"עתיד המחשוב יהיה בקשר קולי, טבעי, ממוקד אנוש – ולא מכונה"

"הקול יהיה הצעד הראשון בדור הבא של המחשוב, ויהיה מניע לעוד התקדמויות טכנולוגיות", כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא אמזון

ד"ר וורנר ווגלס, סגן נשיא ו-CTO אמזון. צילום: רן בירן

"במשך שנים רבות, ממשקים שונים קישרו בין האנשים והמחשבים, כגון GUI, ממשק משתמש גרפי, או מקלדת. הבעיה איתם הייתה שהם לא טבעיים. עתיד עולם המחשוב יהיה מונע על ידי אינטראקציות ממוקדות אנוש (human-centric), כדי שהקשרים יהיו דומים לאלה שאנו עושים בעולם האמיתי, בחיי היומיום. בין כל הקשרים הללו, הקול הוא שיוביל אותם, כי הוא אינטואיטיבי, פשוט ויעיל", כך אמר ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא אמזון (Amazon).

ד"ר ווגלס דיבר ביומו השני (ה') במליאה המרכזית של כנס הלקוחות השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent, שערכה החברה בשבוע שעבר בלאס וגאס. הכנס, המתקיים זו הפעם השישית, היה בהשתתפות 43 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

הצעד הראשון בדור הבא של המחשוב

כך, אמר ד"ר ווגלס, "מנתחים יוכלו לדבר עם מחשב ולשאול אותו שאלות תוך כדי הניתוח, בלא שיצטרכו לעזוב את המלקחיים, ולשטוף ידיים".  לדבריו, "הקול יהיה הצעד הראשון בדור הבא של המחשוב, ויהיה מניע לעוד התקדמויות טכנולוגיות. ממשק טבעי, דוגמת קול, ירחיב את השימוש במערכות דיגיטליות. הקול הוא המשבש הבא במחשוב, הדור הבא של ממשקים יהיה ממשקי קול, זה לא טריוויאלי. הארכיטקטורה של הדור הבא ב-IT תהיה ממשקים טבעיים".

כך, לדוגמה, אמר, "מוסד מחקר חקלאי בפיליפינים, IRRI (ר"ת The International Rice Research Institute), בנה מערכת לחקלאי המדינה, עם ממשק משתמש קולי, על גבי טלפונים חכמים, ב-27 מבטאים, ניבים ושפות. לרוב החקלאים אין מחשבים, והשימוש במערכת הקולית הנותנת להם הנחיות – הביא לשיפור בגידול האורז ומנע טעויות כלכליות עבורם".

תחזית נוספת, אמר, היא שינוי נוף אבטחת המידע. "זו תהיה העבודה של כולם, לא רק של המקצוענים בתחום. הדרך לתת מענה לאתגר זה תהיה בהצפנה של הכל. זו תהיה הדרך היחידה להבטיח שרק אתה תשיג גישה למידע שלך".

כבר כיום, אמר ד"ר ווגלס, "הנתונים הם המבדילים בין ארגון למשנהו. מה שיבדל ארגון הוא איכות נתוניו, והענן דחף מגמה זו עוד יותר לניתוח הנתונים. המגמה הזו תתחדד ותגדל. ג'פרי אימלט, לשעבר מנכ"ל ג'נרל אלקטריק (GE) אמר: 'הלכתי לישון כחברת ייצור וקמתי בבוקר כחברת נתונים ותוכנה'".

"החברה היא אחת היחידות מחברות הדור הישן ששרדה, בשל השינוי עשתה. ככל שהחומרה והתוכנה הופכות להיות מוצרי צריכה, כך הנתונים שעליהן יסייעו לתת שירותים משופרים ללקוחות הארגונים. זה יבוא כמובן גם עם לימוד מכונה ובינה מלאכותית".

עוד העריך ה-CTO של אמזון כי "עתיד המחשוב יהיה נטול שרתים (serverless computing). זה יאפשר לארגונים לבנות אפליקציות בלא להתעסק בהקצאות של עומסי מחשוב, טיפול בגידול, או ניהול השרתים. מחשוב שכזה יביא לגמישות, יכולת גידול, זמינות גבוהה וחיסכון כספי".

Alexa נכנסת למשרד

ד"ר ווגל הכריז על שירות חדש Alexa for Business, אשר מספק לדבריו, "לכל עובד עוזרת וירטואלית חכמה אישית, שתפשט את האינטראקציה עם טכנולוגיות ומכשירי קצה במקום העבודה. היא עושה זאת בשפת דיבור – בחדרי הישיבות, בשולחן העבודה, ובמשרד".

הוא ציין כי השירות החדש יכול לסייע למיכון של משימות שגרתיות, דוגמת קביעת פגישות, בדיקת ציוד בחדרי ישיבות, ביצוע שיחות ועידה, הזמנות ציוד ומעקב אחר ביצוע משימות".

לדבריו, שירות Alexa for Business כולל אינטגרציה ותמיכה בפתרונות של ספקיות IT אחרות, דוגמת Salesforce, או פוליקום (Polycom), "המאפשרות להרחיב את השירות החדש למכשירים ולאפליקציות פופולריות במקומות העבודה. חברות יכולות לערוך התאמות של השירות לאפליקציות ולמערכות ספציפיות שנעשה בהן שימוש בחברה".

"נעזור למערכות הארגוניות לא להיות מורכבות – אף שהן רחבות או מתרבות", סיכם ד"ר ווגלס. "עצותיי למנמ"רים: הפסיקו לנחש את מידת הקיבולת המחשובית הנדרשת; בנו ארכיטקטורה מונעת-מידע; שפרו את תגובתיות המערכות; הטמיעו אבטחת מידע בכל שכבות המחשוב, עם הצפנה בכל מקום; דאגו לאמינות, זמינות ולחוסן המערכות; בנו מערכות עם יכולת שחזור פשוטה וקלה; בנו מערכות קטנות ופשוטות כדי שהן לא תהיינה מורכבות כשיגדלו; דאגו לניהול מלא. שורות הקוד היחידות שתהיינה חשובות בעתיד, הן אלה שתהיה בהן לוגיקה עסקית – כל השאר לא חשוב בעידן הענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים