שבה לשחק במגרש: אוויה נחלצה מפשיטת רגל

חברת התקשורת השלימה בהצלחה את הארגון מחדש של החוב שלה - פחות משנה לאחר שהתקבלה בקשתה להודיע על פשיטת רגל על פי פרק 11 ● ג'ים צ'יריקו, מנכ"ל ונשיא אוויה: "אנחנו יוצאים מהמהלך עם מאזן תשלומים מחוזק בצורה משמעותית"

רפי שקולניק, מנהל הפעילות העסקית של אוויה ישראל. צילום: פלי הנמר

אוויה (Avaya) הודיעה כי השלימה בהצלחה את שינוי מבנה החוב שלה ולכן נחלצה מהודעתה על פשיטת רגל ("פרק 11") – כמעט שנה לאחר שהגישה את המסמכים בנושא לרשויות בארצות הברית.

ענקית התקשורת והרישות הודיעה שכעת, כשיש לה צוות חדש והנהלה חדשה, "אוויה ניצבת במקום טוב, על מנת לממש את אסטרטגיית הצמיחה שלה ולהשקיע בשווקים הקונטקט סנטר והתקשורת האחודה".

ג'ים צ'יריקו, מנכ"ל ונשיא אוויה, אמר כי "החברה יוצאת מהתהליך כחברה ציבורית נסחרת, עם מאזן תשלומים מחוזק בצורה משמעותית. ככלל, הפחתנו את עומס החוב הקודם שלנו בכשלושה מיליארד דולר ויצאנו עם יותר מ-300 מיליון דולר במזומן במאזן התשלומים שלנו. ההפחתה של החוב שלנו ושל מחויבויות מסוימות לטווח הארוך ישפרו את זרם ההון השנתי שלנו בכמעט 300 מיליון דולר – בהשוואה לשנת הכספים 2016. זו תחילתו של פרק חדש וחשוב לחברה".

לדבריו, "יש לנו את הגמישות שאנחנו נדרשים לה, על מנת להשקיע בקונטקט סנטרים הגדולים ובמרכזי התקשורת ההולכים וגדלים. נשקיע בשוק התקשורת האחודה, כחלק מהשינוי שהשלמנו – אנחנו כעת ספקי תוכנה, שירותים ופתרונות בענן".

ירידה של 30% בשנתיים במחזור

בינואר השנה הודיעה אוויה כי היא ביקשה מבית המשפט בארצות הברית לפתוח בהליכי פשיטת רגל, באמצעות הפעלת סעיף 11 לחוק פשיטת הרגל של ארצות הברית – ובקשתה התקבלה. כך, היא קיבלה הגנה מהנושים שלה, כדי שתוכל לבצע ארגון מחדש – מה שאפשר לה לשרוד. באוויה ישראל ציינו אז שהבקשה תשפיע בעיקר על ארצות הברית וכי לא צפויה השפעה על פעילותה בארץ.

הבקשה של אוויה לא באה בהפתעה. המחזור של החברה הגדולה מאוד, שעוסקת בפיתוח ושיווק של מערכות חומרה בתחום הטלפוניה האינטרנטית, ירד מקרוב לחמישה מיליארד דולר ב-2014 ל-3.7 מיליארד בשנה שעברה. כלומר, ירידה של קרוב ל-30% בשנתיים. בנוסף, החברה דיווחה בשנת הכספים 2016 על הפסד נקי של 750 מיליון דולר. כמו כן, היה לאוויה חוב של כשישה מיליארד דולר, עם הוצאות ריבית ענקיות – שעמדו על 400 מיליון דולר. החברה איבדה גובה מזה זמן, עם ירידה מתמשכת בהכנסות והפסד נקי שתפח ב-2016 ביותר מפי חמישה לעומת 2015 – ל-750 מיליון דולר.

הבעיות של החברה נבעו מהתפשטות לרוחב על ידי רכישת חברות ומהעובדה שהיא לא הצליחה להתאים את עצמה להתפתחויות בסביבת העבודה שבה היא פועלת. לעומת זאת, חברות קטנות ממנה, שהתאימו את עצמן למציאות החדשה, בעיקר לעולם הענן, צמחו על חשבון בסיס הלקוחות של אוויה.

כמו כן, באשר אוויה ביקשה לבצע ארגון מחדש, היא הגדילה את חובה עוד יותר: סיטיבנק (Citibank) העניק לה הלוואה בסך 750 מיליון דולר, כדי לממן את תקופת המעבר.

החברה התאימה את עצמה למציאות הטכנולוגית החדשה

אוויה, ציינו האנליסטים, התאימה את עצמה למציאות הטכנולוגית החדשה. היא עשתה זאת בעיקר על ידי הפיכתה מחברה שעוסקת בפיתוח ושיווק של מוצרי חומרה למפתחת ומשווקת של מוצרי תוכנה. כחלק ממאמצי השיקום שלה, אוויה מכרה חלק מעסקי הרישות שלה לאקסטרים נטוורקס (Extreme Networks) תמורת 100 מיליון דולר.

החברה מציעה מוצרים בתחומי התקשורת והמסרים, שיחות ועידה בווידאו, קול סנטרים, רישות, תוכנה ושירותים. היא הרחיבה את עסקי הרישות שלה עת רכשה ב-2009 את Nortel Enterprise Solutions.

מנהל חדש בישראל

כיום מונה אוויה 9,000 עובדים ונמצאת בתנופת גידול וגיוס מחודשת. בישראל יש לה מרכז פיתוח ומרכז מכירות, שיחדיו מונים יותר מ-200 עובדים. באחרונה מונה בישראל מנהל פעילות עסקית חדשרפי שקולניק (53). הוא מונה לתפקיד לאחר שפרש לפני כמה שבועות – כפי שפורסם בלעדית באנשים ומחשבים – מתפקידו כמנכ"ל אזור ישראל ואפריקה בנימבל סטורג׳ (Nimble Storage), שבו כיהן במשך שלוש שנים וחצי.

שקולניק שימש בעבר מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל ודירקטור אזור אגן הים התיכון בחברה. הוא ייסד ב-1998 את סניף נט-אפ בישראל ומילא שורה של תפקידים בכירים בחברה, עד לתפקיד מנכ"ל נט-אפ ישראל ודירקטור אזורי. מלבד הסניף בישראל הוא הקים את פעילויות החברה בדרום אפריקה, ניגריה, מזרח אפריקה, טורקיה, יוון וקפריסין. הוא עזב את נט-אפ לאחר 13 שנים בחברה, מהן שנתיים כמנהל אזורי של ישראל ו-eMed. תחת שרביטו של שקולניק גדל הסניף הישראלי ומנה עשרות רבות של עובדים. בשנתיים בהן הוא שימש כמנהל הסניף הישראלי של ענקית האחסון השיג זה גידול של 50% בהכנסותיו.

יצוין כי שקולניק הוא בעל תואר הנדסאי אלקטרוניקה מאוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בשיווק – שניהם מאוניברסיטת ניופורט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים