"הדיגיטל והחדשנות הם שהביאו לגידול בתיירות הנכנסת לישראל"
"הפלטפרומות הדיגיטליות מהוות פוטנציאל רב עבורנו ומאפשרות לנו לבסס את מעמדה של ישראל בעולם התיירות", אמר מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי
"הדיגיטל והחדשנות הישראלית הם מנוע הצמיחה ששינה את פני התיירות, הגדיל את קצב התיירות הנכנסת והיוצאת, והוא גם הבסיס לקמפיינים המוצלחים שאנחנו מעלים ברשת בכל העולם", כך אמר היום (ד') מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי.
הלוי דיבר בפתיחת כנס Wellness Tech, שנערך היום בגני התערוכה בתל אביב. האירוע עסק בתיירות המאפשרת לתייר להמשיך את אורח חייו הבריא גם בהיותו בביקור בארץ, להינות מחוויית רוגע ומנוחה, ולהסתייע בביקורו בממשקים דיגיטליים. הוא נערך במסגרת יריד התיירות הבינלאומי, שננעל היום.
לדברי הלוי, "אם בעבר, התייר הטיפוסי היה נוסע פעם או פעמיים בשנה לבית הבראה, הרי שכיום אנחנו מתחילים לתכנן את החופשה הבאה רגע אחרי שנחתנו בחזרה מחו"ל – בעזרת כלים דיגיטליים, אתרי אינטרנט ויישומים שונים".
הוא ציין בתחילת דבריו ש-2017 הייתה שנת שיא בתיירות הנכנסת לישראל, עם 3.6 מיליון תיירים, כשבחודשים האחרונים נרשם שיא של 427 אלף תיירים לחודש בממוצע – מה שמקדם את ישראל לקראת שיא של חמישה מיליון תיירים בשנה הקרובה.
"הפלטפורמות הדיגיטליות מהוות פוטנציאל רב עבורנו, ואנחנו משתמשים בהן להפצת קמפיינים נרחבים בעולם. עיקר התועלת הוא יכולת התגובה המהירה למצבים משתנים, שמייצרים הזדמנויות להביא תיירים לישראל במהירות", אמר. כך, לדוגמה, הוא ציין כי "לפני שבוע שמענו את חזאי מזג האוויר, שסיפרו על השבוע החם שצפוי לנו, עם טמפרטורות קיץ שלא קיימות בתחילת פברואר באף מדינה באירופה. בתוך זמן קצר הרמנו קמפיין בדיגיטל והבאנו לידיעת התיירים הפוטנציאלים את המידע על מזג האוויר, כדי לעודד תיירות חורף בישראל".
כמו כן, הלוי ציין שהדיגיטל מאפשר לישראל לבנות ולבסס מותגי תיירות ישראליים ידועים בעולם, כמו תל אביב וירושלים. "אנחנו מכינים מידע מפורט וזמין לכל אחד על האטרקציות שיש בכל עיר ומסבירים כיצד אפשר לתכנן את הביקור כך ששתיהן ישולבו בו, במקום להתחרות ביניהן. כך, הפלטפורמות הדיגיטליות מאפשרות לנו לבסס את מעמדה של ישראל בעולם התיירות". עוד בתכנון של המשרד להסתייע בדיגיטל על מנת להפוך את המדבר הישראלי ליעד תיירותי. "התיירים שבאים לחופשה, גם אם הם משלבים בכך עסקים, מחפשים שלווה ורוגע. יש לנו את כל נתוני הטבע על מנת לאפשר להם את זה ואנחנו עובדים על כך", אמר המנכ"ל.
"האינטרנט מציע ים של מידע תיירותי לכל גולש"
ג'קי עובדיה, יוזם הכנס ומייסד Wellness Tech Forum, אמר בהקשר זה ש-"אין סיבה שישראל, שהיא מדינת הסטארט-אפ, שמובילה בהיי-טק ובחדשנות, לא תוביל גם בענף תיירות הרוגע ואורח החיים הבריא ובשילובה עם הדיגיטל. ניתן לעשות זאת גם בעזרת כלי אינטרנט של הדברים. יש לא מעט סטארט-אפים ישראליים שמפתחים פתרונות לעולם התיירות".
חני סובול, יו"רית התאחדות סוכני הנסיעות ויועצי התיירות, אמרה כי אופי הפעילות שלהם "השתנה מהקצה אל הקצה. משרדי הנסיעות התאימו את עצמם לעידן הדיגיטלי: הם מאפשרים להזמין שירותי תיירות דרך האינטרנט ומשתמשים בכלים דיגיטליים כדי לתקשר עם הלקוחות".
לדבריה, "האינטרנט מציע ים של מידע תיירותי לכל גולש. למרבה הצער, חלק מהאתרים שממליצים על מקומות תיירות אינם שקופים מספיק ולא מגלים כיצד הם מעבדים את המידע". היא ציינה כי "סוכן הנסיעות מטפל בכל שלבי תכנו הטיול לנוסע העצמאי, מהרגע שהוא החליט על החופשה ועד להגעתו לבית המלון. הוא מפנה אליו את כל הפלטפורמות הרלוונטיות, מציג בפניו את כל האפשרויות ומעניק לו חוויית שירות שאי אפשר לקבל דרך האינטרנט".
דוברים נוספים בכנס היו טלי בירן מהמכון לחדשנות Be well, פרופ' מיקי שינוביץ', מומחה לפיזיולוגיה, שמוביל מיזם חדש של מלון שמתמחה בספורט השיגי, ד"ר אלעד יום טוב ממעבדות המחקר של מיקרוסופט (Microsoft) בחיפה ודוברים נוספים מתחום התיירות.
תגובות
(0)