קולנוען אמריקני שרד בהאיטי בזכות מכשיר ה-iPhone שלו

כשאירעה רעידת האדמה, דן וולי צילם סרט על תושבי האיטי העניים - ונקבר תחת ההריסות ● הוא קרא ביישום לעזרה ראשונה שהתקין במכשיר ה-iPhone שלו, ובעקבות כך חבש את רגלו הפצועה, עצר דימום בראשו ושם את השעון המעורר במכשיר שיצלצל בכל 20 דקות - כדי שלא לישון ולאבד את ההכרה ● בסופו של דבר, חולץ וולי לאחר 65 שעות

יוצר הסרטים האמריקני דן וולי צילם בהאיטי סרט על תושבי האי העניים בזמן שהייתה שם רעידת האדמה, והוא נקבר תחת ההריסות. וולי לא איבד את עשתונותיו: הוא נעזר במצלמת ה- SLR שלו כדי להאיר את השטח ולצלם תמונות של הסביבה, במטרה למצוא מקום בטוח. לבסוף, הוא מצא מקלט בפיר של מעלית, ובהתאם להוראות שקרא ביישום לעזרה ראשונה שהתקין במכשיר ה-iPhone שלו – חבש פצע ברגלו ועצר את הדימום מפצע נוסף בראשו.

בידיעה שהופיעה באתר MSNBC נכתב, כי וולי קרא ביישום שאסור לו להירדם, מחשש לאיבוד הכרה. עקב כך, הוא כיוון את השעון המעורר במכשיר כך שיצלצל מדי 20 דקות.

65 שעות לאחר רעידת האדמה חילץ צוות צרפתי את וולי. "ראיתי את הקירות מתמוטטים ושמעתי קולות נפץ מכל עבר", הוא שחזר את רגע רעידת האדמה. "הכול קרה מהר מאוד. דיוויד צעק: 'זו רעידת אדמה', וסביבנו השתרר חושך מוחלט".

הסיפור של וולי ממחיש את היתרונות של מכשירי ה-iPhone, ושאר הטלפונים החכמים, במקרי חירום. חיבור קבוע לאינטרנט ושלל יישומים זמינים יכולים לסייע באיתור של מידע חיוני ושמירה על קשר. במקרה של וולי, סייע לו המכשיר לתפקד כחובש בשיטת "עשה זאת בעצמך", ולשרוד את אסון הטבע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים