למרות המצב: מרכז היי-טק חדש ייחנך על גבול רצועת עזה

המרכז ייפתח מחר (ד') בקיבוץ ניר עם, שנמצא כמה קילומטרים מגבול הרצועה ● יו"ר איגוד התעשיות הקיבוציות: "יבוא יום שבו שכנינו הפלסטינים יעבדו אתנו על מיזמי היי-טק חדשים"

החממה של עמותת SouthUp בקיבוץ ניר עם. צילום: יח"צ

בעזה מפגינים, שולחים עפיפוני תבערה ויורים, אך כמה קילומטרים משם, בתוך שטח ישראל, נמשכים החיים כסדרם ונפתחת עוד יוזמת חדשנות בדרום: מרכז היי-טק חדש ייחנך מחר (ד') בקיבוץ ניר עם שבשער הנגב, על גבול הרצועה.

באירוע הפתיחה תיערך תחרות סטארט-אפים שבמסגרתה יחשפו סטארט-אפיסטים צעירים, רובם תושבי האזור, את המיזמים שלהם, בתחומי התוכנה, האלקטרוניקה, התעשייה, הרובוטיקה, החקלאות והביו-טכנולוגיה. באירוע ישתתפו נציגי קיבוצים ומפעלים מרחבי הארץ, מנהלי חברות בתחום ההיי-טק, ראשי קרנות הון-סיכון ובכירים ברשות החדשנות.

המרכז הוקם וינוהל על ידי החממה הטכנולוגית SouthUp ובתום תהליך האכלוס יכלול 28 סטארט-אפים. אלה נהנים ממענקים מוגדלים שנותנת רשות החדשנות לסטארט-אפים בפריפריה ומסיוע ממשלתי בהעסקת עובדים. החממה היא מיזם משותף למספר גופים, בהם איגוד התעשייה הקיבוצית, קרן יק"א, מכללת ספיר, קיבוצי הנגב המערבי, משקי הנגב, הפדרציה היהודית, המועצה האזורית שער הנגב, קרן המשתלה של התנועה הקיבוצית וקמ"ע, וכן תורמים פרטיים מסן דייגו.

אופיר ליבשטיין, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, אמר ש-"דווקא על רקע האירועים הקשים אנחנו גאים לחנוך את מרכז ההיי-טק, שיהווה תשתית להקמת חברות חדשות ופיתוח מקומות תעסוקה איכותיים לתושבי הנגב המערבי. אנחנו מאמינים שיבוא יום, גם אם הוא נראה כרגע מאוד רחוק, שבו שכנינו הפלסטינים יבואו ויעבדו אתנו על מיזמי היי-טק חדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים