מיכל מרכוס, מנמ"רית בנק ירושלים – פורשת

מרכוס עוזבת אחרי חמש שנים בתפקיד ותתחיל לכהן אחרי חגי האביב בתפקיד בכיר בארגון גדול, שאינו פיננסי ● כמחליפתה מונתה אורלי אברמוביץ', כיום מנהלת יישומי הליבה של הבנק

מיכל מרכוס, מנהלת פיתוח ותפעול יישומים קליניים בחטיבת המרכזים הרפואיים במשרד הבריאות. צילום: יוסי צבקר

חילופי מנמ"ריות בבנק ירושלים: מיכל מרכוס הודיעה על סיום תפקידה בבנק לאחר חמש שנים. כמחליפתה מונתה אורלי אברמוביץ', שמשמשת כיום כמנהלת ערוצים ויישומי ליבה בבנק – כך נודע לאנשים ומחשבים. מרכוס ואברמוביץ' סירבו להתייחס לידיעה.

מרכוס הודיעה על פרישתה בעקבות קידום לתפקיד בכיר אחר שהיא תתחיל למלא לאחר חגי האביב באחד הארגונים הגדולים במשק, שאיננו פיננסי.

היא מונתה לתפקיד מנמ"רית בנק ירושלים ביולי 2013, לאחר ששימשה מנהלת טכנולוגיות המידע וחברת הנהלת בנק הספנות. תפקידים נוספים שאותם מילאה הם מנהלת תחום סיכונים תפעוליים בקומסק ומנהלת אגף תוכנה בהפניקס.

בבנק נחשבה מרכוס למנהלת מוערכת מאוד, שהצעידה אותו לחזית הטכנולוגיה, במיוחד בתחום הדיגיטל, וסייעה בכך למצבו כאחד הבנקים המשמעותיים מבין אלה הקטנים והבינוניים.

מנמ"רית מצטיינת בתחרות של אנשים ומחשבים

השנה קיבלה מרכוס את פרס המנמ"ר המצטיין של אנשים ומחשבים, בקטגוריית רול מודל. יו"ר הוועדה שבחרה אותה, פרופ' גדי אריאב, כתב בנימוקי הפרס: "מרכוס מנהלת יחידה גדולה של 'ירושלמים', תוך יצירת שינוי ארגוני ושינוי תעסוקתי. מרכוס מהווה מודל מתמיד לחיקוי. היא יצרה מיקוד במוצרים פורצי דרך, מובילה מיקוד אסטרטגי ממושמע ובונה חדשנות מוצרית יוצאת דופן, עם הצעת אשראי בנקודות מכירה וממשק ייחודי לניהול מושכל של משכנתאות".

אברמוביץ', שכאמור, נבחרה על ידי ההנהלה להחליף את מרכוס – גם היא עובדת ותיקה בבנק ירושלים ומועסקת שם יותר מחמש שנים. היא הגיעה למוסד הפיננסי לאחר שהקימה וניהלה את Beyond-IT, שנמכרה למטריקס.

בנק ירושלים נמצא בשליטת יצוא חברה להשקעות – חברה ציבורית בבעלות משפחת שובל, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב. הוא החל את דרכו כבנק למשכנתאות – תחום בו הוא ממשיך עד היום, ואחר כך התרחב לבנק מסחרי, שמתמקד באשראי ללקוחות פרטיים ומסחריים. לבנק 110 אלף לקוחות ב-18 סניפים.

באחרונה מונה סמנכ"ל חדש לבנק ירושלים – מריו ויינגרוטין, שהיה מנהל בכיר ב-TCS. הוא ייכנס לתפקידו בסוף אפריל בכפוף לאישור של בנק ישראל, ויחליף את מיכאל טייר, שפורש מתפקידו.

בתפקידו הקודם שימש ויינגרוטין שימש כמנהל דליוורי ותפעול ב-TCS ישראל מביטת התאגיד ההודי טאטא (TATA), שבמסגרתו הוביל את היישום והייצוב של מערכת Bancs בבנק יהב, והיה אחראי על הדליוורי בפרויקטים נוספים ועל פעילות הפריסייל. לפני כן הוא שימש כסגן נשיא של חטיבת שירותי המובייל העסקיים באמדוקס ארצות הברית, ובטרם הצטרף אליה עבד בבנק הפועלים במשך שני עשורים, בתפקידים ניהוליים בארץ ובחו"ל, בתחומים שונים כגון או"ש, אסטרטגיה, בנקאות קמעונית ובנקאות פרטית גלובלית. הוא בעל תואר שני בפסיכולוגיה ארגונית מהטכניון ותואר ראשון בהצטיינות בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אייל

    בהצלחה למיכל ואורלי בתפקידן החדש! כמו שמופיע בכתבה - מיכל בהחלט מהווה מודל לחיקוי. אייל

אירועים קרובים