מר השיקה רשת LTE דור 4 עצמאית וניידת לשימוש במקרי חירום ואסון

המערכת, בעלת קצב נתונים גבוה בזמן אמת, מאפשרת תקשורת בתוך מבנים, מנהרות, ואיזורי אסון - בלא תלות ברשתות התקשורת הציבוריות, העלולות לקרוס בזמן חירום

מערכת CellBOX-R של קבוצת מר. צילום: יח"צ

קבוצת מר השיקה בישראל את מערכת CellBOX-R, רשת LTE (סלולרית, דור 4) עצמאית וניידת, המיועדת להקמת רשת סלולרית טקטית עבור "מגיבים ראשונים" (First Responders) במקרי חירום ואסון.

הפתרון הושק גם בתערוכת המובייל MWC בברצלונה, המתקיימת השבוע.

CellBOX-R בגרסתה החדשה, מתפקדת באופן עצמאי, בלא תלות ברשתות קיימות שבדרך כלל קורסות בזמן חירום, ומאפשרת חיבור אל מכשירי קשר מסורתיים של המגיבים הראשונים, כולל גישור למכשירים סלולריים בזמן אמת.  המערכת משמשת כבר כיום גורמי חירום, הצלה ובטחון ברחבי העולם, כולל סוכנויות ממשלתיות במזרח הרחוק ובאמריקה הלטינית.

איסוף מידע חיוני וניהול אירועים מתקדם

המערכת, הבנויה בתוך מזוודה ניידת מוקשחת, מאפשרת הקמת רשת סלולרית עצמאית, עבור גורמי הרשויות העירוניות בזמן אמת, ומאפשרת שיתוף ביניהם לבין כוחות המשטרה וההצלה – וכל זאת ברשת אחת. זאת, בשל שילוב של תקשורת סלולרית על גבי רשת תקשורת פרטית וייעודית דור 4, וחיבורה עם מכשירי הקשר המסורתיים. המערכת גם מאפשרת רציפות תפקודית וקיומה של תקשורת גם בתוך מבנים, מנהרות, ואיזורי אסון, שבהם קרסו מערכות תשתיתיות, כמו במקרי רעידות אדמה, הצפות, שריפות, אירועי טרור, תאונות ושאר אסונות.

הרשת מאפשרת קיום שיחות וידיאו, העברת תמונות, זיהוי מיקום של אנשי צוות על גבי מפה, העברת וידיאו חי מהשטח למוקדי הניהול והשליטה, וכוללת גם מודולים משולבים של RoIP ,GPS (רדיו על גבי אינטרנט) ונקודת Wi-Fi. הכוחות בשטח יכולים גם לחבר ל-CellBOX-R רחפנים, כטב"מים (כלי טיס בלתי מאויישים) ומצלמות רשת וחיישנים – לצורך איסוף מידע חיוני וניהול אירועים מתקדם.

לדברי תת-אלוף (מיל') ירון ליבנת, ראש חטיבת הביטחון והטכנולוגיה בקבוצת מר,  "קריסת תשתיות התקשורת שכיחה מאוד במקרים של אסונות טבע, אירועי טרור, או זמני חירום אחרים. למרות זאת, מרבית הפתרונות שקיימים כיום הם מסורבלים, לא ניידים ויקרים. באמצעות CellbOX-R, אותה פיתחנו, מושגת יכולת תקשורת גמישה ומתקדמת, בלתי תלויה בתשתית, החיונית לניהול האירוע. היא בנויה באופן קומפקטי ומעשי".

הוא הוסיף כי "המערכת פועלת באמצעות ממשק תפעול וניהול גרפי אינטואיטיבי. הושם דגש לאפשר כיסוי משופר בתוך מבנים ובמקומות בעייתיים, וקיימת תמיכה בקשר מסורתי, לצד מגוון אפליקציות של שליטה ובקרה, העברת וידיאו ומידע בזמן אמת, התמצאות במרחב באמצעות מיפוי בממשק ויזואלי ומערכת אנרגיה – המאפשרת שימוש רציף לזמן ארוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים