תערוכת המשחקים E3: הסוף לקונסולות?

"יהיה עוד דור אחד של קונסולות ואחריו כולנו נשתמש בהזרמה", אמר איב גלמונט, מנכ״ל חברת המשחקים יוביסופט ● וגם: המשחקים העיקריים שהוצגו עד כה בתערוכה הגדולה

גיימינג. צילום אילוסטרציה: BigStock

תערוכת המשחקים E3 מושכת אליה בכל שנה באופן טבעי את עיני ואוזני כל הגיימרים כמעט ובכל הרמות. החברות הגדולות בתחום שומרות, או לפחות מנסות לשמור, את ההכרזות הגדולות ביותר שלהן לאירוע המסוים הזה הנערך בתחילת הקיץ, וההכרזות הופכות לסוג של אירוע שמתחרה בכבוד עם כל אירועי ההשקה הגדולים ביותר של שוק הטלפונים ואפילו של הוליווד, כיאה לתעשייה שמגלגלת הרבה יותר כסף מכל תעשייה אחרת בשוק הבידור.

אבל הפעם הבשורה הגדולה מהתערוכה, שנערכה בלוס אנג'לס, לא הייתה המשחקים עצמם, אלא המכשירים, יותר נכון, ההערכה שקונסולות המשחק כפי שאנחנו מכירים אותן כיום ייעלמו מהתמונה. השוק, כך מעריכים, יעבור בסופו של דבר למשחקים שמועברים כתזרים למכשירי קצה יחסית פשוטים כשהעיבוד הנדרש והתצוגה ייעשו בעצם בשרתים מרוחקים. העלייה ההולכת וגדלה ברוחב הפס הזמין כיום לבתים ולמכשירים בתנועה גורמים לכך שזה יקרה בסופו של דבר.

מדובר בהערכה שמקובלת כבר על רבים מהמובילים בתעשיית המשחקים, שגם קיבלה חיזוק לאחר שאלקטרוניק ארטס (Electronic Arts) השלימה ממש לפני תחילת E3 2018 את רכישת מרכז הפיתוח של גיימפליי (GaneFly) הישראלית המתמחה בבניית תזרימי משחקים.

"יהיה עוד דור אחד של קונסולות ואחריו כולנו נשתמש בהזרמה", אמר איב גלמונט, מנכ״ל חברת המשחקים יוביסופט (Ubisoft), הצהרה שזכתה לחיזוק גם במסיבת ההכרזות של מיקרוסופט בה מנהל תחום הגיימינג של החברה, פיל ספנסר, אמר כי ״מהנדסי הענן שלנו בונים שירות הזרמה שיאפשר משחק ברמת קונסולה ביתית בכל מכשיר״.

כבר הכרתם את הלוחמת דייט דיאז ?

פסנר כמובן היה זה שעלה על הבמה באירוע של מיקרוסופט Microsoft)) כדי להציג את המשחקים החדשים שלה. אחד הבולטים שבהם היה Gears of War 5. מדובר באחת מסדרות המשחקים הפופולריות ביותר עבור קונסולת ה-Xbox של החברה והיא פותחה עבורה באופן בלעדי. גם המשחק החמישי יציג פעולה מלחמתית בקצב גבוה מנקודת מבט בגוף שלישי. המשחק הנוכחי יתרכז בסיפור של לוחמת בשם דייט דיאז, שכבר הופיעה במשחקים קודמים בסדרה, שמחפשת תשובות לחזיונות שעולים במוחה.

במקביל יושקו שני משחקים נוספים בשם Gears Pop עבור טלפוני iPhone ו- Android בהם השחקנים יהיו בובות, וכן משחק נוסף לטלפונים בשם Gears Tactics שייקח את השחקנים תריסר שנים לפני המשחק הראשון, במשחק בסגנון הגן/שמור על הטירה.
מותג פופולארי אחר שזכה לתצוגה לוהטת היה משחק המרוצים Forza Horizon. המשחק הרביעי בסדרה מגיע, אחרי בידוק בארצות הברית, אוסטרליה ואירופה אל האי הבריטי עם שני שינויים עיקריים. ראשית, במפות המשחק הנהגים יוכלו לפגוש שחקנים אמיתיים אחרי וניתן יהיה ליצור עמם קשר ישיר ושנית, מנוע מזג האוויר מבטיח שינויים שמתרחשים תוך כדי המשחק עצמו ברמה שמשפיעה על המכוניות עצמן.
עוד משחק חשוב שהוצג הוא Crackdown 3, משחק שאמור היה להיות מושק במקור מתי שהוא ב-2016 ומאז נדחה כבר מספר רב של פעמים. נכון לעכשיו, לפחות לפי התערוכה, הוא יגיע ל-Xbox One בפברואר 2019. מדובר במשחק פעולה עתידני בסגנון שנוגע בקומיקס ומציע פיצוצי ענק, נשקים מטורפים והרס בקנה מידה שקצת קשה להכיל אותו במשפט וחצי.
ביניים:

בת'סדה: אם רק יהיה זמן לשחק את הכל

בת'סדה (Bethesda) הוא מפיצת משחקים ולא מפתחת אבל האירוע השנתי שלה ב-E3 הוא אחד המבוקשים ביותר כיוון שלחברה יש כמה מהמותגים החזקים בענף וביניהם כמה ממשחקי התפקידים הטובים ביותר. אחד מהם הוא Fallout שזוכה למשחק חדש בשם Fallout 76 שיהיה הפעם משחק הישרדות מקוון שיתרחב במערב ווירג'יניה. למרות שמדובר במשחק הרפתקה המוני בו המטרה היא לשתף פעולה עם שחקנים אחרים בהישרדות בעולם שאחרי הפצצה, יהיה בו גם סיפור לשחקן יחיד. הסדרה נהנית באופן קבוע מעולם פתוח גודל במיוחד אלא שהפעם הוא יהיה עוד יותר גדול: המפה תהיה פי ארבע גדולה יותר מזו של Fallout 4, המשחק הקודם בסדרה.
ואם כבר משחקי תפקידים אז The Elder Scrolls הנהדרת תזכה לפרק שישי, אם כי עדיין לא ברור בדיוק מה הפרטים של המשחקים. מה שכן ידוע הוא שבמדומה לחברות אחרות גם המותג הזה יגיע למובייל עם משחק בשם The Elder Scrolls Blades שאמור להיות משחק ב-'אורך מלא' באיכות גרפית גבוהה עם התאמה למסכים הקטנים יחסית של הטלפונים. כן הודיעה החברה כי תשיק מחדש בגרסה משופרת ומעודכנת למחשבים ולקונסולות את The Elder Scrolls Legends משחק קלפים אסטרטגי.
ואולם, מי שגנב את הכותרות היה ללא ספק Doom Eternal שהוצג במפתיע ללא כל התראה מוקדמת. מדובר במשחק המשך ל-Doom בגרסה המחודשת שלו מ-2016. הפעם משחק היריות בגוף ראשון יתרחש קרוב לבית על כדור הארץ עם מגוון מכובד ביותר של מפלצות ושדים שהחריבו כמעט את הכל. המפתחת iD שומרת פרטיים נוספים לכנס העצמאי שלה, QuakeCon, שייערך באוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים