מטריקס, אמנת, דלויט ומרטנס הופמן יספקו שירותי ייעוץ לממשלה במסגרת מכרז ענק בהיקף 100 מיליון שקלים

שירותי הייעוץ שיינתנו יכללו סיוע בבניית תרבות ארגונית של תכנון, בקרה ומדידה, יישום והטמעת מתודולוגיות, הטמעת כלים ממוחשבים ותהליכי עבודה ועוד ● תקופת ההתקשרות במכרז היא ל-36 חודשים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות ● היציאה למכרז - יוזמה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה היוצא, רענן דינור, שרצה לשנות את סדרי העבודה במערכות ובארגוני הממשלה השונים

חטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי של מטריקס, זרוע הייעוץ וההנדסה של אמנת, קבוצת הייעוץ של דלויט ברייטמן אלמגור זוהר וחברת הייעוץ מרטנס הופמן – הן הזוכות במכרז למתן שירותי הייעוץ לממשלה. היקפו הכספי של המכרז, שנערך במתכונת של מכרז מסגרת ופורסם בספטמבר 2008, נאמד בכ-100 מיליון שקלים.

תקופת ההתקשרות במכרז היא ל-36 חודשים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. במסגרת המכרז, כל פרויקט ייעוץ שיינתן לממשלה מוערך בכשני מיליון שקלים. גורמים בענף מעריכים, כי מתוך כ-200 משרדי ממשלה, יחידות סמך וגופים ציבוריים שיכולים להיעזר בשירותי ייעוץ אלו – ישתמשו בשירותים אלו בסופו של דבר כ-50 מהם. כל אחד מגורמי הממשלה רשאי לפנות למי מספקיות הייעוץ מבין אלו שנבחרו, לפי שיקול דעתו. המכרז הסתיים בנובמבר האחרון ובימים אלו קיבלו הזוכים הודעות על כניסתם למאגר ספקיות הייעוץ במכרז המסגרת.

שירותי הייעוץ שיינתנו יכללו סיוע בבניית תרבות ארגונית של תכנון, בקרה ומדידה במשרדי הממשלה, יישום והטמעת מתודולוגיות, הטמעת כלים ממוחשבים ותהליכי עבודה, ובכלל זה מתן כלים טובים לדרגי הניהול בקבלת החלטות, קביעת סדרי עדיפויות וניהול תוכניות עבודה.

המטרה: לעשות סדר
היציאה למכרז היא פרי יוזמה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה היוצא, רענן דינור, שביקש לשנות את סדרי העבודה במערכות ובארגוני הממשלה השונים, לרבות שינויים בהיבט אחידות ומתודולוגיה ונהלים. המכרז פורסם כחלק ממהלך לשינוי כמה היבטים בעבודת המגזר הציבורי, ובכלל זה "חיזוק יכולות ומיסוד תהליכי תכנון מדיניות במשרדי הממשלה, גיבוש והטמעה של תורת תכנון ממשלתית סדורה, ומתן דגש למדידת תפוקות ותוצאות בעבודת המגזר הציבורי בישראל". במקביל לחיזוק היכולות הקיימות במשרדים עצמם, יסייעו הזוכים במכרז למשרדי הממשלה השונים, "להטמיע תרבות ארגונית ותהליכי עבודה שנדרשים".

באחרונה קיים מנכ"ל משרד ראש הממשלה דינור, מפגש הכרות ראשון עם המנכ"לים של משרדי הממשלה ונציגי אגפי תכנון מדיניות במשרדי הממשלה השונים. במפגש, בו נכחו ספקיות הייעוץ שזכו, השתתף גם ראש הממשלה, אהוד אולמרט. המפגש התקיים במסגרת כנס הצגת תוכנית העבודה השלישית של משרדי הממשלה. במפגש הציגו נציגי הספקיות הזוכות את היכולות, החוזקות והערך המוסף של חברותיהן.

ד"ר אביאם סלע, מנהל חטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי במטריקס, אמר, כי "לכבוד הוא לנו להיבחר ולהימנות על צוות הייעוץ. המשימה שהטילה עלינו הממשלה אינה פשוטה, אך אני סבור, כי ליועצים שלנו יש את העומק והניסיון המקצועי. זאת, לצד חשיבה מקורית והבנה מלאה של הצרכים האסטרטגים של משרדי הממשלה".

ליאון ויניק, מנכ"ל מרטנס הופמן, אמר כי "זכינו כיוון שאנו מוכרים במשרדי הממשלה. אנו חברת ייעוץ ותיקה הפועלת בתחום זה כבר כשלושה עשורים. אנו מלווים גופים ומתמחים בנושא של בניית תכניות עבודה ובניית מערכות לטווח ארוך".

מיכל זימלר, שותפה ומנהלת קבוצת הייעוץ בדלויט ברייטמן אלמגור זוהר: "זכינו בזכות זה שהבאנו מתודולוגיה סדורה בהטמעת תהליכי מדידה ובקרה בארגונים בכלל ובמגזר הציבורי בפרט. אנו עובדים הרבה עם הממשלה וביצענו פרויקטים דומים גם בממשלה וגם בצבא". היא הוסיפה, כי "אנו מביאים יכולות בין-תחומיות, בתחומים של תהליכים, ייעוץ תפעולי, ייעוץ משאבי אנוש, וכל שנדרש להטמעת תוכניות העבודה".

קבוצת אמנת, שזרוע הייעוץ וההנדסה שלה זכתה אף היא, אישרה את דבר הזכייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים