"עולם ה-IT השתנה ועמו גם המחשוב האישי בארגון"

"כיום נדרש לא רק למנוע את החדירה לארגון, אלא לצמצם את הנזק לאחר שההאקרים כבר פרצו", אמר משה בריק, מנהל תחום OEM במיקרוסופט ישראל

משה בריק, מנהל תחום OEM, במיקרוסופט ישראל. צילום: ניב קנטור

"חלה התפתחות בתחום ה-IT הארגוני. הוא השתנה ונהיה למודרני יותר ובהתאם, בתוכו, תחום המחשוב האישי בארגונים", כך אמר משה בריק, מנהל תחום OEM, במיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

בריק דיבר בכנס Device Day -HP & Microsoft. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') באולם אירועים סטוקו במגרשי הטניס שבהדר יוסף בתל אביב.

חטיבת CDS, שבה הוא עובד, אמר בריק, "מתמקדת בפתרונות ומוצרים למשתמשי הקצה. לדבריו, "עד לפני 3 עד 5 שנים הרכישה של ציוד מחשוב הייתה של אנשי ה-IT בארגון, שגם פעלו לניהול הרשת. אלא שהעולם השתנה והחלה מגמת BYOD, 'הבא את רכיב המחשוב האישי שלך מהבית לעבודה'. כבר אין מצב בו לעובד הארגון יש רק רכיב מחשוב אחד. יש מחשב אישי נייח, נייד, טאבלט וטלפון חכם. ארגונים עובדים עם פלטפורמות מרובות".

"בעולם אבטחת המידע המטרה היא להיות פרו-אקטיבים ככל הניתן. כיום משתמש הקצה כבר לא נעזר תמיד באיש ה-IT, אלא פעמים רבות הוא עשוי לנסות ולפתור את הבעיות בעצמו", אמר.

הוא הוסיף כי "לפני שנתיים הצגנו את חלונות עשר וזו היא מערכת ההפעלה האחרונה אותה אנו משיקים. מאז אנו מעדכנים את מערכת ההפעלה ועושים זאת פעמיים בשנה. כך, הוספנו אפליקציות של תמונות, מוזיקה, תלת-מימד ומציאות רבודה. היום אני יודע מה מיקרוסופט הולכת לעדכן, ואז אני מחליט מה לבחור מבין העדכונים – ולעדכן", אמר.

"מערכת ההפעלה המאובטחת ביותר"

בריק ציין כי "חלונות 10 היא מערכת ההפעלה המאובטחת ביותר. המערכת עורכת התאמות לרוב התוכנות באופן אוטומטי. למערכת הפעלה זו יש כמה גרסאות. האחת, בסיסית, אשר נועדה למשתמש הביתי. גרסה מתקדמת יותר נועדה לשרת לקוחות עסקיים בעלי צרכים נוספים כגון חיבור לענן או אקטיב דיירקטורי. בנוסף, ניתן לשדרג לפתרון מתקדם יותר, שנועד למשתמשים שהם עובדי ארגוני SMB וארגוני אנטרפרייז".

בריק הוסיף כי "הפסקנו למכור את מערכת חלונות 7 בסוף דצמבר 2017, וכיום אנו נמצאים במצב בו מחצית מהמשתמשים עברו לחלונות 10, ממגוון של סיבות – ובראשן, אבטחת מידע משופרת".

לדבריו, "פעמים רבות ארגונים נוטים לחשוב שהם עושים חיסכון רב בשל העובדה שהם לא משדרגים את מערכות ההפעלה שלהם. כך, בארגון גדול הצלחנו להוכיח לאנשיו שהעובדה שהם לא משדרגים את המחשבים הישנים לא מניבה את החיסכון שהם נוטים לחשוב שחסכו. החיסכון לכאורה התגלה כלא-חסכוני בשל ירידה בתפוקתיות ועלויות של השדרוגים הזמניים".

"לארגונים שאין להם כסף לרכוש רכיבים חדשים אנו מסייעים עם תכנית עבודה מסודרת למעבר חלונות 10 עם רכיבים מתאימים ומביאים ליותר תפוקתיות: עלויות תיקון מחשבים, חוסר תפוקתיות ושדרוגים זמניים – רבות יותר מעלויות השדרוג", אמר.

הוא סיים בציינו כי "במערכות הפעלה לשרתים הוספנו רכיבים נוספים, אשר מסייעים לאבטח את הארגון בשני מימדים: האחד, ברמת השרת הפיזי והשני בשרת הווירטואלי. פריצות אבטחה פנים ארגוניות נעשות מעבר לשעות העבודה. אין כל סיבה שמנהלת משאבי אנוש תיכנס לדו"חות הכספיים של הארגון בשעה שתיים בלילה ולנו יש לכך מענה ברמת האבטחה של השרתים אשר מגדירים את שעות העבודה ובהתאם את ההרשאות הניתנות לעובד".

לדברי בריק, "ניהול נכון של מימד האבטחה מצמצם באופן משמעותי את סיכוני אבטחת המידע והגנת הסייבר בארגון. בנוסף, כיום נדרש לא רק למנוע את החדירה לארגון, אלא לצמצם את הנזק לאחר שההאקרים כבר פרצו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים