נטע ברזילי כבשה את אירופה – ואת הרשתות החברתיות

נציגת ישראל זוכת האירוויזיון הציתה את הרשת והרשתות החברתיות, עם גל חם וצבעוני של שמחה וגאווה ישראלית ● והייתה גם פאדיחה מעשה ידי התרגום האוטומטי של מיקרוסופט ובינג

פופולרית בטיק טוק. נטע ברזילי. צילום: דניאל קמינסקי

השבוע האחרון עמד בסימן האירוויזיון ונטע ברזילי: זה החל בחצי הגמר, ועלה וגעש עד להכרזה המרגשת, באמת מרגשת, אמש (ש') על הזכייה של נציגת ישראל והשיר הסופר ססגוני שלה בתחרות.

לכל אורך התקופה ליוו את ברזילי שלל תגובות, שיחות ואיחולים לזכייה ברשתות החברתיות – פייסבוק (Facebook), אינסטגרם (Instagram), טוויטר (Twitter) ואחרות. לחלק אדיר מהבאזזז שנוצר סביב נטע אחראי האינטרנט בכלל ויוטיוב (YouTube) בפרט, שהנגישו את השיר והקליפ לכל, ושהביאו לכך שעשרות מיליוני בני אדם הכירו אותו וחלקם אף העלו שלל סרטוני מחווה – עוד הרבה לפני שהתקיים חצי הגמר הראשון של האירוויזיון. נכון להבוקר עומד מניין הצופים על כמעט 29 מיליון גולשים – תוספת של ארבעה מיליון צפיות ביממה, ואין ספק שעוד היד נטויה.

אתמול פרסמו גוגל (Goofle) וספוטיפיי (Spotify) את הסיכומים שלהן לשיר הפייבוריט לזכייה באירוויזיון, על סמך נתוני הרייטינג שאספו מרחבי אירופה. בשני המקרים הייתה זו נטע ברזילי שהוכתרה כמועמדת הפופולרית והמועדפת על הגולשים.

איך אפשר בלי הממים?

אחרי רגעי המתח המטלטלים של ההצבעה, ומיד עם הכרזת הזכייה של נטע ברזילי, שקטפה את הניצחון בתחרות בליסבון עם השיר שלה, Toy, הוצפו הרשתות החברתיות ברבבות רבות של ברכות ודברי הודיה והתרגשות של המוני ישראלים (ולא ישראלים) שנשארו ערים ונרגשים, כאילו שלא הייתה זו שעת לילה מאוחרת. ספק אם הפייסבוק ראה אי פעם פעילות כה אינטנסיבית בקרב הקהל הישראלי מספר דקות לפני השעה 02:00 בלילה.

וכרגיל, אי אפשר בלי ממים וסרטונים משעשעים. כך, ניתן היה למצוא את תמונותיה של נטע כשדיוקנאות של מפורסמים (ואפילו סמל עיריית גבעתיים) שתולים בתוכן. כך, למשל, בתמונה של בנימין נתניהו, שאף העלה בעצמו סרטון מחווה, שבו הוא נראה רוקד את ריקוד התרנגול וכמו מנפנף בכנפיים לכבוד הזכייה. בכלל, נתניהו כיכב בהרבה ממים בנושא הזכייה, למשל בתמונה שבה הוא מופיע בצילום הנאום המפורסם שלו באו"ם, אלא שהפעם הוא אוחז בידו לוח ועליו רשימת ההצבעות לאירוויזיון, שבראשה נטע. אפילו הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, לא הצליח להתחמק מהבאזזז והונצח סרטון קומי בסגנון גיפ שעוסק בזכייה של נטע.

נושא הקרקורים והתרנגולים היווה מוטיב בולט גם הוא – אחד הגולשים הכין כרזה ברוח קמפיין הבחירות של ברק אובמה, עם הכיתוב המשעשע YES CHI-KEN. מם אחר הציג את חאליסי ממשחקי הכס עם הכיתוב Mother of dragons מול נטע, מוקפת בתרנגולים, עם הכיתוב Mother of chickens.

בפייסבוק כבר היו מי שעיצבו (עוד לפני התחרות) מסגרת עם דגל ישראל וציור של נטע, ובכלל, הרשת הוצפה בחוגגים, שהלכו אמש לכיכר רבין או הבוקר לעבודה ותיעדו את עצמם עם קוקיות בסגנון נטע. מאות ציורים מקוריים שבהם הונצחה דמותה הצבעונית של נטע הציפו את הרשת, ויש אפילו מעצבים שכבר הלכו צעד אחד נוסף בדרך להפיכתה לאייקון תרבותי – Moosh העלו ציור של נטע עם הכיתוב Kululoo Kululoo, וסטודיו סיפולוקס העניקו לה לוגו מצויר מקסים. ציור אחד התכתב עם הקריאה של ה-BDS להחרים את נטע ואמר לאנשי הארגון: "אנחנו לא הצעצועים שלכם"/

ואי אפשר גם בלי פאדיחה, שמקורה בטכנולוגיה "המתקדמת": ראש הממשלה בחר לא רק לצלצל לזוכת האירוויזיון הישראלית, אלא גם פנה לחשבון הטוויטר שלו וצייץ בעברית: "נטע, את כפרה אמיתית. הבאת הרבה כבוד למדינת ישראל! לשנה הבאה בירושלים!". אבל גולשים דוברי אנגלית הפיצו ברשת את התרגום האוטומטי שהעניק בינג (Bing) של מיקרוסופט (Microsoft), שלא ממש ידע מה זה כפרה ותרגם במקום ל-פרה – Neta, you're a real cow.

בכל מקרה, ללא ספק מדובר בתופעה ייחודית ששוטפת את הרשת וכמה משמח שלשם שינוי, אנחנו בצד החיובי, המנצח והחוגג. תודה לך נטע!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים