רשות ניירות ערך: חברות ביטקוין לא ייכללו במדדי הבורסה

בהודעה שהוציאה היום (ד') הרשות היא מציינת כי מדובר במטבעות בעלי סיכון רב למשקיעים וספקולטיביים ● בקהילת הביטקוין קוראים "לא לשפוך את התינוק עם המים"

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

רשות ניירות ערך הודיעה היום (ד') כי חברות שמשקיעות, סוחרות או כורות מטבעות קריפטוגרפיים – או, כמו שהן קרויות, חברות ביטקוין – לא ייכללו במדדי הבורסה בתל אביב. זאת, מאחר שמדובר במטבעות בעלי סיכון רב וספקולטיביים.

ברשות מציינים כי תחום זה מאופיין בתנודתיות גבוהה, מה שעלול לסכן את המשקיעים. ההוראות בתוקף לשנה, שבתומה ייבחנו שוב.

ההוראות החדשות הן המשך להצעה שפרסמה הרשות בינואר האחרון באשר למסחר בחברות ביטקוין, ואינן מהוות חלק מההמלצות של הוועדה לבחינת הנפקות לציבור של מטבעות קריפטוגרפיים, שאמורה להגיש את המלצות הביניים שלה בקרוב.

ההתייחסות השלילית, או הזהירה – תלוי איך מסתכלים על זה, של רשות ניירות ערך למטבעות הקריפטוגרפיים החלה בתקופתו של היו"ר הקודם שלה, שמואל האוזר. נראה שמחליפתו, עו"ד ענת גואטה, מחזיקה בעמדה דומה.

"לא לחנוק את החדשנות"

בקהילת הביטקוין לא מרוצים מהחלטת הרשות וקוראים לא לעצור את החדשנות. מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, אמר כי "אכן, קיימים מספר סיכונים בהשקעה במטבעות דיגיטליים, שיש לתת עליהם את הדעת כדי לקבל החלטות מושכלות. השקעה בתחום אינה מתאימה לכל אחד, אלא רק למי שמבין גם את הפוטנציאל וגם את הסיכונים. חשוב גם להבחין בין מטבעות מבוזרים לבין אסימונים המונפקים באופן ריכוזי בתהליך ICO (הנפקה באמצעות מטבעות אלה – י"ה), בהם הסיכונים רבים עוד יותר, כפי שהתרענו בעבר".

הוא הוסיף כי "בכל מקרה, אין לשפוך את התינוק עם המים. מטבעות דיגיטליים מבוזרים כגון ביטקוין הם הבטחה טכנולוגית אדירה ומנוע צמיחה משמעותי להיי-טק הישראלי, ואסור שגורמים שליליים ואזהרות יחנקו את החדשנות וישאירו את ישראל מאחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים