פיני כהן, STKI: הטמעת אקסצ'יינג' 2010 תביא לגידול בנפחי האחסון הארגוניים

"כשארגונים יעברו לסביבת אקסצ'יינג' 2010, הם יזדקקו לרכוש אחסון נוסף", כך העריך פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI ● הוא הוסיף, כי "במיקרוסופט מעריכים שנפח בסיס הנתונים של האקסצ'יינג' יגדל ב-30%, אולם, להערכתנו, ישנם מקרים שבהם נפח האחסון יגדל ב-50% או יותר, תלוי באופי השימוש בארגון" ● כהן צופה, כי ארגונים ייכנסו גם לפרויקטים של ארכוב דואר אלקטרוני, בשל הטמעת שרת הדואר בגרסתו החדשה

"כאשר ארגונים יעברו לסביבת אקסצ'יינג' 2010 (Exchange 2010), הם יצטרכו לבצע בדיקה מחודשת של יכולות האחסון שלהם, ובמקרים רבים יזדקקו לרכוש אחסון נוסף. במקביל, הטמעת שרת הדואר הארגוני בגרסתה החדשה תגרום לארגונים להיכנס לפרויקטים של ארכוב דואר אלקטרוני", כך העריך פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI.

לדברי כהן, "סביבת האקסצ'יינג' היא סביבת השיתוף הדומיננטית ביותר בעולם בקרב משתמשים ארגוניים. אם בעבר מערכות אקסצ'יינג' היו צדדיות, הרי שבשנים האחרונות ארגונים מדווחים על כך שהאקסצ'יינג' היא מערכת קריטית ביותר".

כהן אף התייחס לגרסת 2010 החדשה והמשופרת של אקסצ'יינג', שהוציאה לאחרונה מיקרוסופט (Microsoft). "לגרסה זו שיפורים רבים", אמר. "בין היתר, תכונות של Role Based Access Control, תיעוד, שרידות משופרת, מנוע חיפוש בכלל התיבות תחת הרשאות מיוחדות, ארכיון מובנה, שילוב שירותי ענן ועוד". אלא, סייג כהן, "לתכונה אחת של הגרסה החדשה יש גם השלכות בעייתיות: בגלל הרצון לשפר בצורה משמעותית את ביצועי המערכת, הוחלט לבטל את היכולת של Single Instance Per Attachment, שהייתה קיימת באקסצ'יינג' 2007, כמו גם  בגרסאות קודמות בצורה מסויימת". לדבריו, "משמעות יכולת זו הייתה שכל דואר שנשלח לקבוצת משתמשים נשמר כמספר נמעניו, אולם הקובץ המצורף נשמר רק פעם אחת בבסיס הנתונים, על מנת לחסוך במקום".

"בגרסה החדשה, אין יותר Single Instance", הסביר. "המשמעות היא שבסיס הנתונים עבר אופטימיזציה לביצועים ולא לנפח, מה שאומר שנפח בסיס הנתונים יגדל בצורה משמעותית". לדברי כהן, במיקרוסופט מעריכים ששיעור הגדילה יעמוד על 30%, "אולם, להערכתנו, ישנם מקרים שבהם הוא יגדל ב-50% או אפילו יותר, תלוי באופי השימוש בארגון".

לכן, אמר כהן, "אנחנו מעריכים שכאשר ארגונים יעברו לסביבת אקסצ'יינג' 2010, הם יידרשו לבצע בדיקה מחודשת של יכולות האחסון שלהם, ובמקרים רבים יזדקקו לרכוש אחסון נוסף. במקביל, הערכתנו היא שנקודה זו תגרום לארגונים להיכנס לפרויקטים של ארכוב דואר אלקטרוני". הוא העריך שפרויקטים אלה יבוצעו באמצעות פתרונות מוכרים ומובילים בתחום, כגון Enterprise Vault של סימנטק (Symantec), באמצעות היכולות שמיקרוסופט מציעה. "יהיו ארגונים שאף ישנו את מדיניות שליחת המיילים שלהם בעקבות שינוי זה", סיכם כהן. "כך, לדוגמה, הם יוותרו על שליחת צרופה בעת משלוח תשובה במייל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים