ח"כ בירן למבקר המדינה: "הצל את פרויקט להב"ה"

במכתב ששלחה למבקר הצטרפה ח"כ מיכל בירן לחשש העובדים כי הפרויקט עומד לעבור הפרטה וקראה לו להיכנס לעובי הקורה

ח"כ מיכל בירן

"נכון להיום, עבודתה של תכנית להב"ה ועתידה בסכנה", כך כתבה ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) במכתב דחוף ששיגרה אמש (ד') למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. היא קראה לו להיכנס לעובי הקורה, על מנת שהתכנית לא תקרוס.

במכתב, שנשלח עם העתק ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, מצטרפת בירן לפנייה קודמת של עובדי להב"ה למבקר לפני מספר שבועות ובה העלו מספר בעיות הקשורות בפרויקט ובתפעול השוטף שלו, והביעו חשש מהפרטה מוחלטת שלו.

להב"ה היא תכנית ממשלתית שבמסגרתה הוקמו מרכזי מחשוב ביישובים שונים בפריפריה, לטובת התושבים, כולל בני נוער וילדים. הוא נתקל באחרונה בבעיות, שנובעות מחילוקי דעות וכיפופי ידיים בין משרדי הממשלה.

ח"כ בירן כתבה כי "מזה יותר משנה שהופסקה קליטת כוח אדם לתכנית להב"ה, שנועדה לצמצם את הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית. בנוסף לעצירה של כל רכישת ציוד חדש, 16 ממרכזי להב"ה מאוישים בחצי מתקני ההדרכה ואף פחות מכך".

בעיה נוספת שאותה מפרטת בירן מצויה במכרז לאוריינות דיגיטלית שמשרד המדע והטכנולוגיה פרסם. לטענת ח"כ בירן, "מהמכרז עולה בבירור כי המדינה מתכוונת להפריט את כל הפרויקט הלכה למעשה, על אף שהמכרז עוסק רק במרכזי אוריינות חדשים. אולם, לטענת העובדים, בין השורות שמסכמות את המכרז ניתן להבין כי המרכזים החדשים הם רק שלב ראשון להפרטה עתידית".

היא הצטרפה במכתבה לדרישת מטה המאבק של עובדי להב"ה לערוך בדיקה מקיפה לכל הבעיות שהוצגו, ומבקשת לתאם פגישה עם אנשי המשרד ונציב תלונות הציבור.

בפברואר השנה נערך דיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא להב"ה, ביוזמת ח"כ בירן. בעקבות הדיון הורה יו"ר הוועדה, ח"כ גפני, לחשב הכללי במשרד האוצר לנהל מו"מ עם משרד המדע והטכנולוגיה בנוגע לעתיד העסקת העובדים והמשך הפעילות של המרכזים. אלא שהצדדים לא מצליחים להגיע להסדר, ובעקבות זאת הקפיא החשב הכללי את כל אישורי גיוס העובדים החדשים. במקביל, ממתינים העובדים לפסיקת בית הדין לעבודה בירושלים, שם התנהלה העתירה שלהם נגד המדינה, בדרישה לקבל מעמד של עובדי מדינה לכל דבר, במקום אנשי מיקור-חוץ, כפי שנהוג כיום.
לטענת אנשי משרד המדע והטכנולוגיה, החשב הכללי מתרץ את ההקפאה של התקנים בכך שכל עוד מתנהל דיון משפטי נגד המדינה, הוא לא יכול לבצע שום מהלך בנוגע ללהב"ה.

ממשרד מבקר המדינה לא נמסרה תגובה למכתב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים