שלגיה כחול לבן: צפרא כץ הצטרפה להנהלת דיסני

כץ תשב לצדם של ג'ק דורסי, מנכ''ל טוויטר, שריל סנדברג, סמנכ''לית התפעול של פייסבוק וג'ון צ'ן, מנכ''ל בלקברי ● התשלום עבור השתתפותה בדירקטוריון דיסני יעמוד על כ-300 אלף דולר

נסיכה חדשה בדיסני. אילוסטרציה: ONYXprj/kharlamova_lv/BigStock

צפרא כץ, מנכ"לית משותפת באורקל (Oracle), תצטרף לדירקטוריון של וולט דיסני (Disney).

כץ, הישראלית לשעבר, תתחיל בתפקידה הנוסף בתחילת חודש פברואר. "בעת שחלה התמזגות בין עולמות הטכנולוגיה והבידור, הרי שזהו זמן מלהיב עבור החברה", הודיעה כץ. "אני מצפה לעבוד יחד עם הנהלת החברה על מנת להמשיך במורשת החדשנות המפוארת של דיסני".

כץ תשב לצדם של ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר (Twitter), שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק (Facebook), וג'ון צ'ן, מנכ"ל בלקברי (Blackberry).

היום (ה') דווח כי דיסני תרכוש חלקים נרחבים מפוקס המאה ה-21 (21st Century Fox), לרבות סרטי עבר של החברה מהמאה ה-20, והאולפנים בהם נוצרו הסרטים, כגון "ענבי זעם", "טיטאניק", "אוואטר" ו"מלחמת הכוכבים". עוד תרכוש דיסני את אולפני הטלוויזיה של פוקס ואת ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic) שלה.

כבר כיום דיסני היא מעצמת בידור, ובאמתחתה רשתות ABC, ESPN, פיקסאר (Pixar) ואולפני מארוול (Marvel).

כץ, הישראלית הבכירה ביותר במגזר ההיי-טק העולמי ואחת הנשים החזקות ביותר בעמק הסיליקון, נולדה בישראל גדלה בחולון, ועזבה את הארץ עם הוריה בהיותה בת שש. בשל משכורתה הגבוהה, התשלום עבור השתתפותה בדירקטוריון דיסני, לא ממש ישפיע, ויעמוד על כ-300 אלף דולרים.

במאי 2017 פורסמו בניו-יורק טיימס (NewYork Times) נתונים שאספה Equilar על השכר של 200 המנכ"לים המרוויחים ביותר בארצות הברית ב-2016, וה-Business Insider ריכז מתוכם את השכר של 30 המנכ"לים הבכירים בהיי-טק. מהנתונים עולה ששכרם המשותף של 30 הבכירים הגיע בשנה שעברה ל-662 מיליון דולר. כץ ומארק הרד, המנכ"לים המשותפים של אורקל, גרפו אשתקד את השכר הגבוה ביותר מבין הבכירים בענף, והגיעו למקומות השישי והשמיני בדירוג הכללי, בהתאמה. הרד לקח הביתה 200 אלף דולר יותר מכץ – 41.1 מיליון דולר לעומת 40.9 מיליון.

תומכת בנשיא – פוגעת בעובדים

בדצמבר 2016 פורסם כי בכיר באורקל התפטר באופן פומבי מהחברה במחאה על שכץ, מנכ"לית משותפת בחברה, הצטרפה לצוות המעבר של נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ. ג'ורג' פוליסנר עבד באורקל מאז 1993. בנוסף, הוא משמש יו"ר הוועדה המרכזית במפלגה הדמוקרטית באחד ממחוזות מדינת אורגון. הוא פרסם את מכתב ההתפטרות שלו בלינקדאין (LinkedIn) וציין כי הוא מתנגד למילות התמיכה של הבוסית שלו בנשיא הנבחר.

כזכור, כץ אמרה טרם פגישת בכירי ההיי-טק עם טראמפ כי "אנו נמצאים עם הנשיא הנבחר על מנת שנסייע לו בכל דרך שנוכל. אני מקווה שטראמפ יבצע רפורמה במס, יצמצם את היקף הרגולציה וינהל משא ומתן על הסכמי מסחר, כך שיועילו לקהילת ההיי-טק. אם הוא יעשה זאת – תעשיית הטכנולוגיה בארצות הברית תהיה חזקה ותחרותית יותר מאי פעם".

"המוציאה לפועל של לארי"

כץ מילאה כמה תפקידי מפתח בבנקאות העולמית לפני שהצטרפה לאורקל ב-1999. במסגרת תפקידה כסמנכ"לית הכספים של ענקית ה-IT, הייתה כץ אמונה בין השאר על רכישות החברה במיליארדים רבים. כץ היא האישה השכירה בעלת המשכורת הגבוהה ביותר בארצות הברית – 57 מיליון דולר בשנת 2015.

כבר ב-2011 היא הייתה לאישה בעלת השכר הגבוה ביותר במגזר העסקי בארצות הברית – על פי דירוג שפרסם פורצ'ן (Fortune). השכר שלה נסק בשנים האחרונות בקרוב ל-40%: ב-2010 הוא עמד על 42.09 מיליון דולר. היא דורגה אז, וגם שנה לפני כן, במקום ה-11 ברשימת הנשים בעלות העוצמה, המשפיעות על הכלכלה האמריקנית.

במסגרת תפקידה כסמנכ"לית הכספים של ענקית ה-IT, הייתה כץ אמונה בין השאר על רכישות. היא הייתה שותפה מרכזית להשתלטות העוינת של אורקל על PeopleSoft במחיר של 10.3 מיליארד דולר והמובילה בעסקה שבה רכשה החברה את סאן (Sun Microsystems), תמורת 7.4 מיליארד. ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל סאן, ניהל את המשא ומתן על הרכישה מולה ולא מול אליסון.

כשאליסון החליט לפרוש מתפקיד המנכ"ל, כץ מונתה למנכ"לית משותפת של החברה, יחד עם הרד, לשעבר מנכ"ל HP. אליסון מינה את עצמו, כאמור, ליו"ר ול-CTO. המינוי בא לאחר שכץ שימשה במשך שנים רבות סגנית בפועל של אליסון וכונתה לעתים "המוציאה לפועל של לארי". אליסון התבטא בעבר כי בבוא היום, היא זו שתחליף אותו כמובילת אורקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים