ה-IoT יכריח עסקים ללמוד מחדש כל מה שהם יודעים על נתונים

בכירי HPE ללקוחות: העתיד של האינטרנט של הדברים וה-Big Data ישפיעו על כולם, בכל יום ● איזה ערך יש לקערת האוכל של הכלב?

האינטרנט של הדברים. אילוסטרציה: BigStock

הגל הבא, המכונה האינטרנט של דברים, הולך להכריח עסקים ללמוד מחדש את כל מה שהם יודעים על נתונים; כך לפי הבכירים של HPE לתחום.

טום ברדיצ'יץ', סגן נשיא ומנכ"ל תחום השרתים, מערכות קצה ואינטרנט של הדברים, אמר בכנס שנערך לפני ימים אחדים כי "ה-IoT מפגיש מידע וטכנולוגיה – באופן שישנה את האופן שבו אנחנו עושים עסקים. זה מגיע, וזו הזדמנות עסקית גדולה עבור רבים מאוד".

"עסקים יצטרכו ללמוד להתמודד עם הכמויות ההולכות וגדלות של נתונים גדולים, ממגוון רחב יותר של מקורות", אמר ברדיצ'יץ', "זה כולל נתונים ממקורות IT מסורתיים, נתונים ארגוניים; אירועים עסקיים כגון לוג, תהליכי ומידע בקרה; נתונים חיצוניים, כולל שינויים במחיר המניה, נתונים רפואיים ומלאי. מקורות אחרים כוללים נתונים מעודכנים של מדיה חברתית ומקורות קשורים, וכן 'דברים' אחרים, כולל רכישת נתונים, תופעות טבע ואינטרנט של הדברים – כולל אפילו מחיות מחמד".

לדבריו, "יש הזדמנות עצומה בחפצים… אפילו קערות אוכל לכלבים שמגיעות אליך ריקות… וכן.. זה נתונים, ויש בהם ערך לכלב".

נתונים מאותם "דברים" בעולם האנלוגי הפיזי, הסביר, "יהיו כאלה שמקורם בטבע, אנשים, מכשירים חשמליים ומכניים, הסביבה והאובייקטים. נתונים אלה נקלטים בעיקר על ידי חיישנים, ולאחר מכן עוברים המרה מאנלוגי לדיגיטלי".

לדבריו, "נתונים אלה יכולים להילכד כמעט מכל אינטראקציה בעולם הפיזי והטבעי. דברים שניתן ללכוד, כוללים שינויים באור, צליל, טמפרטורה, מתח, אותות רדיו, לחות, רטט, מהירות, רוח ועוד".

"כמות הנתונים מהדברים כבר מאפילה על נתונים משאר המקורות", אמר ברדיצ'יץ', "כך, כל מכונית אוטונומית תייצר ארבעה טרה בייט של נתונים ליום. תארו לעצמכם כמה נתונים ייאספו מ-10 מיליון מכוניות אוטונומיות ב-2020".

עומדים על הקצה

"לקוחות ימצאו יותר ויותר את עצמם עובדים על '(התקני) הקצה'", ציין ברדיצ'יץ. הוא אמר "הקצה", ולא הדטה סנטר או הענן, שם הדברים מייצרים את הנתונים. לדבריו, "חשוב להפוך את הקצה אינטליגנטי, באמצעות 3C: תקשורת, מחשוב, בקרה – חיבוריות, באמצעות רשת או חיבור ישיר; מחשוב כדי להפוך את הנתונים לשימושיים; ושליטה על הנתונים. המחשוב יכול להיעשות בחיישן, בשער גישה, עם טכנולוגיית קצה, או בדטה סנטר, או בענן".

בתגובה למגמה זו, אמר, "החברה פיתחה את Edgeline IoT, על מנת לספק את צד ה-IT של האינטרנט של הדברים בשילוב עם שותפי OT, כולל ג'נרל אלקטריק (General Electric) ושניידר אלקטריק (Schneider Electric)". לדבריו, "כיוון ש-HPE הייתה הראשונה שהביאה את IT ו-OT יחד, לחברה יש נתח של 100% משוק ה-IT וה-OT. היינו הראשונים – אחרים יעתיקו".

ברדיצ'יץ' סיכם באומרו כי "החיים ישתנו כאשר Big Data יוביל למשמעות סטטיסטית חסרת תקדים, קישוריות מתמדת מובילה לגישה חסרת תקדים, והשמדת תלות בזמן ובמקום מביאה ליעילות ולפרודוקטיביות חסרות תקדים. כתוצאה מכך, יהיה קל יותר לחזות את העתיד".

"יום אחד זה עלול להיות בלתי חוקי לנהוג ברכב, בעת שמכוניות אוטונומיות מביאות לשיפור של בטיחות התנועה. סימנים חיוניים ומצב בריאותי יימדדו באמצעות בגדים, תכשיטים, מוצרי טואלט ואפילו קעקועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים