גורמים בשוק מעריכים: שווי החומרה של Nexus One – כ-175 דולרים

הרכיב היקר ביותר במכשירי Nexus One הוא מעבד Snapdragon מתוצרת קוואלקום, שמחירו 30.50 דולרים ליחידה - כ-20% ממחירו הכולל של המכשיר ● במקום השני מבין 17 הרכיבים שמופיעים בניתוח של חברת iSuppli מופיע צג AMOLED בקוטר 3.7 אינץ' מתוצרת סמסונג, שמחירו עומד על 23.50 דולרים ליחידה

עלות הרכיבים של מכשירי Nexus One שתציע גוגל (Google) היא כ-175 דולרים – על פי הערכה שפרסמה חברת iSuppli ביום ו'. המכשירים החדשים, אותם חשפה גוגל בשבוע שעבר, תוכננו במשותף על ידי גוגל ו-HTC. הממשק מבוסס על צג AMOLED בקוטר של 3.7 אינץ'. מערכת ההפעלה של מכשירי Nexus One היא אנדרואיד 2.1, והאבחנה של הצג היא WVGA.

במסגרת התחייבות לשנתיים לחברת T-Mobile עולים מכשירי Nexus One כ-179 דולרים, וללא התחייבות עומד מחירם על 529 דולרים. מניתוח העלויות שערכה חברת iSuppli עולה שמחיר הרכיבים של המכשיר מסתכם ב-174.15 דולרים, לא כולל הוצאות ייצור, אריזה ותוכנה.

"במכשירים קודמים היינו כבר עדים למארז אחוד ועמיד, למעבד מהיר במיוחד ולצג בטכנולוגיית Active-Matrix Organic Light Emitting Diode, אך מעולם לא נראה שילוב של מאפיינים אלה במכשיר אחד", אמר קווין קלר, אנליסט בכיר בחברת iSuppli.

הרכיב היקר ביותר במכשירי Nexus One הוא מעבד Snapdragon, בקצב שעון של 1 גה"ץ. מחיר המעבד הוא 30.50 דולרים ליחידה – כ-20% ממחירו הכולל של המכשיר, על פי הניתוח של iSuppli. מעבד זה הופיע לראשונה בפברואר 2009, במכשירי TG01 של טושיבה אשר מבוססים על מערכת ההפעלה חלונות מובייל של מיקרוסופט (Microsoft). אולם, בחברת iSuppli מעריכים כי המעבד, אשר מבוסס על ARM, מתאים טוב יותר למכשירי Nexus One.

"מערכת ההפעלה אנדרואיד 2.1 (Android) של מכשירי Nexus One עושה שימוש יעיל יותר בביצועים הטובים של מעבדי Snapdragon, ומשום כך הממשק והיישומים פועלים בקצב מהיר מאוד", אמר קלר. "המעבדים רבי העוצמה מעניקים למכשירי Nexus One מספר יכולות מתקדמות ובכלל זה תצוגה של וידאו באבחנה גבוהה של 720p".

במקום השני מבין 17 הרכיבים שמופיעים בניתוח של iSuppli מופיע צג AMOLED בקוטר 3.7 אינץ' מתוצרת סמסונג (Samsung), שמחירו עומד על 23.50 דולרים ליחידה. בחברת iSuppli מציינים, כי טכנולוגיית AMOLED הופיעה כבר במכשירי I7500 של סמסונג, אשר מבוססים גם הם על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, ומצוידים בצג מגע בטכנולוגיית AMOLED ובקוטר של 3.2 אינץ'. "צג AMOLED בקוטר של 3.7 אינץ' מעניק למכשירי Nexus One תמונה מרהיבה", על פי קלר.

במקום השלישי ברשימת הרכיבים של Nexus One מופיע זיכרון DDR DRAM בנפח של 512 מ"ב מתוצרת סמסונג, שמחירו 20.40 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים