שוחררה גרסת האלפה השנייה של אובונטו 10.04

הגרסה החדשה תתבסס על ליבת לינוקס 2.6.36, ותכלול שולחן עבודה המבוסס על הגרסה המעודכנת של GNOME ● גרסת הבטה הראשונה אמורה לצאת באמצע מרץ, והמהדורה הסופית צפויה להיות מושקת ב-29 באפריל

קנוניסל (Canonical) שחררה בסוף השבוע את גרסת האלפה השנייה של אובונטו 10.04 (Ubuntu), המהדורה הבאה של הפצת הלינוקס (Linux) הפופולרית. הגרסה כוללת כמה שינויים, כמו התבססות על ליבת הלינוקס החדשה 2.6.32; שולחן עבודה המבוסס על הגרסה המעודכנת של GNOME עבור המהדורה הרגילה, ועל גרסה 4.4 RC 1 של KDE עבור אלו שמעדיפים להשתמש בגרסת ה-Kubuntu של ההפצה; וכן מספר שינויים ועדכונים בחבילות היישומים שמסופקות יחד עם ההפצה.

אחד השינויים המרכזיים הוא הסרת חבילת ה-HAL מההפצה החדשה. המטרה היא להפוך את אובונטו למהירה יותר בכל מה שקשור לטעינת מערכת ההפעלה עם הדלקת המחשב, וכן לזרז את החזרה לעבודה ממצב השהיה. עוד שינוי הוא שיבוץ חבילת Like-Open מעודכנת (גרסה 5.4), שמאפשרת להתחבר בקלות רבות יותר לדומיינים המשתמשים ב-Active Directory של מיקרוסופט (Microsoft). בנוסף, העדכונים כוללים מספר הסרות תוכנה. כך, למשל, הודיעה קנוניסל שבגרסה הסופית של גרסה 10.04 היא כבר לא תכלול יותר את תוכנת עריכת התמונות Gimp; מצד שני, תוסיף החברה את תוכנת עריכת הווידיאו PiTiVi.

בינתיים, קנוניסל עומדת בלוח הזמנים שקבעה לעצמה. באמצע מרץ היא צפויה לשחרר את גרסת הבטה הראשונה של אובונטו 10.04, וב-22 באפריל אמורה להיות מושקת גרסת RC. שבוע לאחר מכן, ביום הלפני אחרון של אפריל – כמו בכל גרסת LTS – תשוחרר המהדורה הסופית של ההפצה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים