אינטל השיקה ארבעה מעבדים ראשונים מבוססי השת"פ עם AMD

מדובר במעבדים המשלבים באותו מארז מעבד Core מהדור השמיני של אינטל יחד עם שבב גרפי ייעודי ממשפחת ה-Radeon RX Vega M של AMD, וזאת לצד שבב HD 630 של אינטל עצמה שמיועד לאותם יישומים שאינם דורשים עוצמה גרפית גבוהה

המעבדים החדשים של אינטל. צילום: יח"צ

אינטל (Intel) השיקה באופן רשמי ב-CES 2018 ארבעה מעבדים ראשונים המבוססים על שיתוף הפעולה שלה עם AMD.

מדובר במעבדים המשלבים באותו מארז מעבד Core מהדור השמיני של אינטל יחד עם שבב גרפי ייעודי ממשפחת ה-Radeon RX Vega M של AMD, וזאת לצד שבב HD 630 של אינטל עצמה שמיועד לאותם יישומים שאינם דורשים עוצמה גרפית גבוהה.

המעבדים החדשים, שלושה מעבדי Core i7 ומעבד Core i5 ממשפחת מעבדי ה-Kaby Lake, מגיעים כולם בתצורה של ארבע ליבות עיבוד עם תמיכה בעבודה ב-Multithreading, עם זיכרון מטמון של 8 מגה-בייט ועם תמיכה בשני ערוצי זיכרון DDR במהירות מרבית של 2,400 מגה-הרץ.

אחד ממעבדי ה-Core i7, ה-Core i7-8809G, עם מהירות מירבית של 4.2 ג'יגה-הרץ, פתוח להמהרה כשניתן להמהיר גם את זיכרונות ה-HBM2 החדישים שמשמשים את יחידת הזיכרון המשולבת זו.

במעבד זה, וכן ב-Core i7-8709G שילבה החברה שבב Vega GH, ואילו בשניים האחרים, Core u7-8705G ו-Core i5-8305G, היא שילבה שבב Vega GL.

יוצרת משפחה חדשה

מדובר בשתי רמות של עיבוד גרפי, וההבדלים הן בכל ההיבטים. כך, לדוגמה, GH מגיע עם 24 יחידות עיבוד ועם 1,536 מעבדי זרימה, ואילו GL מציע 20 ליבות עיבוד יחד עם 1,280 מעבדי הזרמה. גם המהירויות של שני השבבים שונות: מהירות בסיסית של 1,063 מגה-הרץ ומהירות מואצת של 1,190 מגה-הרץ במקרה של GH, וזאת לעומת 931 ו-1,011 מגה-הרץ בהתאמה במקרה של GL. כל המספרים הללו באים כמובן לידי ביטוי באיכות וברמת התצוגה הגרפית של השבבים.

אינטל בעצם יוצרת עם המעבדים החדשים הללו משפחה של מעבדים עבור מחשבים ניידים, מחשבי 2-ב-1 וכן מחשבים שולחניים זעירים.

המשפחה החדשה, G, ממוקמת היכן שהוא באמצע בין משפחת ה-H, שמכילה מעבדים ניידים למחשבים שמציעים עוצמה מרבית אך עבים משהו, עם עובי של 23 מ"מ ומעלה, ובין משפחת ה-U שמציעה ניידים עם עובי של כ-15 מ"מ ומטה, עם צריכת כוח נמוכה, זמן עבודה ארוך, על חשבון ביצועים.

מחשבי משפחת ה-G החדשה אמורים להציע ביצועים, במיוחד גרפיים, יחד עם זמן עבודה ממושך יותר בגלל החסכון בחשמל, וכן אפשרות לייצור מחשבים ניידים בעובדי שנע בין 16 ל-20 מ"מ.

אינטל עצמה כבר הציעה ב-CES מחשבי NUC שולחניים קטנים עבור גיימרים ועבור חוויות VR שמבוססים על המעבדים החדשים. מעבר לכך היא טוענת שעוד כשלושה חודשים כבר יגיעו לשוק מחשבים מבית HP ודל (Dell) שבקרבם יהיו מעבדי משפחת ה-G.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים