פאלם משנה מערכת הפעלה: webOS תחליף את Palm OS

המערכת החדשה נכתבה במיוחד לשימוש נייד, מתוך הכרה בצורך של המשתמשים שהמידע, הקשרים ולוח השנה שלהם ינועו איתם לכל מקום ויהיו זמינים באופן אלחוטי ● webOS תתמוך בטכנולוגיות כמו CSS, XHTML ו-JavaScript ● מנכ"ל החברה, אד קוליגן: "מערכת זו היא הליבה שלנו"

יצרנית מכשירי כף היד והטלפונים הסלולריים הוותיקה פאלם הודיעה ביום ה' האחרון על כוונתה להפסיק להשתמש לאלתר במערכת ההפעלה הוותיקה שלה, Palm OS. במקום זאת, החברה עתידה להשקיע את כל מאמציה במערכת ההפעלה החדשה Palm webOS, שאותה הציגה בתערוכת CES 2009, שנערכה בחודש שעבר. מערכת זו כבר יושמה במכשיר ה-Palm Pre, שאמור להיות זמין עוד במחצית הראשונה של 2009 ברשת ספרינט האמריקנית. למעשה, הטלפון החכם Palm Centro, שזמין גם בישראל, הוא האחרון להשתמש ב-Palm OS.

מנכ"ל החברה, אד קוליגן, אישר את הדברים בוועידת משקיעים בסן פרנסיסקו. לדבריו, "לא יהיו יותר מוצרים המבוססים על Palm OS. אנחנו במעבר ל-webOS כמערכת ההפעלה שהיא הליבה שלנו, בנוסף לתמיכה בחלונות מובייל של מיקרוסופט עבור מוצרים המיועדים למגזר העסקי".

מפאלם נמסר, כי ה-webOS היא מערכת הפעלה שנכתבה במיוחד לשימוש נייד, תוך הכרה בצורך של המשתמשים שהמידע, הקשרים ולוח השנה שלהם ינועו איתם לכל מקום ויהיו זמינים באופן אלחוטי. החברה לא מסרה פרטים מקיפים על webOS בעת שהכריזה על המערכת, אך נודע שמערכת זו תתמוך בטכנולוגיות כמו CSS, XHTML ו-JavaScript, שקשורות באופן מובהק לשימוש במכשירים לצורך גלישה באינטרנט. כמו כן, תומכת מערכת ה- webOS ב-HTML5.

במקביל להכרזה, חילקה החברה ערכות ותבניות פיתוח למפתחי תוכנה אפשריים. היא צריכה לשכנע יותר מ-30,000 יצרני תוכנה ל-Palm OS להמיר את היישומים שלהם, או לכתוב חדשים, למערכת ההפעלה החדשה שהיא מציעה. בהמשך השנה אמורה החברה לחלק ערכת פיתוח תוכנה בשם Mojo, שאמורה לכלול דוגמאות קוד, תיעוד מלא וכלי פיתוח שיקלו על כתיבת יישומים ל-webOS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים