"עלינו לדאוג ל-16.5 מיליארד טרנזקציות בחודש – מאובטחות"

"החלטנו להקים גופי חדשנות בעולם, שיהוו מעין 'יחידות קומנדו' ויענו לשינויים המתרחשים בעולם הפיננסי", כך אמר אורי טרוינה, סגן נשיא ומוביל תחום אבטחת אפליקציות, מעבדת החדשנות של Citi בישראל

אורי טרוינה, סגן נשיא ומוביל תחום אבטחת אפליקציות, מעבדת החדשנות של Citi בישראל. צילום: ניב קנטור

"אנו ניצבים בפני אתגרים רבים, ואחד מהם הוא טיפול ב-16.5 מיליארד תעבורות נתונים עסקיות מדי חודש. בנוסף, הטרנזקציות האלו צריכות לעבור בצורה מאובטחת", כך אמר אורי טרוינה, סגן נשיא ומוביל תחום אבטחת אפליקציות, מעבדת החדשנות של Citi בישראל.

טרוינה דיבר במליאה המרכזית בכנס Red Hat Forum Israel 2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נשא את הכותרת Make IT Happen, והוא נערך שלשום (ג'), באולם אירועים LAGO, ראשון לציון, בהשתתפות יותר מאלף מקצועני IT, לקוחות ושותפיה העסקיים של החברה.

לדברי טרוינה, "Citi היא קבוצת פיננסים בינלאומית. הארגון הגלובלי מונה 220 אלף עובדים, כ-50 אלף מהם עובדים במערך המחשוב של הקבוצה. יש בה 400 אלף תחנות עבודה, ואנו מטפלים ב-145 אלף טרה-בייט מידע מנוהל".

"האתגרים לעבודה בסביבה דינאמית שכזו", אמר טרוינה, "הם רבים. עלינו לתת מענה להעברת כספים מפה לדרום אמריקה, למשל, עלינו לדאוג לאבטחת מידע שתאפשר ולא תמנע".

"'נשבור' את האפליקציות למיקרו-שירותים"

"החלטנו שהמענה לאתגרים יהיה שהחדשנות תוביל את לב הפעילות שלנו", ציין טרוינה, "מרכז החדשנות של סיטי ישראל הוקם לפני שלוש שנים והוא פעיל בזירת הטכנולוגיה הפיננסית בארץ. המרכז מתמקד בפיתוח מסחר אלגוריתמי, מנועי חישוב סיכונים, הגנת הסייבר ומובייל. המרכז מפעיל מעבדת נתונים מהמובילות בארץ, וכן תכנית אקסלרטור המעודדת צמיחה והתפתחות בחברות סטארט-אפ בתחום הפיננסי".

"בחרנו לפעול לשילוב של טכנולוגיות חדשות ושירותים חדשים, תוך שילוב חברות פינטק", אמר, "על מנת לענות למגוון אתגרים, כגון מענה לרגולציות השונות ממדינה למדינה. החלטנו להקים גופי חדשנות בעולם, שיהוו מעין 'יחידות קומנדו' ויענו לשינויים המתרחשים בעולם הפיננסי. כך, אני מבין שעליי לקחת למשל, את תחום האבטחה קדימה, כחלק מהמענה לעולם החדש".

"הבנו שיש לנו פער בעולם הדיגיטלי", אמר טרוינה, "החלטנו על מעבר לענן, אולם באופן מדורג, כאשר בשלב הראשון עברנו לענן הפרטי של החברה. התחלנו לחקור ולאחר מכן בחרנו בפלטפורמת OpenShift של רד-האט (Red Hat). אנו נעזרים גם במוצרי החברה על מנת לשפר את האבטחה של השירותים שלנו".

הוא סיכם באומרו כי "יש לנו ענן. רצינו להיכנס לענן, אולם הבנו כי בעקבות כך, כנראה שכל הארגון יצטרך להשתנות. לכן, החלטנו לעשות זאת בצורה מדורגת: בשלב הראשון לקחנו את האפליקציות המונוליטיות, עטפנו אותם בקונטיינרים, ואז העלינו אותן לענן. מאפליקציות מונוליטיות עטופות בקונטיינרים נמשיך לשלב הבא: 'נשבור' את האפליקציות למיקרו-שירותים. זה קשה, אבל נעשה זאת לאט לאט וניהנה מהיכולות של פלטפורמת OpenShift. זה יכניס אותנו למציאות החדשה ויענה לאתגרים מולם אנו ניצבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים