"המהפכה הרביעית כבר פה ו-59% מהארגונים לא ערוכים לה"

"החדשנות והטכנולוגיות החדשות משנות את כל מה שאנו מכירים: את הדרך בה אנשים מתקשרים, עובדים עובדים, קונים רוכשים, את האופן בו אנשים מבלים ועושים עסקים", אמרה הילה לוי-לויה, סגנית נשיאה אזורית ומנהלת הפעילות של סיילספורס בישראל.

הילה לוי-לויה, סגנית נשיאה אזורית ומנהלת הפעילות של סיילספורס (Salesforce) בישראל. צילום: קובי קואנקס

"אנחנו נמצאים בעיצומה של המהפכה התעשייתית הרביעית אולם, למרות זאת, מחקרים מעלים כי 59% מהארגונים ברחבי העולם עדיין אינם ערוכים לקראתה", כך אמרה הילה לוי-לויה, סגנית נשיאה אזורית ומנהלת הפעילות של Salesforce בישראל.

לוי-לויה דיברה בפתח הכנס השנתי שערכה ענקית ה-CRM בענן בישראל. הכנס, BaseCamp Tel Aviv 2018, התקיים היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"העולם משתנה אל מול עינינו", אמרה לוי-לויה. "החדשנות והטכנולוגיות החדשות משנות את כל מה שאנו מכירים, את הדרך בה אנשים מתקשרים, העובדים עובדים, הקונים רוכשים, את האופן בו אנשים מבלים ועושים עסקים".

"המהפכה התעשייתית הראשונה", הזכירה, "התרחשה במאה ה-18, עם המצאת מנוע הקיטור. המהפכה השנייה באה בעקבות המצאת החשמל במאה ה-19. מהפכת המחשוב החלה בשנות ה-90' של המאה הקודמת וכעת אנחנו בתחילתה של המהפכה הרביעית. המהפכה הזו שונה בשל הקצב שלה, רוחבה, עומקה ומידת ההשפעה שלה על האנושות". לדבריה, "מהפכה זו מתאפיינת בריבוי טכנולוגיות: בינה מלאכותית, הדפסה בתלת מימד, אינטרנט של הדברים, ביו-טכנולוגיה, רובוטיקה וננו-טכנולוגיה".

מקררים שיודעים להזמין מלאי חדש בעצמם

אבל, אמרה לוי-לויה, "מהפכה זו היא הרבה יותר מטכנולוגיה. היא מביאה לשינוי בכל היבט בו אנו חיים ומתנהגים ביום יום. היא משנה את שדות החברה, החינוך, הבריאות, והפוליטיקה ברמת המקרו וברמת הפרט. היא מחלחלת גם לעולם העסקי: המהפכה התעשייתית הרביעית היא מהפכת הלקוח. בעידן זה, הלקוח דורש להיות במרכז. בעבר, האתגר היה לבנות את המוצר ואז למוכרו ללקוח. כיום, לבנות המוצר הוא לא האתגר המרכזי כי אם הרצון לקבל את תשומת לב הלקוח, להבין איך הלקוח רוצה שנתקשר איתו. הלקוח מצפה לזמינות תמידית, עלינו להכיר אותו ולדעת את העדפותיו. הוא צריך להימצא עמנו בקשר בצורה פשוטה ונוחה".

"אנו עדים לכך שעשרות אלפי חברות כבר עושות את השינוי המתבקש ומתמודדות עם האתגרים החדשים", אמרה לוי-לויה. "כך, המקררים של קוקה קולה (Coca Cola) יודעים להזמין מלאי חדש, כאשר הם מתרוקנים, או לדווח שמוצר 'זר' נכנס אליהם. כך, ברשת מלונות מריוט (Marriott) האורחים יכולים לעבור מחדר לחדר במלון. מישלן (Michelin) מייצרת צמיגים חכמים, היודעים לתקשר עם המכוניות והנהגים ולהתריע בפניהם על כך שקיים סיכוי שהגלגל נשחק יתר על המידה ושהוא עלול להתפוצץ".

לוי-לויה סיכמה באמרה כי "אמנם, העולם נע בכיוון הנכון, אבל עדיין, ארגונים רבים מתקשים לעשות את השינוי המתבקש. בקרב כמעט שני שלישים מהארגונים קיימים פערים וחוסר יכולת לממש ולעשות את המהפכה הרביעית. מעבר לטכנולוגיה ולמידע אנו מתמקדים באנשים. אנו מחפשים, ומוצאים את פורצי הדרך. אלו הם אותם אנשים אשר מצד אחד מכירים היכרות אינטימית את הארגון בו הם עובדים ומצד שני הם משתמשים במערכות שלנו. הם עושים זאת על מנת לקדם את עצמם, את הארגון בו הם פועלים ואת התעשייה כולה. אנו רוצים להעצים אותם, לתת להם כלים ויכולות על מנת שהם יוכלו להניע את השינוי המתבקש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים