מחקר: רק 27% מהארגונים מאמינים שיטמיעו דיגיטל בכל רבדי העסק

על פי סקר מנהלים חדש של דל טכנולוגיות, 82% מהם צופים כי תוך חמש שנים יעסיקו בארגונים צוותים משולבים, של בני אדם ומכונות

עד הסוף אל העתיד. אילוסטרציה: Olivier Le Moal/BigStock

רק 27% מהעסקים מאמינים כי הם בדרך להטמעת הדיגיטל בכל רבדי העסק. 42% תוהים אם בכלל יוכלו להיות תחרותיים בעשור הקרוב. 57% מהארגונים פשוט נאבק לעמוד בקצב השינויים; כך על פי סקר מנהלים חדש של דל טכנולוגיות (Dell Technologies).

המחקר בוצע על ידי ואנסון בורן (Vanson Bourne) וסקר 3,800 אנשי עסקים, מארגונים בינוניים וגדולים, מ-17 מדינות, 12 ענפי תעשייה ומהלים העוסקים בחוויית הלקוח – כגון בעלי עסקים, אנשי שיווק ומכירות, אנשי שירות לקוחות ומנהלי תשתיות IT.

על פי המחקר, מחצית מהמנהלים מרחבי העולם, מעריכים כי מערכות אוטומטיות יחסכו להם זמן – ואילו החצי השני סבור אחרת. באופן דומה, 42% סבורים שתהייה יותר שביעות רצון ממקומות העבודה בעתיד, כאשר יינתנו יותר ויותר משימות למכונות, בעוד ש-58% מהם אינם מסכימים לאמירה.

עוד עולה מהמחקר כי עד שנת 2030, טכנולוגיות מתפתחות יצמיחו שותפויות אדם-מכונה עשירות יותר, מוטמעות יותר בחיינו ויעזרו לנו להתגבר על מגבלותינו האנושיות. המנהלים מסכימים – 82% מהם מצפים לצוותים משולבים, בני אדם לצד מכונות, בארגונם תוך חמש שנים.

לא הכל ורוד

אין זה אומר כי הכל ורוד, מציינים החוקרים: המנהלים חלוקים בדעותיהם באשר לפוטנציאל שטומן בחובו העתיד,  האם הוא הזדמנות או איום. 48% טוענים כי ככל שאנו תלויים יותר בטכנולוגיה, כך יהיה לנו יותר מה להפסיד לכשתבוא מתקפת סייבר, ואילו 52% טוענים כי אינם מודאגים מכך. 50% מהמנהלים קוראים להשתית נהלי עבודה מסודרים למקרה שהמכונה תצא משליטה או פשוט תיכשל במילוי תפקידה. 45% מהמנהלים טענו כי על מחשבים להגיע לרמה בה יצליחו להבחין בין פקודה "טובה" ל-"רעה", ואילו 55% אינם רואים בכך צורך.

56% מהנשאלים מעריכים כי בתי הספר יצטרכו ללמד כיצד ללמוד ולא מה ללמוד, שכן התוכן ישתנה וסביר כי יש להכין תלמידים אל עתיד בו קיימות משרות שלא קיימות כיום. חשיבה זו תואמת לטענה של "המכון לעתיד" (IFTF), כי 85% מהמשרות שייווצרו ב-2030 טרם הומצאו.

המשוכות המרכזיות בדרך לדיגיטציה מלאה

במענה לשאלה מהן המשוכות המרכזיות בדרך לדיגיטציה מלאה בעסק, ענו 61% כי היעדר חזון ואסטרטגיה דיגיטלית הם המשוכה המרכזית. אחוז זהה טוען כי חוסר המוכנות של כוח העבודה מהווה משוכה מרכזית. אילוצים טכנולוגיים הם המשוכה השלישית, כך לפי 51% מהנשאלים. 37% טוענים כי מגבלות משאבים, קרי זמן וכסף, הן הגורם המונע ו-20% טוענים כי רגולציה היא המשוכה החמישית בדרך לדיגיטציה של העסק. למרות שהמנהלים חלוקים בדעותיהם לגבי העתיד, הם מאוחדים בדבר אחד – כולם צריכים להשתנות. הרוב המכריע מאמין, כי תוך חמש שנים המהפך הדיגיטלי יהיה מאחוריהם, למרות האתגרים הצפויים.

תוך חמש שנים, מציינים החוקרים, חלק מהמהפך יושלם: 94% מהמנהלים טוענים כי באמתחתם כבר הגנת סייבר אפקטיבית; 89% טוענים כי תוך חמש שנים הם ישלימו את המעבר לעסק מוכוון-תוכנה; 90% יצליחו לספק את היצע המוצרים שלהם כשירות; 85% סבורים שמחקר ופיתוח יניעו את הארגון שלהם; 80% מהמנהלים טוענים כי הם יצליחו לספק חווית לקוח המוטמעת במציאות מדומה (VR); 81% מהם טוענים כי בתוך חמש שנים, דרישות לקוחותיהם ייענו על ידי בינה מלאכותית (AI).

לדברי ג'רמי ברטון, מנהל השיווק הראשי של דל טכנולוגיות, "יש שתי פרספקטיבות קיצוניות לגבי העתיד – סוגיית ההתיישנות האנושית המונעת מחרדה, או הגישה האופטימית הטוענת כי הטכנולוגיה תפתור את הבעיות החברתיות הגדולות ביותר שלנו. נקודות מבט אלה עלולות להקשות על הארגונים בניסיון להתכונן לעתיד מעורפל דיו, ובוודאות יפריעו למאמציהם של המנהלים לדחוף לשינוי ההכרחי".

לדבריו, "אנחנו נכנסים לעידן של שינוי גדול מאוד. למרות שהמנהלים מחזיקים בדעות מנוגדות לגבי העתיד, הם באותה סירה – הצורך להשתנות נוגע לכולם. עסקים יכולים להחליט אם לשנות את מערך ה-IT שלהם, את כוח העבודה שלהם, לחזק את הגנת הסייבר שלהם ולמעשה לשחק תפקיד משמעותי בעתיד – או פשוט להישאר מאחור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים