"פיתוח חברתי וקידום תעסוקתי באים עם חיוך ואהבה"

"משימתנו היא לבנות עצמנו כחברה עסקית מצליחה, מצטיינת, הנותנת השראה והזדמנות לבני מיעוטים ולאנשים מהפריפריה - ככה נתרום לצמצום הפערים", כך אמר עימאד תלחמי, מייסד ויו''ר באבקום סנטרס

עימאד תלחמי, יו"ר ומייסד באבקום. צילום: ניב קנטור

"השפה הגדולה והיעילה כדי להניע אנשים בעולם, היא לא כסף – אלא שפת האהבה. זה יכול להיעשות גם ברמת הארגון וגם ברמת המדינה", כך אמר עימאד תלחמי, מייסד ויו"ר באבקום סנטרס (Babcom) .

תלחמי דיבר בכנס IIA ישראל, איגוד המבקרים הפנימיים, שנערך בראשונה לחברה הערבית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון גולדן קראון בנצרת, תחת הכותרת "בין המציאות לבין הביקוש".

תלחמי תיאר את דרכו כמנכ"ל החטיבה הבינלאומית בדלתא גליל, ואמר כי "כשהייתי צעיר, הייתי חמום מוח מעט. בנוסף, היה קשה לי לקבל ביקורת. אולם למדתי מדב לאוטמן ז"ל איך לנהל ארגון עם 15 תרבויות שונות. ידעתי איך לעשות את העבודה – באהבה גדולה. דאגנו להקשיב לעובדים, כי לכל עובד בכל מקום בעולם ובכל ארגון, יש אותו לב ואותן תחושות".

לדבריו, "התפיסה החשובה הזו היוותה תפנית גדולה בחיי דלתא, בנינו את החברה מספר אחת בעולם כיצרנית ביגוד תחתון – פרטית. עבדנו עם חברות ענק. הכל טמון בהבנה כי אהבה זה חשוב ולקבל ביקורת זה נפלא".

בשנת 2007, אמר תלחמי, "פרשתי מהחברה, עם לאוטמן שמכר אותה. חשבתי לעצמי, איך אני משנה לחיוב את מצב התעסוקה בצפון. מטרתנו הייתה לבנות חברה עסקית מובילה ומצטיינת בארץ ובעולם. המשימה שלנו היא לבנות את עצמנו כחברה עסקית, מובילה ומצטיינת בארץ ובעולם. חברה שתהווה מקור השראה לבני מיעוטים בכל מקום להאמין בעצמם וביכולתם להצליח, ולפעול בעוצמה למימוש הקריירה שלהם. כך נתרום לצמצום פערים ולהרחבת הדו קיום בחברה".

השראה והזדמנות לבני מיעוטים ולאנשים מהפריפריה

"כל מיני דברים שלמדתי מהעבודה בדלתא", אמר, "יישמתי בבאבקום. כך, בדלתא עבדנו עם יצרניות הלבשה תחתונה מהמובילות בעולם. כל פעם שנדרשנו לפתוח מפעל עבורן, היינו צריכים ללמוד להתאים את העבודה שלנו לכללי החברה, שהיו שונים האחת מהשניה. אולם, כך למדנו איך החברות חושבות ופועלות ויישמנו עקרונות רבים מהם בעת הקמת באבקום".

באבקום, אמר תלחמי, "היא הדלת שלכם לתעסוקה, לדו-קיום, להצלחה, לשירות מצוין לאהבה ולחיוך. פתחנו דלת גדולה לתעסוקה בחברה הערבית, אך לא רק, וגם פתחנו דלת שניה לתל אביבים ולמדינת תל אביב".

לדבריו, "על לוגו החברה מופיע חיוך. אמרנו שאנו רוצים עובדים מחייכים. ערכנו מדידה של אותו חיוך. בסולם מ-1 עד 10, עלינו מ-8.4 בשנת 2016, ל-8.56 בשנת 2017. זה אומר שאנו מנוהלים בצורה נכונה. המוטו שלנו הוא להשתפר על בסיס יומי עם תהליכי בקרה נכונים".

"יש לנו בחברה יהודים, ערבים מוסלמים, דרוזים, צ'רקסים, נוצרים וחרדים. בחלוף תשע שנים, החברה מעסיקה כיום 2,000 עובדים, 78% מהם – הן נשים", סיכם תלחמי, "300 עובדים קודמו. אנו נותנים מענה למיליון שיחות בחודש".

"התרבות הארגונית שלנו מבוססת על מפתח הצלחה, לפיו אין מה לפחד מביקורת. מטריקס נכנסה שותפה שלנו. משימתנו היא לבנות עצמנו כחברה עסקית מצליחה, מצטיינת, הנותנת השראה והזדמנות לבני מיעוטים ולאנשים מהפריפריה – ככה נתרום לצמצום הפערים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים