יאהו! מוכרת את אתר הדרושים הוט-ג'ובס למונסטר תמורת 225 מיליון דולרים

מונסטר שולטת בכשליש ממודעות דרושי העבודה בעולם המקוון בארצות הברית ● היא תיוותר לאחר ביצוע העסקה מול מתחרה רצינית אחת בתחום לוחות הדרושים המקוונים - Careerbuilder.com ● העסקה, שתבוצע במזומן, טעונה אישורים רגולטוריים וצפויה להסתיים ברבעון השלישי השנה

ענקית החיפוש יאהו! (!Yahoo) הודיעה היום (ה'), כי היא מוכרת את הוט-ג'ובס (HotJobs), אתר הדרושים בבעלותה, לחברת מונסטר (.Monster Worldwide Inc) תמורת 225 מיליון דולרים. העסקה, שתבוצע במזומן, טעונה אישורים רגולטוריים, וצפויה להסתיים ברבעון השלישי השנה.

לדברי מונסטר, הרכישה של הוט-ג'ובס תשפר את מצבה בעולם חיפוש העבודה. כך, תישאר לה רק מתחרה רצינית אחת – Careerbuilder.com. חברה זו מצויה בבעלות שלושה מוציאים לאור – גאנט (Gannett), מק'קלאצ'י (McClatchy) והטריביון (Tribune). השותפה הרביעית בלוח המודעות המקוון היא מיקרוסופט (Microsoft).

מונסטר שולטת בכשליש ממודעות דרושי העבודה בעולם המקוון בארצות הברית. היא לא צופה בעיות באישור העסקה מצד הממונה על ההגבלים העסקיים במדינה, שכן נתח השוק של הוט-ג'ובס קטן ביותר. סאל איאנוזי, מנכ"ל מונסטר, מסר, כי החברה טרם החליטה האם היא תפטר עובדים בעקבות העסקה.

העסקה בין מונסטר ליאהו! מעידה על ירידת כוחן של מודעות הדרושים בעולם המקוון, כמו גם על צמצום מספרן בשל המשבר הכלכלי. בנוסף, יאהו! שואפת להתמקד בתכנים אחרים, ומנגד להיפטר מנכסים שאינם בליבה העסקית שלה – חדשות ותקשורת.

יאהו! רכשה את הוט-ג'ובס ב-2002 תמורת 445 מיליון דולרים. כמות המשתמשים הייחודיים באתר הדרושים ירדה ב-32% מדי שנה. יצוין, כי לפני כמה שבועות מכרה יאהו! את זימברה (Zimbra) ל-VMware – צעד נוסף בהתייעלות תחת המנכ"לית החדשה יחסית, קרול ברץ.

הוט-ג'ובס הניב הכנסות שנתיות של 100 מיליון דולרים. מונסטר דיווחה על רווחים של 905 מיליון דולרים בשנה החולפת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים