יאהו! עברה לרווח נקי; ההכנסות ירדו ב-4.1%
הכנסותיה של יאהו! ירדו ברבעון האחרון של 2009 ל-1.73 מיליארד דולרים ● החברה עברה מהפסד נקי לרווח נקי של 155.74 מיליון ● בכל 2009 ירדו ההכנסות של יאהו! ב-10.4%, והרווח הנקי עלה ב-42.5%
רבעון מעורב ליאהו! (!Yahoo): מהותצאות הכספיות שפרסמה החברה עולה, כי הכנסותיה ברבעון האחרון של 2009 ירדו, אולם, מצד שני, היא עברה לרווח נקי. כך, ההכנסות הרבעוניות שלה עמדו על 1.73 מיליארד דולרים – קיטון של 4.1% לעומת 1.81 מיליארד. הרווח הנקי שלה עמד בתקופה זו על 155.74 מיליון דולרים, לעומת הפסד נקי של 300.69 מיליון דולרים ברבעון האחרון של 2008. הרווח הנקי למניה עמד על 0.11 דולרים לעומת הפסד נקי של 0.22 דולרים.
ההוצאות הגולמיות של יאהו! עלו ברבעון המדווח ב-2.68% ל-749.66 מיליון דולרים לעומת 739.09 מיליון. הרווח הגולמי עמד על 982.32 מיליון דולרים – קיטון של 8.73% לעומת 1.08 מיליארד. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-56.72% אל מול 59.58%.
בתחום ההוצאות התפעוליות, רשמה יאהו! קיטון של 36.25% ל-863.56 מיליון דולרים לעומת 1.35 מיליארד. ההוצאות על מחקר ופיתוח עלו ל-306.03 מיליון דולרים – גידול של 9.97% לעומת 278.29 מיליון. בתחום השיווק והמכירות, גדלו ההוצאות ב-6.12% ל-357.47 מיליון דולרים בהשוואה ל- 336.84 ברבעון המקביל ב-2008. ההוצאות הניהוליות עלו ב-2.5% ל-149.28 מיליון דולרים לעומת 145.65 מיליון. הוצאותיה של יאהו! על פחת ועל שינויים מבניים הסתכמו ב-50.78 מיליון דולרים, המהווים ירידה של 52.24% לעומת 106.33 מיליון. הירידה בהוצאות התפעוליות באה לידי ביטוי ברווח התפעולי, שעלה ל-118.76 מיליון דולרים לעומת הפסד תפעולי של 278.35 מיליון.
הכנסותיה של יאהו! בכל 2009 ירדו ב-10.38%, ועמדו על 6.46 מיליארד דולרים לעומת 7.21 מיליארד דולרים ב-2008. הרווח הגולמי עמד על 3.59 מיליארד דולרים – קיטון של 14.25% בהשוואה ל-4.19 מיליארד.
הרווח הנקי של החברה עמד בשנה המדווחת על 605.29 מיליון דולרים – גידול של 42.53% לעומת 424.69 מיליון. הרווח הנקי למניה הגיע ל-0.42 דולרים – גידול של 44.83% לעומת 0.29 דולרים.
יאהו! סיימה את 2009 עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 1.28 מיליארד דולרים – ירידה של 44.54% לעומת 2.29 מיליארד דולרים בסוף 2008. סך הנכסים השוטפים עמד בסוף השנה המדווחת על 4.59 מיליארד דולרים – ירידה של 3.18% לעומת 4.75 מיליארד.
קרול ברץ, מנכ"ל החברה, אמרה, כי "הרבעון האחרון של 2009 היווה סיומת מתאימה לשנה כולה, שהייתה עבורנו שנה של שינוי. הביצועים שלנו היו ברף העליון של האומדנים, וראינו גידול בביקוש לפרסום, במיוחד למודעות פרימיום במיקום טוב".
תגובות
(0)