הביטקוין צונח עוד – אל מתחת ל-6,000 דולר ליחידה

ערכו של המטבע הווירטואלי, שהיה פופולרי במיוחד בחודשיים האחרונים, ממשיך לרדת בחדות וחזר למספר שלא נרשם מאז אמצע נובמבר ● הסיבות לכך הן פגיעויות אבטחה ופעולות של הרגולטורים נגד המטבעות הווירטואליים ● במהלך היום הוא התאושש והגיע שוב אל מעבר ל-7,000 דולר

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

הביטקוין, שתפס את תשומת לבם של משקיעים רבים – בפרט בשלהי השנה שעברה, כשערכו זינק לכ-20 אלף דולר במהירות רבה – נסחר הבוקר (ג') בערך של פחות מ-6,000 דולר ליחידה. ערכו של המטבע הווירטואלי עומד כעת על שיעור דומה לזה שהיה לו באמצע נובמבר האחרון – כך על פי נתוני אתר CoinDesk. במהלך היום התאושש הביטקוין ועמד (נכון ל-17:45) על יותר מ-7,200 דולר ליחידה.

המטבע הקריפטוגרפי, שאנליסטים רבים כינו אותו "בועה" וחששו מפני התנפצותו הגדולה, התחיל את 2018 עם קשיים וירידות. שער הביטקוין ירד ביממה האחרונה בכ-13.8%. מדובר בירידה כוללת של יותר כ-70% משיא כל הזמנים של המטבע, שנרשם בדצמבר.

מספר גורמים מניעים את הירידות הגדולות

מה שמניע את הירידות הבולטות של כלל המטבעות הקריפטוגרפיים, ובעיקר של הביטקוין, הוא, ככל הנראה, הבהלה של המשקיעים, שממהרים למכור את נכסיהם, אבל לאלה קדמו מספר גורמים.

ראשית, התאמתו החששות וצעדים רגולטוריים אכן הוכנסו לתוקף במקומות שונים בעולם. כך, למשל, הסתבר כי "בכדי למנוע סיכונים פיננסיים, סין תגביר את הצעדים להסרת כל פלטפורמות בפנים הארץ או מחוצה לה, הקשורות למסחר במטבע וירטואלי או להנפקות ראשוניות של מטבעות כאלה (ICO)", על פי דיווח של Financial News, שהתבסס על ידיעות מ-South China Morning Post. בנוסף, השלטונות הדרום קוריאניים הודיעו במהלך החודש האחרון כי הם מגבילים את המסחר במטבעות אלה ולא יאפשרו מסחר אנונימי בהם.

חדשות נוספות שהביאו למפולת הן הודעתה של ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק (Facebook), שבישרה ביום האחרון של ינואר כי מעתה תחרים פרסומות למטבעות קריפטוגרפיים בפלטפורמה שלה, בגלל חשש ממעשי מרמה.

עוד גורם ששיחק לרעת התדמית של המטבעות הווירטואליים שייך לפן האבטחתי של המסחר המבוזר. בין היתר תרמה לכך החלטת הרגולטורים בארצות הברית לחקור את Tether – אתר לחילופי מטבעות מסורתיים למטבעות וירטואליים, שפרסם בנובמבר הודעה שלפיה "גילינו שכספים הוסרו בצורה לא נכונה מארנק האוצר של Tether באמצעות פעולה זדונית, על ידי תוקף חיצוני. 30,950,010 דולר הוסרו ממנו ב-19 בנובמבר 2017 ונשלחו לכתובת ביטקוין לא מורשית". החשדות הם שהסיפור כולו היה למעשה ניסיון של האתר לנפח את ערך הביטקוין.

אל החששות לגבי פגיעויות האבטחה של התעשייה נוסף כובד משקלה של הפריצה הדרמטית מהשבוע שעבר, שבה נגנבו 530 מיליון דולר מ-Coincheck – הבורסה היפנית הענקית.

קנדה ממשיכה לאפשר מסחר באמצעות כרטיסי אשראי

בתוך כך, הבנקים הגדולים של קנדה הודיעו כי ימשיכו לאפשר ללקוחות לקנות ביטקוין ומטבעות וירטואליים אחרים באמצעות כרטיסי חיוב וכרטיסי אשראי, על אף העובדה שכמה בנקים מובילים בארצות הברית, במיוחד בנק אוף אמריקה (Bank of America) וג'יי. פי. מורגן צ'ייס (JP Morgan Chase), הודיעו שחסמו באחרונה עסקות כאלה.

Toronto-Dominion Bank, המלווה הקנדי הגדול ביותר בנכסים, מתיר רכישות שכאלה באמצעות כרטיס אשראי או כרטיס חיוב, כל עוד הסוחר מורשה לקבל ויזה (Visa), מסטרקארד (Mastercard) ואמצעים פורמליים אחרים המעידים כי העסקה לא נקבעה עד כה כמזויפת – כך לפי דוברת הבנק, ג'ולי בלסימו.

רויאל בנק אוף קנדה (Royal Bank of Canada), המלווה השני בחשיבותו במדינה, מסר כי הוא מאפשר להשתמש בכרטיסי אשראי לצורך עסקות הקשורות למטבעות קריפטוגרפיים, אבל "בנסיבות מוגבלות". "אנחנו מכירים בכך שהרגולציה, הסיכון ושאר גורמים סביבתיים חיצוניים הקשורים לקריפטוגרפיה ממשיכים להתפתח", אמר דובר הבנק. "לפיכך, אנחנו ממשיכים לבחון את המדיניות שלנו, כדי לבדוק כיצד אנו יכולים לתמוך בצורה הטובה ביותר בלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים