לראשונה: ישראל תקים ביתן בתערוכת MWC

32 חברות ישראליות יציגו בביתן, מתוך 70 חברות מהארץ שישתתפו בכנס ובתערוכה ● הביתן הישראלי הוא פרי שיתוף פעולה של משרד התמ"ת, מכון הייצוא, IMA ומתימו"פ ● במסגרת הכנס, שייפתח בעוד כשבועיים בברצלונה, ייפגשו מנהלי החברות הישראליות עם מנהלים של חברות מובילות בעולם, בהן דויטשה טלקום, RIM ו-וודאפון ● נוקיה, לעומת זאת, לא תשתתף

רוסיה הוצאה מהתערוכה העולמית

70 חברות ישראליות ישתתפו בכנס ובתערוכת MWC (ר"ת Mobile World Congress) – התערוכה הגדולה בעולם של תעשיית התקשורת הניידת, הנערכת בעיר מדי שנה. בתערוכה השנה יוקם, לראשונה, ביתן לאומי ישראלי, בחסות מכון הייצוא, שיציגו בו 32 חברות מהארץ.

המשלחת הישראלית היא פרי שיתוף פעולה בין משרד התמ"ת, מכון הייצוא, IMA ומתימו"פ. במסגרת הפעילות ארגנו המכון והנספחים המסחריים של המשרד מאות מפגשים עסקיים מתואמים מראש לחברות הישראליות עם ראשי חברות, מקבלי החלטות בכירים וגורמי רכש בעולם. בין היתר, הם ייפגשו עם המפעילים המובילים מגרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה, ספרד, הודו, סין, ארצות הברית וברזיל. יונתן הדר, מנהל תחום אירופה במינהל סחר חוץ בתמ"ת, ציין, כי תואמו כבר יותר מ-350 פגישות שכאלה, עם מפעילים כגון דויטשה טלקום (Deutsche telekom), קאפ-ג'מיני (cap Gemini), אסוס (Asus), יצרנית הבלקברי RIM, טלקום איטליה (Telecom Italia), ו-וודאפון (Vodafone).

בועז הירש, ראש מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, אמר, כי המינהל, באמצעות רשת הנספחים המסחריים שלו, מקיים קשר ישיר ורצוף עם מפעילות תקשורת בעולם, וכי התערוכה הקרובה עתידה להעמיק רשת זו וליצור מספר רב של הזדמנויות עסקיות. עוד ציין הירש, כי "השקענו מאמצים רבים כדי לשמור על התוצאות משנים קודמות. הנספחים המסחריים מציגים את החדשנות הטכנולוגית של החברות הישראליות בפני בכירי תעשיית המובייל העולמית, המבקשים לבוא לביתנים הישראליים ולפגוש את החברות הישראליות פנים אל פנים".

לדברי אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא, "תערוכת הסלולר מהווה הזדמנות בלתי רגילה לחברות הישראליות בתחום התקשורת הסלולרית להציג את הישגיהן ואת יתרונן בשוק, שמתפתח במהירות והופך להיות אחד השווקים הדומיננטיים בכלכלה העולמית".

חפץ ציין, כי התחום הבולט בביתן מכון הייצוא השנה משקף את המגמה המובילה בעולם – מעבר לרשתות תקשורת מהדור הרביעי, המספקות שירותי מידע בקצבים ואיכויות ללא תקדים. נושא חם נוסף המשפיע כבר עתה על תקציב התקשורת האישי של הצרכנים הוא הוזלת עלות השיחות הבינלאומיות בסלולר. כמה מפתחים ישראלים יציגו בביתן הישראלי יישומי "טלפון אינטרנטי", המוטמעים בטלפונים חכמים ועוקפים את שירותי התקשורת היקרים של ספקי התקשורת הזרים. חברות ישראליות יציגו גם טכנולוגיות להעברת שירותי תוכן אינטרנטי לכל מכשיר סלולרי, תוך מקסום חוויית המשתמש.

בין החברות הישראליות שיציגו בביתן יהיו כמה חברות שיציגו יישומים ל-iPhone של אפל (Apple), בהם יישום לשיחות VoIP ויישום המשלב את יכולות התקשורת, המצלמה ויכולות עיבוד התמונה המובנות במכשיר ומאפשר למשתמשים להגיב על מודעות המודפסות בעיתונים.

תערוכת MWC מושכת אליה מדי שנה 50 אלף מבקרים מכל העולם, בהם מאות בכירים מחברות תקשורת, אינטגרטורים, נציגים של מפעילות תקשורת וקובעי מדיניות. השנה, כנראה לאור המשבר שנקלעה אליו בחודשי המיתון העולמי, נוקיה (Nokia) לא תהיה בין החברות המציגות. החברה אמנם תקיים שם מסיבת עיתונאים, אולם לא תציג את מרכולתה בביתן משלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים