ג'ואל רייך, נט-אפ: "הנתונים גורמים לעולם להשתגע"

מה שלא מעט ארגונים לא מבינים, הוא שהטרנספורמציה הדיגיטלית, ובתוכה הטיפול בנתונים באופן מעמיק, הם אלה שיביאו לארגון ערכים מוספים וכסף"

ג'ואל רייך, סגן נשיא עולמי, נט-אפ. צילום: ניב קנטור

"פעם שרו 'כסף גורם לעולם להשתגע'. כיום צריך לשנות את מילות השיר מהמחזמר 'קברט' ולומר 'הנתונים גורמים לעולם להסתובב ולהשתגע'. הנתונים הפכו להיות מהות הארגון", כך אמר ג'ואל רייך, סגן נשיא עולמי, נט-אפ (NetApp).

רייך דיבר בכנס השנתי שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון, NetApp Data Vision Day. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב'), באודיטוריום ע"ש סמולרש, אוניברסיטת תל-אביב, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים. את המליאה המרכזית הנחה גיא רחמים, מנהל טכני אזורי בנט-אפ.

רייך, המשמש כמנכ"ל עסקי האחסון והתוכנה בחברה, אמר כי "ארגונים מבינים שהן על ספו של עידן חדש והם נדרשים לחידוש הדטה סנטר ולחידוש התשתיות, כדי לטפל בהיבט האפליקטיבי, ההולך וגדל. אבל איכשהו, כשצריך להשקיע בכך, נגמר הכסף. אלא שמה שלא מעט ארגונים לא מבינים, הוא שהטרנספורמציה הדיגיטלית, ובתוכה, הטיפול בנתונים באופן מעמיק, הם אלה שיביאו לארגון ערכים מוספים, וכסף".

כך, סיפר רייך סיפור לקוח, סטייט בנק אוף אינדיה, SBI, שלו יש 429 מיליון חשבונות לקוחות. "הגידול במספר הלקוחות שלהם לא עמד בקצב הגידול בפתיחת הסניפים", אמר רייך, "אז ערכנו להם פרויקט המאפשר לטלפונים חכמים לשמש כ-'תחליפי' סניפים, בערים המאוכלסות יתר על המידה בהודו, או בפרברי העיר. אנו יודעים לעשות לארגונים מסע דיגיטלי מוצלח, ולהביא לנתונים עוד ערכים. כך, הארגונים יכולים למצוא עוד נקודות מפגש עם לקוחות קיימים וחדשים".

הנתונים הופכים להיות מהות העסק

העידן החדש, אמר רייך, "מתאפיין בכך שה-IT נדרש לעשות יותר בפחות. עליו למטב את התפעול – והדרך לעשות את כלל המשימות ובהצלחה, היא להתמקד בנתונים. הם הופכים להיות מהות העסק". המידע, ציין, "עובר גם הוא שינוי. בניגוד לעבר, אז הוא היה מרוכז במקום אחד, כיום הוא מצוי בסביבה מרובת עננים, ובתצורות שונות. לנו יש את היכולת לנייד ולשנע אותו, לפי צורכי הארגון".

לדבריו, "בעבר דיברנו על Data Fabric, חזון מארג הנתונים של נט-אפ, העוסק בפיתוח ושמירה של הנתונים בארגונים מכל הסוגים. התפיסה שלנו מציעה פתרון לאתגר הרציני בו נתקל כל ארגון, בבואו לשנע מחסני נתונים ענקיים בין הדטה סנטר הפרטי לענן הציבורי. כיום ארגונים שואפים לכך שהמידע שלהם יהיה נגיש בכל מקום, בלי קשר לסוג האחסון בו הוא נמצא – בין אם פלאש, דיסק, ענן, או מחוץ למיקום הפיזי של הארגון".

"בעזרת תפיסת Data Fabric של נט-אפ, אין צורך להשתעבד לענן אחד, או להיות תלוי במפעיל ענן אחד, וניתן להחליף לענן אחר בכל שלב. תפיסה זו מאפשרת מעבר פשוט, קל ויעיל. התפיסה כבר מיושמת בארגונים – חזון מארג הנתונים הופך למציאות. אנו מספקים לארגונים יכולות לניראות, לפישוט הניהול, ולהשגת תובנות אודות הנתונים. כל זאת, עם מעטפת אבטחת מידע. בדרך זו ניתן להשיג יתרון תחרותי".

רייך סיכם באומרו כי "עברנו משלב הדיבורים לשלב המעשים: חסכנו ללקוחות הארגוניים בשנה החולפת 600 מיליון דולר בשל ניצול מידע בצורה טובה יותר, מידע שלעתים שני שלישים ממנו לא נוצלו כלל. הבאנו לארגונים התייעלות תפעולית, בשל גילוי תקלות בטרם הופעתן. אנו יכולים לפתור בעיות פי 60 מהר יותר בשל בינה מלאכותית. אנו מונעים 97% מהתקלות הראשוניות, בשל יכולות ריפוי אוטומטיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים