אדיר רון, מיקרוסופט: "העידן הבא בפיתוח – תשתיות כקוד"

"פתרונות הניהול המסורתיים של עולם התשתיות אינם מותאמים לעידן החדש של השירותים", כך אמר רון, מנהל תחום קוד פתוח בחברה ● "הדור הבא של ניהול תשתיות המחשוב ייעשה בתצורת Infrastructure As Code"

אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח, מיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

"פתרונות הניהול המסורתיים של עולם תשתיות ה-IT אינם מותאמים לעידן החדש של השירותים. הם מאלצים את מנהלי התשתיות בארגונים לשלב מספר רב של כלים, סקריפטים ועבודה ידנית לטובת הטמעות מורכבות בסביבות ענן ציבוריות והיברדיות. בעבודה על הענן, מפתחים נדרשים להפעיל ולחבר תשתיות יישומים מבוזרות, הכוללות מגוון רחב של שירותים, שהולך ומתעדכן בקצב מהיר מאי פעם. המענה לאתגר בדור הבא של ניהול תשתיות המחשוב – עבודה בתצורת Infrastructure As Code", כך אמר אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח, מיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

רון דיבר בפתח סדנה שעסקה בפתרונות לאתגרים הללו. את הסדנא ערך הסניף הישראלי של הענקית מרדמונד בשיתוף HashiCorp, יחד עם CloudValley, משותפות הענן המובילות של מיקרוסופט בישראל. הסדנה נערכה היום (ג')  במתחם החדשנות של מיקרוסופט – StartHub בתל אביב.

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

בסדנה, אמר רון, "אנו מציגים את Terraform מבית HashiCorp: תשתית קוד פתוח המאפשרת בניה, שינוי וניהול גרסאות של תצורות ועדכוני תשתיות בצורה מאובטחת ופשוטה, באותו אופן שבו ארגונים מנהלים מחזורי פיתוח. Terraform מוביל את תפיסת ה-Infrastructure As Code בעולם התשתיות ומנסה להוביל כמה שיותר מהמתודולוגיות של ניהול ועדכון אפליקציות וקוד לעולם התשתיות והענן – שהפך למורכב מדי לניהול בכלים וסקריפטים מסורתיים ופעילויות ידניות".

לדבריו, "החיבור למיקרוסופט נולד בשל היכולת של Terraform לעבוד באופן שקוף מול פתרונות ענן רבים, ובראשם ענן ה-Azure שלנו"

כלי Terraform, ציין רון, "מספק פתרון מקיף לניהול תשתיות כקוד. הוא הולך והופך להיות הסטנדרט בעולם הקוד הפתוח. הכלי מאפשר לתאר את התשתית בקוד ולתאר איך נראית ה-'רצפה' של מה שהמפתח הולך להריץ – כולל השרתים, הרשת, ובסיס הנתונים. כאשר הוא מתאר את התשתית כקוד, המפתח מקבל יכולת לנהל גרסאות של הקוד. כך, מתאפשר לעבוד על כמה גרסאות, למשוך את הגרסה האחרונה, לשלוח גרסה מתאימה לכל שלב – לייצור או לפיתוח".

שפת הקוניפיגורציה (תצורה) הפתוחה של Terraform, הסביר, "מאפשרת הגדרה מתקדמת של שירותים, תהליכי פריסה ותהליכי עדכון, שמזהים שינויים שנדרשים בתשתית – לטובת הרצה חלקה של האפליקציה בצורה אוטומטית ותוך היכרות מעמיקה עם כלל היכולות של Azure והדרך לנצלן באופן מיטבי".

בנוסף, ציין, "הצגנו מגוון דרכים ו-best practices לשימושים שניתן לעשות ב-Terraform, לטובת הקצאת המשאבים בענן ה-Azure ובפתרונות היברידיים. השימוש בכלי Terraform כגורם מתווך, מייתר את הצורך לבצע הכשרות מעמיקות על תשתיות Azure ומנהלי התשתיות יכולים לתאר בקוד את תצורת התשתיות שנדרשת ולאפשר לכלי לבצע את ההקצאות והעדכונים בצורה מיטבית. כיוון שהקוד הינו גנרי – המפתחים מקבלים קרקע בעלת פוטנציאל לגשר בין כל ספקי תשתיות הענן בצורה פשוטה, לרבות תשתיות מסורתיות".

"המסר למי שמנהלים את התשתיות בסקריפטים ובכלים המסורתיים", סיכם רון, "הוא שמהפכת הקוד הגיעה גם לעולם התשתיות".

לנהל את התשתית בדומה לדרך בה מנהלים קוד

"תשתית כקוד הייתה מגמה טכנולוגית שרק חברות מאוד חדשניות השתמשו בה – והפכה לדבר שלכל ארגון יש מה להרוויח ממנה. החדשות הטובות הן שמאוד קל להתחיל", כך אמר אסף נקש, ה-CTO של Cloud Valley.

"חברת הקוד הפתוח HashiCorp", אמר נקש, "מאפשרת לארגונים לקבל תהליכים עקביים ואמינים להפצה, הגנה, חיבוריות והרצה של כל תשתית עבור כל אפליקציה".

העיקרון שבבסיס infrastructure as code, הסביר נקש, "הוא שגם את התשתית – אפשר ורצוי – לנהל בדומה לדרך בה אנחנו כותבים ומנהלים קוד. כך, ארגונים יגלו כי בזמן קצר הם מצליחים להקים ולתחזק את הסביבות שלהם ב-Azure ולנצל את כל החדשנות הקיימת – בלא לאבד את הגמישות, לצד יכולות אבטחת המידע ומהירות ההקמה".

"הענן הוא הטבע שלנו", סיכם נקש. "זיהינו את הצורך בכלים אלה בשוק המקומי ואנחנו השותף הראשון בישראל של HashiCorp".

"מטרתנו היא להעניק ללקוחות כלים שיפשטו את תהליך העלייה לענן. יש מאחורינו פרויקטים רבים בתחום, לרבות לקוחות שהעברנו מהתשתית של AWS – לזו של Azure, לצד הקמת תשתיות מורכבות בעזרת Terraform. נמשיך לקדם את תפיסת התשתית כקוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים