AI זורם בכפות ידיך

אפל ויבמ מביאות יכולות בינה מלאכותית חדשות למכשירי הקצה ● חלק רב מהפיתוחים - פרי מעבדת המו''פ של הענק הכחול בחיפה ● קוקה קולה - הלקוח הראשון

מהפה שלך לידיים. אילוסטרציה: dolgachov/BigStock

אפל (Apple) ויבמ (IBM) הציגו יכולות בינה מלאכותית חדשות, המבוססות על מערכת ווטסון (Watson) של הענק הכחול, ומיועדות לשילוב ביישומי iOS בארגונים.

שתי החברות משלבות את היכולות בתחום הבינה המלאכותית, למידת המכונה וטכנולוגיות הענן – כדי להביא פתרונות לסביבה הארגונית.

IBM Watson Services for Core ML הוא פתרון המשלב את יכולות למידת המכונה על מכשירי הקצה של אפל, עם יכולות הבינה המלאכותית של יבמ, כשהמטרה היא לספק תובנות מתקדמות לאנשי מקצוע בזמן אמת. הפתרון מסייע למפתחים לבנות יישומי בינה מלאכותית ארגוניים במתכונת של אפליקציות מובייל בסביבת iOS. אלה מאפשרות לקשר בין עובדים ובין מידע קריטי הדרוש להם וזמין במערכות ה-IT הארגוניות.

Core ML מסייעת למפתחים לבנות אפליקציות מבוססות למידת מכונה, המסוגלות לבצע חישובים על גבי הטלפון החכם, במקום להעבירם למרכזי עיבוד נתונים חיצוניים.

כך, למשל, ביישום המיועד לטכנאי שטח, ניתן להזין אל ווטסון תמונות של ציוד חשמלי – וללמד אותו לזהות את הציוד הזה ואת הרכיבים השונים שלו. תוספת הטכנולוגיה הזאת אל אפליקציית מובייל בה מצוייד הטכנאי, הפועלת על גבי iPhone או iPad, תאפשר לטכנאי לסרוק את הציוד, לאבחן באופן אוטומטי תקלות – ולקבל חיווי ויזואלי אודות הרכיב אותו יש להחליף.

לאבחן באופן אוטומטי תקלות. צילום: יח"צ

לאבחן באופן אוטומטי תקלות. צילום: יח"צ

קוקה קולה (Coca Cola) היא אחד הלקוחות הראשונים העושים שימוש בטכנולוגיה המשולבת החדשה. היא פיתחה יישום ייעודי לטכנאי השטח שלה, המטפלים במכונות לממכר משקאות. כך, לטכנאים יש יכולת לקבלת תובנות חדשות, מעבר לאלה שאותן מסוגל מכשיר הקצה להפיק ולייצר בפני עצמו. התקשורת מתבצעת באופן שקוף, באמצעות הענן של יבמ, כשהמערכת מנהלת תהליך למידה רצוף ומתמשך, על בסיס כל אינטראקציה התורמת לגוף הידע הזמין לשימוש עתידי. בדרך זו נעשה מיטוב של היישום.

ניתן לעבוד עם האפליקציות במצב מקוון, או לא. כך, המידע הראשוני מעובד בסביבת ווטסון ומוזן למכשיר הקצה, שם הוא עומד במרכזה של אפליקציית מובייל ייעודית, המסוגלת לתפקד גם בפני עצמה. המידע המצטבר באפליקציה מוזן בחזרה אל ווטסון – ומאפשר עדכון ושיפור מערכת למידת המכונה.

שיתוף הפעולה בין שתי החברות החל ב-2014 במטרה לשנות את האופן בו אנשי מקצוע מבצעים את עבודתם. כך, למשל, נבנו כבר אפליקציות ייעודיות למעקב אחר רשומות רפואיות, אפליקציות לעולם הבנקאות וההשקעות, ועוד. מיבמ נמסר כי "כיום גובר העניין מצד חברות לרתום את היכולות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה, כדי לצייד את העובדים שלהן בכלים המאפשרים לקבל החלטות טובות יותר במהלך העבודה".

פיתוח כחול-לבן

בלב העבודה עם קוקה קולה, נמצאות שתי טכנולוגיות שפותחו במעבדת המחקר של יבמ בחיפה: טכנולוגיה תומכת החלטה, המשתמשת בשיטות למידת מכונה מתקדמות ומסייעת לטכנאים לאבחן תקלות במידה מדויקת הרבה יותר – וטכנולוגיות מציאות רבודה, המוסיפה מידע משמעותי לטכנאי בשטח, ומשמשת כאמצעי יעיל לתקשורת בין הטכנאי בשטח והמומחה במרכז.

ד״ר שגב ווסרקרוג, חוקר בכיר במעבדות יבמ בחיפה לתחומי ה-AI וה-IoT וארכיטקט ראשי, IBM Watson Assistant. צילום: יח"צ

ד״ר שגב ווסרקרוג, חוקר בכיר במעבדות יבמ בחיפה לתחומי ה-AI וה-IoT וארכיטקט ראשי, IBM Watson Assistant. צילום: יח"צ

ד״ר שגב ווסרקרוג, חוקר בכיר במעבדות יבמ בחיפה לתחומי ה-AI וה-IoT וארכיטקט ראשי, IBM Watson Assistant, אמר כי "שיתוף פעולה זה בין שתי החברות הופך את טכנולוגיות הלמידה המתקדמות שלנו לזמינות הרבה יותר לקהילה העצומה של מפתחי אפל. זה יאפשר למשתמשי הקצה לנצל במהירות יכולות אלה שלנו בכל מקום ובכל סביבה".

"יכולת זו טומנת בחובה יתרונות רבים, כגון עבודה גם בתנאים בהם לא קיימת קישוריות לאינטרנט, קיצור משמעותי בזמני התגובה, והגברת הפרטיות הנובעת מהישארות המידע על הנייד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים