מחשבת מסלול מחדש: ת'אלס תרכוש את ג'מאלטו – ולא אטוס

ת'אלס הציעה עבור ג'מאלטו 5.63 מיליארד דולר - יותר מחצי מיליארד מההצעה של אטוס ● העסקה תיצור את החברה השנייה בגודלה בעולם בתחומי האבטחה והסייבר

נרכשת ביותר מ-5.5 מיליארד דולר. ג'מאלטו

ג'מאלטו (Gemalto) דחתה את ההצעה להירכש על ידי אטוס (Atos) תמורת 5.05 מיליארד דולר – לטובת הצעת רכש של 5.63 מיליארד דולר על ידי ת'אלס (Thales).

ת'אלס הצרפתית, שבונה מערכות חשמל והינה ספקית שירותים, וג'מאלטו, שבסיסה באמסטרדם, הודיעו כי "החברה הממוזגת תדע להתמודד היטב עם האתגרים של האינטרנט של הדברים, מחשוב הענן והאבטחה בעולם הנייד". לג'מאלטו יש חלון זמנים לסירוב, אם חברה אחרת תציע הצעה שעולה על מחיר ההצעה של ת'אלס ב-9% לפחות, ולת'אלס תהיה הזכות להשוות את ההצעה.

"יש לנו כבוד עצום להישגים הטכנולוגיים של ג'מאלטו, ושתי הקבוצות שלנו חולקות את אותה התרבות ואת אותו ה-DNA", אמר פטריס קיין, יו"ר ומנכ"ל ת'אלס, "בשילוב הכישרונות שלנו, שתי החברות יבנו מובילה עולמית בתחום האבטחה הדיגיטלית".

אטוס הציעה לרכוש את ג'מאלטו תמורת 4.3 מיליארד יורו (כ-5.06 מיליארד דולר). היא רצתה לבנות באמצעות הרכישה חברת שירותי IT שפועלת בשני עולמות – הדיגיטל והגנת הסייבר. אטוס הגישה את הצעת הרכש שלה לג'מאלטו בסוף החודש האחרון ותוקפה פג לפני כמה ימים – ב-15 בדצמבר.

בשנה האחרונה: ירידה תלולה בערך המנייה של ג'מאלטו

ג'מאלטו היא יצרנית השבבים לתשלומים בטלפונים סלולריים ובכרטיסי אשראי הגדולה בעולם. אלא שהחודשים האחרונים לא האירו לה פנים, כאשר נאלצה לפרסם ארבע אזהרות רווח ולא הצליחה לייצב את עסקיה. בשנה החולפת ירד ערך מנייתה ב-38% – בניגוד לאטוס, שצמחה ב-24%. החברה פועלת בעולם התשלומים הניידים והמאובטחים. בנוסף, לתחום הגנת הסייבר וביטחון המולדת, ג'מאלטו מביאה את פעילותה בעולמות ניהול הזהויות והגישה, הצפנת הנתונים וניהול ההצפנה.

"אני משוכנע שהשילוב עם ת'אלס הוא האופציה הטובה והמבטיחה ביותר עבורנו", אמר פיליפ ואלי, מנכ"ל ג'מאלטו. "אנחנו חולקים את אותם הערכים וג'מאלטו תוכל להמשיך באסטרטגיה שלה – להאיץ את הפיתוח שלה ולספק את חזון האבטחה הדיגיטלית שלה – כחלק מת'אלס".

הרכישה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2018 ות'אלס התחייבה לשמר את העסקות בפעילות הצרפתית של ג'מאלטו לפחות עד סוף 2019. ת'אלס הודיעה כי אינה צופה כל צמצום בכוח העבודה של ג'מאלטו בשל העסקה.

בהנחה שהעסקה תצא לפועל, החברה המשולבת תיצור יחידה עסקית עולמית בתחום האבטחה הדיגיטלית, שתפעל תחת המותג ג'מאלטו. המחזור השנתי יעמוד על 4.2 מיליארד דולר – שיגלמו 20% מהכנסות ת'אלס. המיזוג יהפוך את החברה לשנייה בעולם בעסקי אבטחת המידע והגנת הסייבר, עם היקף פעילות הנמוך ב-100 מיליון דולר מזה של סימנטק (Symantec).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים