ארה"ב: גוגל לא תחויב בפיצויים ממשיים בתביעה שהוגשה נגדה בנושא שירות Street View

את התביעה הגישו בני זוג מפנסילבניה, שביתם המבודד ניצב על דרך פרטית - ולמרות זאת צולם לשירות של גוגל ● בית המשפט הפדרלי לערעורים התיר להם להמשיך בתביעה, אך קבע, כי עליהם להוכיח שניזוקו בפועל מהצילום אם ברצונם לזכות בפיצויים שאינם סמליים בלבד

בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב התיר לבני זוג מפנסילבניה להמשיך בהליכי התביעה נגד גוגל (Google) לאחר שצלם של שירות Street View צילם תמונה פנורמית של ביתם המבודד. עם זאת, שלושת השופטים שישבו בהרכב של הערכאה השלישית של בית המשפט לערעורים רמזו, כי אהרון וכריסטין בורינג יוכלו לקבל מענקית החיפוש פיצויים בסכום של דולר אחד בלבד – אלא אם יצליחו להוכיח, כי ניזוקו בפועל ברגע שבו צילם הנהג של גוגל את הנכס שלהם.

"לפי שעה, די אם נציין, כי במידה ובני הזוג בורינג מבקשים פיצוי של יותר מדולר אחד על הסגת הגבול, נטל ההוכחה לכך שנגרם נזק בפועל מוטל על כתפיהם", כתבו השופטים בפסק הדין.

עוד קבעו השופטים, כי צדק השופט בערכאה הקודמת כאשר דחה את כל שאר הטענות כנגד גוגל, מלבד הסגת הגבול – ובכלל זה פגיעה בפרטיות שבגינה תבעו בני הזוג פיצויים בסכום של 25 אלף דולרים. בני הזוג בורינג הגישו את התביעה באפריל 2008, וטענו, כי ביתם ניצב על דרך פרטית שמסומנת בצורה ברורה ככזו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שוקי

    מה שנקרא "שירות דב". אבל ברצינות: יפה לראות איך אצל האמריקנים כל פעם שמישהו מצליח לעשות קצת כסף (ובכן, כמה מיליארדים במקרה של גוגל), כולם מוצאים סיבות לתבוע אותו.

אירועים קרובים