אילו תפקידים הם המתוגמלים ביותר בהיי-טק?

האם מנמ"רים מקבלים שכר גבוה? כמה מקבלים מנהלי טכנולוגיה? ובאיזה תחום פחות כדאי לעבוד? סקר של אקספריס מגלה האם השכר בהיי-טק באמת גבוה כמו שאומרים

איזה תפקיד הוא המתגמל ביותר בהיי-טק? אילוסטרציה: BigStock

מנמ"ר ומנהל טכנולוגיות ראשי הם תפקידים משתלמים, לפחות בהיי-טק הישראלי – כך עולה מסקר של חברת הגיוס וההשמה אקספריס (Experis), שמתמחה בעולמות הטכנולוגיה. על פי הנתונים שפרסמה החברה, שכרו של המנמ"ר הישראלי מגיע עד 45 אלף שקלים וזה של ה-CTO יכול לטפס עד כדי 50 אלף.

עוד בעולם טכנולוגיות המידע, שכרו של מנהל IT יכול להגיע עד 28 אלף שקלים וזה של ארכיטקט IT – עד 32 אלף. אנשי DBA מנוסים מקבלים עד 30 אלף שקלים בחודש ומהנדסי תקשורת – עד 25 אלף.

גם בעולם החומרה המשכורות גבוהות למדי: מהנדס בקאנד בתפקיד ניהולי בכיר משתכר בין 30 ל-45 אלף שקלים וארכיטקט שבבים או SOC בדרגה דומה – בין 35 ל-40 אלף שקלים בכל חודש.

באקספריס, שפועלת בתחום ההיי-טק ומציעה גם פתרונות וניהול פרויקטים טכנולוגיים ושמהווה חלק מקבוצת מנפאואר (Manpower), מציינים שהתחום המבוקש ביותר כיום בענף, שלא במפתיע, הוא כריית מידע (Data mining). התפקידים המבוקשים בתחום זה הם בעיקר מדעני נתונים ואנשי Big Data ואחסון. תחומים מבוקשים נוספים הם האינטרנט של הדברים, האוטומוטיב (בעיקר אנשי לימודי מכונה) והפינטק, שמציע לא מעט משרות, בין אם בסטארט-אפים או בבנקים ובארגונים גדולים אחרים, בין היתר מדעני נתונים, מפתחי תוכנה בשפות שונות, אחראי תחום פינטק ומנהלי פרויקטים בתחום הדיגיטל.

דרור ליטבק, מנכ"ל אקספריס, ציין את מקצועות הסייבר כמבוקשים במיוחד, עם שכר נאה לבעלי ניסיון בתחום – 25 אלף שקלים ומעלה. חוקר אבטחת מידע בתפקיד ניהולי ירוויח יותר מ-35 אלף שקלים.

ומה אם אתם חסרי ניסיון, או בעלי ניסיון של עד שנה? על פי הנתונים, כדאי לכם ללמוד את מקצוע ה-DBA, שכן השכר של מתחילים בתחום זה עומד על 18-20 אלף שקלים, או להתכוונן לעולם הלינוקס (Linux), ובמיוחד הקרנל, שם תוכלו להשתכר 20-22 אלף שקלים גם אם אין לכם ניסיון בכלל. סכומים אלה גבוהים בהרבה משכרם ההתחלתי של מפעילי מחשב ואנשי NOC, ששכרם ההתחלתי הממוצע מגיע ל-6,000-8,000 שקלים בלבד. גם השכר של וובמסטרים מתחילים אינו גבוה ומגיע ל-7,000-9,000 שקלים.

שפת התכנות המתגמלת ביותר, לפחות בהתחלה, היא ה-C, עם שכר של 16-18 אלף שקלים לחסרי ניסיון או לבעלי ניסיון של עד שנה. אחריה שפת ה-++C, עם שכר של בין 15 ל-18 אלף שקלים והמתחילים בתחומי הפייתון, הרובי וה-NodJS, שמרוויחים קצת פחות – 15-17 אלף שקלים לחודש. אנשי QA משתכרים מ-10-16 שקלים לחסרי ניסיון ועד ל-25 אלף שקלים ומעלה לבעלי ניסיון של חמש שנים ויותר.

לדברי אקספריס, שמציעה בימים אלה כ-300 משרות בתחום ההיי-טק, "כפי שניתן לראות מסקר השכר המקיף שהפקנו, תעשיית ההיי-טק שופעת בתפקידים מגוונים ומרתקים שרובן ככולן ברמות שכר יפות עד יפות מאוד. אנחנו בהחלט רואים עלייה ברמות השכר משנים קודמות, בעיקר לנוכח המחסור הגדול והביקוש שמגיע בעקבותיו לעובדים מקצועיים, במיוחד בתחומי החומרה והסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים