קרנליוס תכשיר 100 לוחמי סייבר עבור משרד העבודה והרווחה

ההכשרה תימשך עד סוף 2018 ● היקף העסקה עומד על כ-1.5 מיליון שקלים ● בין מקבלי ההכשרות יהיו חיילים משוחררים המעוניינים לרכוש מקצוע וכן עובדים המעוניינים לבצע הסבה מקצועית

מימין: איתי לוי ויוסי כהן-ארזי, מייסדי קרנליוס. צילום: יח"צ

מרכז אימוני הסייבר קרנליוס (Kernelios) יכשיר כ-100 לוחמי סייבר עבור האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. ההכשרה תימשך עד סוף 2018 והיקף העסקה עומד על כ-1.5 מיליון שקלים.

בין מקבלי ההכשרות יהיו חיילים משוחררים המעוניינים לרכוש מקצוע וכן עובדים המעוניינים לבצע הסבה מקצועית, או שדרוג של המקצוע שלהם. ההכשרות יעמדו בדרישות מטה הסייבר הלאומי לתפקיד מיישם הגנה בסייבר, והן יתקיימו במתקן אימון הסייבר של קרנליוס בראשון לציון.

על פי הערכת החברה, בוגרי הקורס יוכלו להשתלב בתעשייה בתפקידי סייבר בסיסיים ולהשתכר בשנה הראשונה של עבודתם כ-8,000 שקלים בממוצע, משכורת שצפויה לגדול לכ-12 אלף שקלים בממוצע בשנה השנייה ולכ-15 אלף שקלים ויותר – החל מהשנה השלישית לעבודתם בשוק. בקרנליוס מציינים כי בוגרי מסלולי הכשרת סייבר קודמים שלהם, השתלבו בארגונים דוגמת צ'ק פוינט (Check Point), בינת, אינטל (Intel), רפאל, משרדי הממשלה, שירותי הביטחון, אמדוקס, בזק, ועוד.

המחסור בעובדי סייבר רק יחריף

התלמידים יעברו את הקורס "מיישם הגנה בסייבר", שנמשך כשבעה חודשים, מקיף כ-506 שעות לימוד וכולל לימודים תיאורטיים לצד הקניית כלים מעשיים שיסייעו להם בתחום. בין הנושאים הנלמדים בקורס: תקשורת נתונים ותשתיות רשת, סיסטם וניהול רשתות, כלי תקיפת סייבר, אמצעי הגנה בסייבר, זיהוי וחקירת אירועי סייבר, הצפנה, ניתוח פוגענים וכן ניהול סיכונים והערכת פגיעות.

קרנליוס הוקמה על ידי יוסי כהן-ארזי ואיתי לוי. כהן-ארזי היה, בין השאר, אחראי על כל מערך הפיירוולים במשרד החוץ, שהתפרס על פני כ-120 נציגויות ברחבי העולם. במסגרת זו עסק בין השאר בהכשרת אנשי סייבר בארץ ובעולם. לוי, שעבד לצידו של כהן-ארזי בתפקידי סייבר במשרד החוץ, הוא בעל יותר מ-15 שנות ניסיון בהגנת סייבר במגזר הממשלתי, הפיננסי והפרטי. קרנליוס מציעה כיום 10 קורסים והכשרות שונים בתחום הסייבר ומאות תרחישי הדמיה לתחום. היא השקיעה מיליון שקלים, כדי להרחיב את שטח מרכז הידע שלה – מ-200 מ"ר ל-500 מ"ר.

"ישראל נמצאת בעמדה ייחודית", אמר כהן-ארזי, מייסד משותף ומנכ"ל החברה. "אנו מדינה קטנה, עם הון אנושי איכותי, אך קטן בכמותו ומנגד. ישראל היא יעד למתקפות סייבר מסיביות מכל העולם. על פי ההערכות, חסרים בישראל כ-2,000 עובדים בתחומי הסייבר ואבטחת המידע. המחסור הזה רק יחריף".

לדברי כהן-ארזי, "פעולות הממשלה להקצאת משאבים להסבות ולהכשרות, על מנת לצמצם את המחסור במקצועני סייבר ולהסב עובדים לתחום נדרש ומתגמל – הן מבורכות. קרנליוס שמחה לתת יד למאמץ לאומי חשוב זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים