הרבעון של Wix: גידול חד בהכנסות – ובהפסד הנקי
הכנסות החברה זינקו ברבעון השלישי ב-47% ועקפו את התחזיות שלה ● אלא שההוצאות עלו בשיעור ניכר יותר והביאו לגידול של 51% בהפסד הנקי ● Wix חוזה צמיחה בהכנסות גם ברבעון הנוכחי
Wix סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה גדולה בהכנסות, שעקפו את התחזיות שלה. עם זאת, הנתונים שפרסמה החברה היום (ד') מראים שגם ההפסד הנקי הרבעוני של עלה, מאחר שההוצאות גדלו בשיעור ניכר יותר מאשר ההכנסות.
על פי הדו"חות, ההכנסות הרבעוניות רשמו עלייה של 46.85%, או 35.42 מיליון דולר, ל-111.03 מיליון. אלא שההוצאות עלו יותר – ב-37.84 מיליון דולר – ועמדו על 122.49 מיליון. הדבר גרם לזינוק של 50.57% בהפסד הנקי על בסיס GAAP ל-14.5 מיליון דולר. ההפסד למנייה לפי חישוב זה גדל ב-39.13% ועמד על 32 סנט. שלא לפי GAAP, החברה עברה מהפסד נקי של 1.6 מיליון דולר לרווח נקי של 400 אלף ומהפסד למנייה של ארבעה סנט לרווח למנייה של סנט אחד.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה זינקו ברבעון ב-70.78% ל-18.83 מיליון דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-42.76% והרווח הגולמי השולי הגיע ל-83.04%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות לפי GAAP זינקו ב-40.8% ל-103.66 מיליון דולר וההפסד עלה ב-26.82% ל-11.45 מיליון. שלא לפי חישוב זה, עברה החברה מהפסד תפעולי של 1.17 מיליון דולר לרווח של 3.4 מיליון.
מגמות דומות בתשעת החודשים הראשונים של השנה
לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה Wix את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות הכלליות זינקו בתקופה זו ב-42.97% ל-349.58 מיליון דולר וההכנסות – ב-49.13% ל-307.09 מיליון. ההפסד התפעולי גדל ב-8.14% ל-42.49 מיליון דולר וההפסד הנקי – ב-21.22% ל-49.67 מיליון.
התוצאות כוללות כמה חדשות טובות מבחינת Wix: היא עקפה את תחזית ההכנסות הרבעונית שלה בכ-1-2 מיליון דולר, הגדילה את מספר מנויי הפרימיום שלה בשליש מאז הרבעון השלישי של 2016, מהם 188 אלף מנויים חדשים בשלושת החודשים המדווחים, וחוזה צמיחה של 38% בהכנסות הרבעון הנוכחי לעומת מקבילו אשתקד. כמו כן, תזרים המזומנים שלה זינק פי שניים.
"שחרור מוצרים חדשים ושיפורים מתמשכים למוצרים קיימים הובילו לגידול שיא ביחס ההמרה למנויים משלמים, שהוביל לתוצאות החזקות ברבעון", אמר אבישי אברהמי, מנכ"ל ושותף מייסד של Wix.
ליאור שמש, סמנכ"ל הכספים של החברה, ציין כי "עקפנו את התחזיות ברבעון השלישי בגבייה ובהכנסות, כתוצאה משיפור ביחס ההמרה למנויים משלמים במהלך הרבעון. בנוסף, המשכנו להשיג את המינוף התפעולי במודל שלנו כתוצאה מגידול משמעותי בתזרים המזומנים החופשי בהשוואה לשנה הקודמת. אנחנו מעלים את התחזית לשארית 2017, לאור ציפיותינו שתוצאות חזקות אלה ימשיכו".
תגובות
(0)