תפנית דרמטית בוועדת המדע: סקיורנט הודיעה כי תחזור להיות גורם מאשר – ותתחרה בקומסיין

את ההודעה המפתיעה מסר אבי נגר, מנכ"ל סקיורנט, בישיבה של ועדת המדע והטכנולוגיה שהתכנסה לדון בסעיפי החוק השנויים במחלוקת ● נגר: "אנו מזהים שמתפתח שוק - זה הזמן לחזור" ● זאב שטח, קומסיין: "אני מברך את חזרתה של סקיורנט - היא מייתרת את הדיון בחוק" ● ח"כ שטרית, יו"ר הוועדה: נאשר את החוק ביום רביעי

תפנית דרמטית בדיונים על הצעת חוק החתימה האלקטרונית: חברת סקיורנט, שהיתה בעבר גורם מאשר, הודיעה כי היא חוזרת לפעול בתחום ובתוך כשלושה חודשים תתחיל לספק שירותים. סקיורנט, כזכור, הוסמכה להיות גורם מאשר ב-2001 אולם הפסיקה פעילות זו לאחר כמה שנים. את ההודעה המפתיעה מסר אתמול (א') אבי נגר, מנכ"ל סקיורנט, בישיבה של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, שדנה בהצעת החוק.

נגר אמר לאנשים ומחשבים, כי בעקבות הדיונים שנערכו בוועדה על רקע הצעת החוק, הגיע למסקנה, כי כעת נוצרו התנאים לחזור ולשמש כגורם מאשר, ולתת שירותים לציבור הרחב. נגר ציין עוד, כי גם הצעת הפשרה שעליה הודיע ח"כ מאיר שטרית בדיון הקודם, המבוססת על סיכום עם משרדי הממשלה, הניעה את סקיורנט להיכנס חזרה לתחום. על פי אותה פשרה שהוצעה, תיווצר תוך כשלוש שנים הפרדה בין הסקטור הציבורי – בו תשמש הממשלה כגורם מאשר, לבין הסקטור הפרטי – שם תמשיך לשמש קומסיין כגורם מאשר.

לדברי נגר, יש מקום לחשש מסוים מתקדים שיצרה הצעת החוק, לפיה הממשלה שממנה גורם מאשר היא גם זו שיכולה להחליט להתחרות בו. "אנחנו לוקחים זאת בחשבון, אם כי סביר להניח שככול שתהיה תחרות גדולה יותר בתחום, קטנים הסיכויים שהממשלה תנקוט בצעדים קיצוניים".

מנכ"ל קומסיין, זאב שטח, שמנהל בשבועות האחרונים מאבק ציבורי למניעת אישור החוק במתכונתו הנוכחית, בירך על החלטתה של סקיורנט. "הכניסה שלהם מייתרת לחלוטין את הצעת החוק, שמראש היתה מיותרת", אומר שטח. "הרי אחד הנימוקים לחוק החדש היה העדר תחרות והתלות בגורם מאשר אחד. כעת, עם הצהרתה של סקיורנט, אני סבור כי הדיון בחוק מיותר".

גם משתתפי הישיבה בוועדת המדע והטכנולוגיה, לרבות היו"ר שטרית, ברכו על החלטת סקיורנט, וקראו לחברה לצאת במסע פרסום כדי שהציבור יידע על קיומה וכדי שתיווצר תחרות אמיתית והוגנת.

הוועדה תתכנס ביום ד' לדיון נוסף, במסגרתו – הודיע ח"כ שטרית – היא צפויה לאשר את החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים