נפלה על פיתוח בתוך מערכת ה-ERP הקיימת. "ההחלטה על פיתוח בתוך Priority נבעה מהצורך לתת מענה לכך שכל חוליה בשרשרת האספקה תוכל לראות כל חלק בשרשרת, כולל אפשרות לקביעת תעדוף באמצעות המלצות מערכת", אמר בסיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים